Spring naar bijdragen

vandaag niet meer


salvador

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Vijf jaar geleden ben ik gestopt met roken. Cold turkey. Twee pakjes per dag.

Nu wil ik mijn teveel drinken aan pakken. Ik drink al te veel sinds zo rond mijn dertigste. Dat is nu een jaar of dertig. Van minder naar meer en van meer naar minder en naar meer.

Sinds de dood van twee kinderen van ons, een aantal jaar geleden, gleed ik af naar meer en niet meer terug. Zij zijn op adolescentenleeftijd vlak na elkaar gestorven.

Ik heb mijn een week geleden aangemeld. Ik vind het erg prettig om te kunnen schrijven wat mij wanneer bezig houdt. Schrijven is voor mij een manier van uiten. Af en toe lees ik op het forum. Daar lees ik dingen die ik snap en die ook voor mij gelden. Soms denk ik ook: het kon dus nog erger met mij afgelopen zijn. Ook dat is steunend.

Ik las: "ik wil niet zeggen dat ik nooit meer drink, maar vandaag wil ik het niet". Die zin heeft mij met stoppen ook geholpen en die was ik vergeten en doet het nu ook weer.

Ik ben nu een week geleden definitief gestopt. Af en toe eentje is voor mij geen optie. Dat kan ik ook niet met een sigaret.

Er staat een fles wijn op de aanrecht. Die laat ik staan. Hij lacht me toe. Ik lach terug. En maak hem niet open. Als symbool blijft hij daar staan.

Fijn dat deze internet mogelijkheid er is en dat jullie er zijn.

groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Salvador
dank je wel
twee kinderen verliezen
dat mag niet
en gebeurt jullie toch
bijna niet te verwerken toch
ik kan me voorstellen dat dat
je naar meer drank doet grijpen
ik heb ook veel met verlies te maken gehad
weet een beetje van rouwen
en heb dat ook jaren verdoofd
Sterk dat je die fles laat staan
hoop dat je als je gaat twijfelen
hem op tijd weggeeft
aan iemand die er mee om kan gaan
voor wie het een mooi kado is
Ik heb er een op mijn TV gehad
toen ik droogstond, 7 maanden lang
moest wat bewijzen
maar de fles bewees mij het tegendeel
ikzelf dus
de fles deed niks
lachte me niet eens toe
daagde me ook niet uit
dat was wat ik met m deed
voor ik m leegdronk
en weer aan het bier ging
Ik hoop dat jij sterker bent
en het woord definitief
in ere houdt
Ga nuchter!!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey salvadordali

Ben hier aardig van onder de indruk. Ik ben nog maar 32 en ben 2 en een half jaar geleden cold turkey gestopt met drinken. Wanneer ik precies overgegaan ben van sociale drinker naar alcoholist weet ik niet, dit is er ingeslopen. Kan alleen zeggen dat ik op veel te jonge leeftijd begonnen ben.
De enige reden die ik kan bedenken is het feit dat ik opgegroeid ben in een gezin met stevige drinkers, maar vind dit persoonlijk een zwak excuus waar ik niet op terug wil vallen.
Het heeft mij veel moeite gekost, maar ik sta echt versteld van die fles wijn op de aanrecht. Ik heb de 1e 2 maanden moeite gehad om boodschappen te doen. Spullen die te dicht bij het drankschap lagen heb ik zelfs laten liggen, omdat ik er niet langs durfte. Bij elke repetitie van mijn bandje moest ik z.g.n. overwerken, omdat ik niet naast mensen wou staan die drinken, maar het ook niemand wil verbieden. Het is nl mijn probleem en niet dat van hun. Verder kan ik ook niet zeggen dat ik eerlijk nuchter ben gebleven. Heb mezelf op het gebruik van softdrugs gestort om alles te verzachten, maar ben hier nu ook mee gestopt.
Ik vind het iniedergeval heel erg knap en wens u enorm veel succes

Groetjes,
Ruudje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Jane en Ruudje,
wat fijn om een reactie van jullie te lezen. Ik vind het wel bijzonder hoor, om hulp te krijgen en zo, via dit forum ook nog eens van gedachten te kunnen wisselen en elkaar te kunnen ondersteunen.
A.s. zaterdag is het veertien dagen geleden dat ik voor het laatst dronk. En 13 december a.s. is het vijf jaar geleden dat ik stopte met roken, mijn laatste sigaret uit maakte. Ik hoop over vijf jaar aan september 2009 te kunnen denken en te kunnen zeggen dat... s avonds rond een uur of tien is het voor mij het moeilijke moment. Ik ben zo gewend om de fles dan open te trekken.
In plaats daarvan: water, veel water, cup of soup, water, slapen.
Ik voel me wel heel veel beter. Ben s morgens op tijd wakker, nu op een normale tijd. De eerste dagen was dit om vijf uur s morgens en dan viel ik niet meer in slaap. Nu stap ik s morgens om een uurtje of acht, half negen, fris en fruitig mijn bed uit. Ik vind dat ik er ook al beter uit zie en ik ben trots op mezelf.

Ik wil verdriet niet meer verdoven. Mijn schoonzusje is nu terminaal ziek. Nog geen 60. Drank helpt niet, gaat niet helpen en heeft ook niet geholpen.

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat en jullie de verleiding kunnen weerstaan. Bedankt voor jullie reactie. Voor jullie beiden ook sterkte en veel succes! hart. groeten, salvador

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij om te horen dat je er wat mee kunt. Ik word er zelf naar 2 en een half jaar nog steeds elke dag op een fijne manier aan herinnerd en dat is als ik uit mijn bed moet. Ook kom ik nog bijna dagelijks situaties tegen waar ik nuchter veel beter mee overweg kan. Houd die trots vast en blijf vooruit kijken. Realiseren wat je er mee opgeschoten bent lijkt voor mij de sleutel te zijn. In verschillende posts op dit forum word ook gesproken over "het cadeau dat je jezelf hebt gegeven", maar weet niet uit welke post dit orgineel komt en wat de precieze strekking was. Zou zeggen, lees wat rond, heb hier op dit forum al aardig wat interessante dingen gelezen.

groetjes,
Ruudje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Salvador,
was gisteren net hier geweest om te kijken waar je bleef,
sommige mensen haken nl snel af. mag natuurlijk,
maar ik ben dan bang dat het is omdat ze niet meer terug
durven komen. Ben blij voor je dat het goed gaat.
En als je, wat je gisteren dus deed, om moeilijke
tijden door te komen, even op het forum komt,
prima, dan heb je het moment en de gewoonte om te drinken
al doorbroken, en dan is drinken waarschijnlijk niet meer nodig.
Als je het water zat bent: zoethoutthee met verse gember erin gesneden is lekker pittig en troostrijk zoet tegelijkertijd, ik drink er liters van! Alleen als je hoge bloeddruk hebt moet je met zoethout uitkijken,
dan kun je beter anij,steranijs en venkel door elkaar mixen of sterremix, mar de gember geeft de bite.
Er is bij tips een speciaal draadje aangemaakt met allerlei recepten en ideeen
leuk om weer eens wat nieuws te proberen.
Zoals je nu schreef kan september dus ook voor jou weer goede kanten hebben, das mooi.
De sitauatie bij je vriending is moeilijk he, nog veel te jong
om dood te gaa; wat zeuren wij dan overalcohol, das eigenlijk vechten tegen zelfdestructie
en er zijn mensen die alles zouden doen als ze die keus zelfs maar hadden!
Het leven is niet eerlijk en daar zullen we mee moeten dealen ook, hoe moeilijk dat soms ook is.
Kom je ook eens op ditjes en datjes meeschrijven?
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Ruud, dank voor je reactie. Jezelf een cadeau geven, dat vind ik wel een goede!!
Maar zo voelt het niet. Ook mijn sigaretje mis ik nog vaak. Het voelt meer als een cadeautje wat ik mezelf heb af gepakt. Terwijl ik met dat roken ook heel blij ben het niet meer "te hoeven doen". En dat gevoel heb ik ook wel als mijn dagelijkse fles wijn niet meer op de lopende band ligt bij de A.H. of zo.
Maar ik wil, zal en doe het niet meer.
Morgen 14 dagen!! Dank voor je reactie, fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps mijn tekst weer kwijt geraak. ik hoop dat mijn reactie voor jou te lezen is, jane. Ik ga morgen in ieder geval naar de markt om gember te halen. als kind was ik dol op zoethout en de thee ervan is inderdaar lekker. Zoals ik schreef leeft mijn schoonzusje nog. Haar laatste uren. We wachten af tot mijn zwager belt. Ik heb heel veel geschreven en ben nu een beetje moe. Ik schilder heel veel en ben nu heel tevreden over een portretje van een foetus van ruim vijf maanden. Is een cadeautje voor een a.s. moeder, geschilderd n.a.v. de echo van haar kindje. Na de inspanning is er het verlangen, maar ik doe het dus niet. Nog even naar Nova kijken en dan naar bed. Dank voor je reactie. Als je niks van me ziet, geen zorg, ik kom wel weer. Fijn om je zorg te lezen. Voor jou ook het aller beste en een fijn weekend, of tot eerder, hart. groet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Salvador,

Heel goed van je dat je reageert hier,

Je hebt dan ook veel meegemaakt, knap van je hoor dat je het nu kunt laten staan.

Dus volhouden hoor geeft je heel veel genoegdoening ; Echt wel

Vind het al supersterk van je dat je die open fles laat staan,

Misschien is de Internet behandling van de AdBwat voor je, krijg je veel inzicht in jezelf,

Wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel van me

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...