Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Klaske

Aanbevolen berichten

Charisma, herken veel in jou. Ik ga vanaf de 30e weer halve dagen werken. Ik ben wel actief bezig met het vinden van een andere baan(gister definitief besloten). Hoe lief aardig begripvol etc ze nu ook tegen mij zijn, dit werk/deze werkplek heeft mij wel bijna een burn-out opgeleverd ondanks dat ik heel vaak heb aan gegeven dat dr druk voor iedereen te groot werd. Werd eigenlijk niets mee gedaan en ik maar door rennen en alle ballen omhoog proberen te houden. Ik heb het geluk denk ik dat ik nog net op tijd ben. En het geluk dat ik in een sector werk waar veel vacatures open staan natuurlijk.

Denk goed om/aan jezelf en niet te streng voor jezelf. Sterkte met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor jullie reacties.

@Smaragd, ik weet gewoon helemaal niet wat voor soort werk ik wil doen, in welke branche, etc. Vind allemaal maar lastig. Eigenlijk moet ik daar op dit moment ook helemaal niet mee bezig zijn, maar ja, control freak he... ook dat ballen omhoog proberen te houden en maar doorrennen herken ik, al was het sinds mijn vorige ziekteperiode wel minder. Ik kan het nu beter loslaten en heb meer onverschillligheid als het werk niet af is. Maar toch.... heb ik liever voldoening van mijn werk, dat ik naar huis kan gaan met het idee dat alles oke is. Ik kan dit gewoon niet op deze manier, en dan ga ik me vergelijken met anderen die dat wel kunnen, en dan komt die gedachte weer van: dan moet dat mij toch ook lukken.... Zucht........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charisma, ik word er zelf een beetje 'moe' van als ik je lees (één en al herkenning namelijk). Je bent heel druk in je hoofd volgens mij. Ik lees haastigheid en gejaagdheid in je schrijfsels. Heb je iets leuks gepland voor het weekend? Iets dat even kan afleiden van je zorgen? Volgens mij ben je daar namelijk hard aan toe. Misschien lees ik het helemaal verkeerd hoor, dan excuses daarvoor. Ik bedoel het wel écht goed. Hoop dat je wat kalmte vindt. Je hoeft nú geen grote beslissingen te nemen. Lief zijn voor jezelf is volgens mij even genoeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is inderdaad heel druk in mn hoofd Nicky. Zojuist is mn pa hier geweest, zo vaak komt ie niet dus dat vind ik al heel leuk. Morgenavond salsadansen met een vriendin, zit op salsacursus. Zo meteen even rustig boodschappen doen en wat rondkijken in de winkeltjes. En vanavond moet ik eigenlijk naar een verjaardag, maar ik ga niet. Te druk, teveel dronken mensen, heb geen zin om daar tussen te moeten staan. 

Morgenavond eens met vriendin afspreken om naar de sauna te gaan, dat zal wel helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren geprobeert er een leuk dagje van te maken. 's Ochtends meeting, daarna wezen lunchen, daarna kwam mn pa wat ik helemaal vergeten was en 's avonds salsa dansen. Was een iets te druk dagje misschien.... maar goed. Vriendin van mij gaat mee naar de sauna binnenkort, we maken er een weekendje van :)

Vanmorgen gesprek gehad op het werk, ik kom er achter dat ik wel serieus word genomen en dat ze me de tijd willen geven om te herstellen. Wel aantal uurtjes werken in de week, om een beetje in het ritme te blijven en contact te houden, maar geen stress in ieder geval. 

Mijn enige doel op dit moment is proberen van dag tot dag te leven, daar heb ik het al druk genoeg mee, mijn hoofd werkt niet echt mee. Maar goed, geen drank, geen trek, dus dat is al heel wat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week van de psycholoog bevestigt gekregen wat ik al wist, dat ik een Kopp-kind ben (kind van ouders met psychische problemen).

Zijn er meer mensen hier die dit hebben? Vast wel.... als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Moet een planning maken, voor iedere week. Op tijd op staan, klusjes afwisselen met leuke dingen. Ook al voel ik me futloos, toch iets doen. Bij een goede dag mezelf inhouden en niet teveel hooi op mn vork nemen. Balans zien te vinden. En dag voor dag blijven leven. 

Ik dacht, ik schrijf het allemaal even in mijn eigen draadje, zodat ik het weer eens terug kan lezen hoe het ook alweer moest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat voor tips zoek je? Ik ben ook een Koppkind. Ik merk nu vooral dat dat angst heeft veroorzaakt. Altijd jezelf wegcijferen, bang om tot last te zijn. Wat dus eigenlijk dan voortkomt uit een gevoel van onveiligheid. Aan de andere kant heeft het me voorzien van een enorme zelfstandigheid. Overigens wist ik natuurlijk heel goed dat ik een ouder met psychische problematiek had, daar hoefde ik niet helderziend voor te zijn zeg maar:D

En vertel...hoe ver ben je met de planning voor komende week? Lukt dateen beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, die tips kunnen van alles zijn. Hoe je bijvoorbeeld met dat onveilige gevoel aan moet, boeken of zo waar je iets aan hebt gehad. Ik probeer ook maar wat.

Mijn planning zit nu vooral in mijn hoofd, dus moet t nog opschrijven. In ieder geval iedere dag om 8.00 opstaan. Rustig ontbijten, douchen etc. Op dagen dat ik die paar uurtjes werk daarna de tijd nemen om te rusten en iets leuks te doen. Op dagen dat ik niet werk, in ieder geval 's ochtends wandelen, minstens een uur. Dan huishoudelijk klusje. Dan iets waar ik zin in heb. Dinsdag en donderdagavond sporten. Woensdag zowiezo meeting. Afspraken goed inplannen, zodat ik niet 3 dingen op 1 dag heb en andere dagen niks. Komt goed!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik leer nu vooral te voelen. Emoties vooral erkennen en niet weg stoppen. Dat is soms eng maar wel nodig en dat lukt ook steeds beter (nu dit weekend overigens totaal niet waardoor ik nu ook tegen het plafond aan vlieg :angry:)

Ook een belangrijke voor mij: de emoties van anderen laat ik daar waar ze horen, namelijk bij die ander.

Het is eigenlijk ook meer leren in het hier en nu te zijn en niet bezig te zijn met 'wat als' en 'was het maar'. Daar helpt mindfulness/meditatie dan weer heel goed bij. Ook vooral eens nadenken waaróm je iets doet. Niet alles op de automatische piloot doen. 

Nu ben ik ook bezig met de "transactionele analyse" om te herkennen vanuit welke rol je denkt en reageert. Die heb ik gekregen van de psycholoog als worddocument, maar dat krijg ik hier niet geplaatst voor je (heb je ook lekker veel aan dus pfff).

En weet je, ik doe ook maar wat hoor. Ik heb ook echt geen zin om altijd alles maar te analyseren. Tips, niet echt dus. Eigenlijk typ ik dus heel veel zonder iets te zeggen geloof ik:lol:

Planning maken vind ik ook altijd lastig. Kan juist bij mij ook weer druk geven in het geval het niet lukt of niet loopt volgens planning.  Meestal heb ik één ding dat moet (werken, huishoudelijk iets, training of therapie). De rest is mooi meegenomen denk ik dan maar haha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er wel wat aan hoor, wat je schrijft. Natuurlijk zijn er veel dingen die overeenkomen met waar ik tegen aan loop, zoals de emoties van anderen daar laten waar ze horen. Als iemand boos op mij is terwijl het nergens op slaat is het bij mij al snel paniek. 

Ach ja, we zullen altijd wel aan onszelf moeten werken denk ik. Die planning maken daar heb ik op zich nog niet zoveel moeite mee, maar om me daar aan te houden word een ander verhaal. Veel dingen doe ik al, maar die wekker iedere morgen om 8.00, en dat wandelen, dat word even een schop onder mn kont. Ben vanmiddag wezen wandelen, en ik merk wel dat me dat goed doet. Zal einde van de week hier laten weten hoe het vergaan is met de planning, misschien loopt ie wel helemaal in de soep :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...