Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Sterkeangsthaas

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Sterkeangsthaas's Achievements

Nieuw hier

Nieuw hier (1/4)

  1. @karel12 Hoe kan het toch dat huisartsen door de jaren heen hun schouders ophalen als ik om hulp vroeg en geen alternatieven konden bieden én nooit over kindling gesproken hebben. Er werd zelfs door 2 huisartsen geopperd dat ik er maar geen punt meer van moest maken (vh gebruik) en 'gewoon' een onderhoudsdosering kon blijven gebruiken van 1,5 mg per dag. Terwijl er een gele sticker op het doosje zit. Ik zal morgen de psych bellen en mogelijkheden verder bespreken. Heel hartelijk dank voor alle info en tips!
  2. @karel12 Dank voor het meedenken en de tips. Much appreciated!
  3. @karel12 Dankjewel voor het citaat uit Ashton, zou voor mij misschien ook kunnen helpen. Ik sta nog aan het begin van afbouwen (zie mijn vraag om advies)
  4. @Vechter jeetje, wat een rotspul is het toch. Dat het zo diep inwerkt. Jij ook sterkte en succes, je bent al heel ver!
  5. @Vechter Dankjewel voor je reactie, blij mee. Idd zelf ook ervaringsdeskundige (bedacht me dat net ook Alleen was het helaas niet blijvend. Ik was toen jonger (ben inmiddels 62) en had een fijne relatie, dat werkte wel mee. Ik heb indertijd zelf afgebouwd zonder diazepam maar nu het me niet meer lukt af te bouwen zoals toen (inmiddels ook alleenstaand dus kost veel meer energie om jezelf overeind te houden) via psycholoog doorverwezen naar psychiater die de tussenstap van diazepam heeft voorgesteld. Hij zei dat ik niets vd overstap zou merken omdat het allebei benzo's zijn maar inmiddels heb ik gelezen dat ze verschillend werken. Wat je zegt over schema's die óf 10 óf 20 mg diazepam als vervanging voor 1mg alprazolam aangeven, dat is nogal een verschil. Zouden mijn klachten daar aan kunnen liggen? Hoe uiten jouw slechte nachten zich? En hoe mbt lichamelijke klachten?
  6. Dag allemaal, ik ben nieuw hier en heb onderstaand bericht waarschijnlijk in de verkeerde rubriek gezet. Dus opnieuw, nu hier, in de hoop op reacties. Dank alvast! Vanochtend vroeg: Dag beste forumleden, ik heb dringend hulp nodig van ervaringsdeskundigen. Ik gebruik al heel erg (te) lang alprazolam tegen een angststoornis. In wisselende hoeveelheden, zelfs al 2x helemaal van af geweest, maar door nare en verdrietige priveomstandigheden (onverwachts zelf ernstig ziek in z'huis en plotseling overlijden dierbare) sinds een paar maanden weer verhoogd van 4x0,3 naar 2 mg=4x0,5mg per dag. Schaam me om het te zeggen maar 25 jaar geleden is me dit voor het eerst voorgeschreven. Lang verhaal kort, ik wil er zó graag van af en ben op advies van psych gisteravond gestart met omzetting van alprazolam naar diazepam omdat het laatste middel vanwege de langere halfwaardetijd makkelijker zou zijn af te bouwen. Als rekentabel is gebruikt: 2 mg alprazolam, verdeeld over 4x0,5 mg is gelijk aan 20 mg diazepam, verdeeld over 4x5mg per dag. Gisteravond dus voor de nacht de eerste diazepam genomen en een hele slechte nacht gehad. Nauwelijks geslapen, voel me fysiek ziek, misselijk, naar, warm, zweten, 'grieperig', ellendig. Help?! Nu in de ochtend twijfel ik of dit komt door de overstap. Wat moet ik doen? Heb de neiging om eerst weer een alprazolam te nemen om te kijken of de klachten dan verdwijnen of dat er een andere reden voor is. Angst, onzekerheid, hypochondrie nu. Of hoort dit erbij en moet ik doorzetten? Of beter af te bouwen met alprazolam (ipv diazepam als tussenstap)? Hoor heel graag ervaringen en tips als je dit herkent! Dank alvast! Toevoeging: heb ten einde raad een alprazolam genomen om te kijken of de klachten van de ontwenning komen en (tuurlijk jammer genoeg) voel ik me iets beter worden. Betekent dit dat de ontwenningsverschijnselen zó heftig zijn, in tegenstelling tot wat de psych zei?
  7. Verhaal verplaatst naar rubriek Tips en adviezen (sorry, nieuw hier )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...