Nou ik kan zeggen dat ik het leven veel leuker en fijner ervaar nu ik niet meer drink. Echt waar. Ik geniet veel meer, voel me bijna altijd erg goed in m'n vel zitten, ervaar alles veel echter, dus kan het ook veel eerlijker verwerken dan toen de tijd dat ik nog dronk. Pak de dingen veel sneller aan en zuip niets meer weg. Ben niet meer bang voor gevoelens, en heb geen katers meer.
In de tijd dat ik nog dronk, zoop ik alle gevoelens weg, ook de leuke. Onderdrukte alles. Als je dan stopt komt alles naar boven en is het leven een warboel. Dat heb ik niet meer. Nee een leven zonder alcohol is voor mij echt veel fijner.