Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Moefoefoe

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 45 jaar, getrouwd en heb 2 dochters.

Va mijn 32e ben ik meer gaan drinken dan goed voor me was. Eind 2016 heb ik me in een depressie gedronken. Toen ik suïcidaal  werd heb ik hulp gezocht. Daarna ging alles in sneltreinvaart.  Ik heb in januari  2 weken in detox gezeten en heb daarna 5 maanden IAB gedaan. Die behandeling zit er nu sinds een week op.

Tijdens de behandeling is ook psychologisch onderzoek gedaan. Daaruit kwam naar voren dat ik een ontwijkende persoonlijkheids stoornis heb waarmee ik (hopelijk) vanaf september mee aan de slag ga dmv Griptherapie. Tot die tijd blijf ik UC doen en ik zit nog in een nazorggroep die 1 x in de 2 weken is.

Sinds de IAB erop zit worstel ik enorm met mezelf en steekt de zucht naar drank steeds meer zijn kop op. Ik ben nu ruim 5 maanden abstinent en hoop zo dat ik het blijf volhouden. 

Ik mis de gesprekken met lotgenoten enorm en ik hoop dat ik hier een beetje mijn ervaringen en onrust kwijt kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Jen kunt hier veel halen. Lees je al langer mee? Kijk vooral ook op een dagdraad. Een soort virtuele huiskamer. Daar kun je je het beste melden  als je het moeilijk hebt, omdat daar je bericht vaak het snelst gelezen wordt en je dus het snelst reactie kunt verwachten.

succes. Volhouden hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een warm welkom van mij moefoefoe.

Hier schrijven en lezen kan heel helpend zijn,net dat ene steuntje in de rug  om het niet drinken vol te houden.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid

Hoop je te lezen

Mvg zbb

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Moefoefoe:

Sinds de IAB erop zit worstel ik enorm met mezelf en steekt de zucht naar drank steeds meer zijn kop op. Ik ben nu ruim 5 maanden abstinent en hoop zo dat ik het blijf volhouden. 

Ik mis de gesprekken met lotgenoten enorm (...)

Hallo en welkom hier, Moefoefoe. Ik ben blij dat je dit forum hebt gevonden en denk dat je hier een deel van wat je mist kunt vinden, en zoals anderen al schreven zijn bijeenkomsten van AA of aanverwante groepen zeker het proberen waard. 

In september ga je verdere hulp krijgen om achterliggende zaken aan te  pakken maar ik denk dat het heel belangrijk is dat je nu meteen ook al aan de slag gaat om sterkere fundamenten te leggen waar je stevig op kunt staan. Ik heb bovenstaande passage uit je openingsverhaal gelicht omdat daar die noodzaak zo uit blijkt. Ik lees onder meer "worstel ik enorm met mezelf", "steekt de zucht naar drank steeds meer zijn kop op" en "hoop zo dat ik het blijf volhouden". Dat klinkt nog niet echt als een sterk fundament, denk je ook niet? Wat zou het fijn zijn om dat wel sterker te krijgen. 

Dus stel je zelf vragen als "waarom worstel ik?", schrijf voorlopige antwoorden op, schift ze, kombineer ze, en probeer de mechanismen te vinden die er een rol bij spelen. Het drankmonster moet uiteindelijk achter je komen te liggen, zodat je er op terug kunt kijken als iets uit het verleden. Dan is ook die worsteling geheel of grotendeels voorbij en kun je hoop vervangen door vertrouwen omdat je weet dat je het de baas bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie warme welkomswoorden. Doet me goed.

De nazorggroep waar ik inzit is ook met lotgenoten maar is helaas al 2 x door omstandigheden niet doorgegaan. (Niet vanuit mijn kant overigens)

 Aan Basta: UC is urine controle die doe ik nog 1 x in de week.

Aan Bob : dank je voor je advies, ik ga ermee aan de slag!

Ik sta al ingeschreven va maart vorig jaar zag ik, maar heb toen niet veel met het forum gedaan. Ik was er toen nog niet helemaal klaar voor denk ik. Dat ben ik nu wel en zal vanavond hier eens gaan rondneuzen op het forum. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...