NickyLJ80 Geplaatst 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst 29 oktober 2017 Tja, wat voor tips zoek je? Ik ben ook een Koppkind. Ik merk nu vooral dat dat angst heeft veroorzaakt. Altijd jezelf wegcijferen, bang om tot last te zijn. Wat dus eigenlijk dan voortkomt uit een gevoel van onveiligheid. Aan de andere kant heeft het me voorzien van een enorme zelfstandigheid. Overigens wist ik natuurlijk heel goed dat ik een ouder met psychische problematiek had, daar hoefde ik niet helderziend voor te zijn zeg maar En vertel...hoe ver ben je met de planning voor komende week? Lukt dateen beetje?
Klaske Geplaatst 29 oktober 2017 Auteur Rapport Geplaatst 29 oktober 2017 Tja, die tips kunnen van alles zijn. Hoe je bijvoorbeeld met dat onveilige gevoel aan moet, boeken of zo waar je iets aan hebt gehad. Ik probeer ook maar wat. Mijn planning zit nu vooral in mijn hoofd, dus moet t nog opschrijven. In ieder geval iedere dag om 8.00 opstaan. Rustig ontbijten, douchen etc. Op dagen dat ik die paar uurtjes werk daarna de tijd nemen om te rusten en iets leuks te doen. Op dagen dat ik niet werk, in ieder geval 's ochtends wandelen, minstens een uur. Dan huishoudelijk klusje. Dan iets waar ik zin in heb. Dinsdag en donderdagavond sporten. Woensdag zowiezo meeting. Afspraken goed inplannen, zodat ik niet 3 dingen op 1 dag heb en andere dagen niks. Komt goed!!
NickyLJ80 Geplaatst 29 oktober 2017 Rapport Geplaatst 29 oktober 2017 Ik leer nu vooral te voelen. Emoties vooral erkennen en niet weg stoppen. Dat is soms eng maar wel nodig en dat lukt ook steeds beter (nu dit weekend overigens totaal niet waardoor ik nu ook tegen het plafond aan vlieg ) Ook een belangrijke voor mij: de emoties van anderen laat ik daar waar ze horen, namelijk bij die ander. Het is eigenlijk ook meer leren in het hier en nu te zijn en niet bezig te zijn met 'wat als' en 'was het maar'. Daar helpt mindfulness/meditatie dan weer heel goed bij. Ook vooral eens nadenken waaróm je iets doet. Niet alles op de automatische piloot doen. Nu ben ik ook bezig met de "transactionele analyse" om te herkennen vanuit welke rol je denkt en reageert. Die heb ik gekregen van de psycholoog als worddocument, maar dat krijg ik hier niet geplaatst voor je (heb je ook lekker veel aan dus pfff). En weet je, ik doe ook maar wat hoor. Ik heb ook echt geen zin om altijd alles maar te analyseren. Tips, niet echt dus. Eigenlijk typ ik dus heel veel zonder iets te zeggen geloof ik Planning maken vind ik ook altijd lastig. Kan juist bij mij ook weer druk geven in het geval het niet lukt of niet loopt volgens planning. Meestal heb ik één ding dat moet (werken, huishoudelijk iets, training of therapie). De rest is mooi meegenomen denk ik dan maar haha.
Klaske Geplaatst 29 oktober 2017 Auteur Rapport Geplaatst 29 oktober 2017 Heb er wel wat aan hoor, wat je schrijft. Natuurlijk zijn er veel dingen die overeenkomen met waar ik tegen aan loop, zoals de emoties van anderen daar laten waar ze horen. Als iemand boos op mij is terwijl het nergens op slaat is het bij mij al snel paniek. Ach ja, we zullen altijd wel aan onszelf moeten werken denk ik. Die planning maken daar heb ik op zich nog niet zoveel moeite mee, maar om me daar aan te houden word een ander verhaal. Veel dingen doe ik al, maar die wekker iedere morgen om 8.00, en dat wandelen, dat word even een schop onder mn kont. Ben vanmiddag wezen wandelen, en ik merk wel dat me dat goed doet. Zal einde van de week hier laten weten hoe het vergaan is met de planning, misschien loopt ie wel helemaal in de soep
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden