sylvie2009 Geplaatst 8 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 Beste allemaal,Ik wil mij even voorstellen.Helaas ben ik geen open mens voor mezelf en anderen en dat zal nog de nodige problemen opleveren.Ik ben een vrouw van 53 jaar. Woon alleen. Ik heb het op zijn tijd niet gemakkelijk als mantelzorger voor mijn zus en tante.Ik ben vanaf mijn 14e depressief en heb toen ook last van anorexia gehad. Ik ben (3x) in therapie geweest en dat heeft redelijk tot goed geholpen.Heb 3 relaties achter de rug waarmee ik niet blij was. Omdat ik weet dat ik op de verkeerde mannen val ben ik sinds 9 bijna 10 jaar vrijgezel.......Ik "hou" veel te veel van een wit wijntje en ik weet niet waarom.Eerst dacht ik dat het kwam door de problemen in mijn samenwoningrelaties, doch daarna ben ik stevig door blijven drinken. Veelal door de problematiek rond mijn liefies en de mantelzorg, maar ik blijf ook drinken als de problematiek niet aan de orde is.Bedankt voor het lezen en wellicht tot lees/ziens op het forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 Hallo Sylvie2009,Welkom hier.Je bent niet open voor jezelf en anderen?Je somt hier in een paar zinnen toch aardig wat opover je leven toch? En dat is nogal wat. Lijkt me heel zwaar om voor 2 mensen te moeten zorgen! En ja, steeds op deverkeerde mannen vallen? Had ik ook een handjevan en kan er boeken mee vol schrijven....pfff Is heel naar. Ik weet niet wat je van plan bent, wil je minderen?stoppen met witte wijntjes drinken?Ik zelf ben nu met mijn 9e dag stoppen bezig en hetvalt zeker niet mee, het is knokken en worsteleniedere dag opnieuw. Neem mij voor iedere dag nietde 1ste fles bier te pakken> Tot nu toe nog gelukt:DIk wens je een goede tijd hier op het forumen veel succes en sterkte met wat je van plan bent.LiefssssCocootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 8 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 Hoi sylvie,Wat een geworstel toch he,al die drank ?????En je vind jezelf niet open , nu ik vind het al heel wat ,da twat je nu opsomdMaar vind het zo goed van je dat je hetzelf inzieten da tje er zelf toch wat aan wil doen,mijn vraag is dan ookheb je er hulpbij?????Ikzelf heb de AdB internet behandeling gehad en heeft mij heel goed geholpen,misschien ook iets voor jou????Kom naar de dagdraad toe daar kun je het delen en vragen stellen Wens je heel veel succesKnuffel van Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 Lieve Sylvie,Nou je hebt de moed hier heel open te zijn,dank je wel daarvoor.Mantelzorger zijn is zwaarmeestal geef je veel meer dandat je krijgtNiet dat je het daarvoor doet, maarjij bent er ook nog!!!En als het dan met de liefde nietgaat zoals je zou verlangen, ja dan lijkt alcoholeen redelijke vervangervan wat je eigenlijk zelf ook zo hard nodig hebtliefde, zorg, aandachteigenlijk juist datgene waar je zelf zo gul mee bent.De kunst is nu om daar eerst voor jezelfeen manier in te vinden om het jezelf te gevenen dan is er waarschijnlijk al veel met je gebeurd.Makkelijk praten he, de beste stuurlui.....Ik weet uit ervaring dat het verschrikkelijk moeilijk is, maarje komt hier niet voor niets, dus tevreden met hoehet nu is, ben je niet meer.Online is safe voor je blijkbaar, dus online de behandeling startenkan veel voor je doen, ik ben in de laatste fase en heb er veelaan. Ik ben niet gedisciplineerd genoeg om het voor mezelfte doen, maar een stok achter de deur geeft me net dat zetjedat ik nodig heb. En dan gaan vertrouwen dat ik het straks ook zonder kan,is eng, maar dan is er het forum nog.Als je de dagdraad van oktober aanklikt, kun jemeedenken, lezen en schrijven als je daar aan toe bent.En je bent sterk (voor anderen, en straks ook voor jezelf!!)dus ga ervoor!liefs jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
birthe Geplaatst 8 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 Welkom Sylvie, Ik heb zo ook de nodige ervaring met foute mannen Ben hier ook nog maar kort, en net met de internetbehandeling gestart. Weet nog niet hoe het gaat uitpakken, maar tot nu toe vind ik het heel prettig om hier steeds te komen. Maakt dat je er minder alleen mee voelt. Ik wens je veel succes, Birthe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sylvie2009 Geplaatst 8 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 Hello Coco,Hahahahaha, ja ik heb best wel veel verteld. Maar wat in het verleden ligt kost mij ook niet zo veel moeite/problemen. Ik ben veelal gesloten wanneer het om bestaande zooi gaat.Eigenlijk heb ik 4 mensen die aan mijn nek hangen, dat is wat een vriendin mij vandaag duidelijk maakte......pfffffOefff, jij bent dus ook bekend met het vallen op de verkeerde kerels, waardeloos en pijnlijk is dat hé?Laten we samen een boek schrijven......... is een flauw grapje.Wat knap dat jij al 9 dagen gestopt bent en een staande ovatie.Van harte hoop ik dat je missie slaagt. In ieder geval ben je al goed op weg.Ik wil minderen, want ik heb het echt niet meer in de hand. Maar ik wil wel op zijn tijd een wit wijntje nuttigen. Maar zeker niet zoals het nu gaat. Ik drink elke dag en behoorlijk.......schaam....schaam ...schaam.Heel lief en leuk dat je op mijn "huppeldepup" hebt gereageerd....... ik ben nog niet zo thuis met het werken op een forum. Ook moet ik nog zoeken naar de antwoorden die ik ontvang. Jammer dat de chat nog niet werkt. Mocht ik niet reageren dan ligt dit aan onkunde en niet aan desinteresseliefsssssssssss terug en bedankt voor je aandacht,sylvie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sylvie2009 Geplaatst 9 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 Hello meiske,Ook van jou vind ik het heel lief dat je hebt gereageerd.Ik heb mij al aangemeld voor AdB en het eerste contact met mijn hulpverlener is gelegd.Misschien wil je even kijken naar het antwoord wat ik schreef aan Coco, daar leg ik uit hoe mijn geslotenheid "werkt".Wat geweldig dat jij al sinds 5 februari 2009 gestopt bent met die .....drank.Ook voor jou een en een staande ovatie.Ik hoop ook dat het mij gaat lukken...... het loopt echt de spuigaten uit.Goede tip om op de dagdraad te typen. Ik zal dat echt gaan doen.Maar nu nog even een algemene opmerking van mij:::::Ik ben nog niet zo thuis met het werken op een forum. Ook moet ik nog zoeken naar de antwoorden die ik ontvang. Jammer dat de chat nog niet werkt. Mocht ik niet reageren dan ligt dit aan onkunde en niet aan desinteresse.liefs, sylvie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sylvie2009 Geplaatst 9 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 hi Isa,Dank je voor je welkom en je reactie.Het klopt, er zijn als je wilt heeeeeeeeel veel redenen om te gaan drinken.Het belangrijkste is dat je er weer van af komt zonder dat je je wentelt in de ellende en de redenen......Hartelijk dank voor je advies en hart onder de riem.Maar nu nog even een algemene opmerking van mij:::::Ik ben nog niet zo thuis met het werken op een forum. Ook moet ik nog zoeken naar de antwoorden die ik ontvang. Jammer dat de chat nog niet werkt. Mocht ik niet reageren dan ligt dit aan onkunde en niet aan desinteresse.Hartelijke roet,sylvie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sylvie2009 Geplaatst 9 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 hello Jane,Wat zijn jullie toch allemaal grote lieverds, ik moet er bijna van janken.En geloof me dat heb ik 100 jaar niet gedaan.Het klopt, ik mantelzorg uit liefde en wil er "bijna" niets voor terug. Hoewel, mijn zus geeft mij een dagelijkse zorg naar haar en ik zou graag zien dat ze een keertje met mij meedenkt. Is cryptisch maar wellicht kom ik hier later op terug.De psychologie oordeelt daarover anders ...... je hebt winst uit zorg voor ......Wat betreft de liefde ........... ik heb er geen zin meer in........Alcohol geeft mij de mogelijkheid, bijna bewusteloos nergens meer over na te denken ....... slappe hap natuurlijk!!!Als jij met de zgn stok achter de deur al zo ver bent gekomen dan denk ik dat het je ook gaat lukken zonder die stok.Die stok achter de deur kan je ook negeren als je niet sterk genoeg bent. Dan doe je die deur dicht.Maar dat heb je dus niet gedaan............... Jane, je kan het!Ook voor jou de en de staande ovatie.Maar nu nog even een algemene opmerking van mij:::::Ik ben nog niet zo thuis met het werken op een forum. Ook moet ik nog zoeken naar de antwoorden die ik ontvang. Jammer dat de chat nog niet werkt. Mocht ik niet reageren dan ligt dit aan onkunde en niet aan desinteresse.Dank je voor je support en lieve woorden.liefs,sylvie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sylvie2009 Geplaatst 9 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 Hi Birthe,Wat een gedoe hebben wij vrouwen toch met foute mannen.Zal het andersom ook zo werken?Hoe je het ook wendt of keert het is pijnlijk.Hoop dat we samen een heleboel succes gaan boeken. Alle andere dames is het ook gelukt en zijn minstens op de goede weg.Lets go!!! En..... ik wens jou ook veel succes.Hartelijk dank voor je reactie.Maar nu nog even een algemene opmerking van mij:::::Ik ben nog niet zo thuis met het werken op een forum. Ook moet ik nog zoeken naar de antwoorden die ik ontvang. Jammer dat de chat nog niet werkt. Mocht ik niet reageren dan ligt dit aan onkunde en niet aan desinteresse.liefs,sylvie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 9 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 Andersom ook ja... Ook wat betreft huiselijk geweld Maar, Königin der Nacht, overdag is het hier wat levendiger hè, heb je wat meer kans op interactie Nu praat je zo in jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2009 Hoi Sylvie2009je was nog laat op vannacht.... en flink je best gedaan met schrijvendank je voor de complimenten hoor Als je zin en tijd hebt kun je altijd naar de "dagdraad" komen, daar wordtmeer "direct" met elkaar gecommuniceerd.Je kunt de "dagdraad" vinden bij "Ditjes en Datjes" , voor vandaagis dat dus "vrijdag 9 oktober 2009" Misschien tot daarLiefsssssCocootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sylvie2009 Geplaatst 11 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2009 Hi Coco,Zoals je weet heb ik je advies gevolgd en we hebben al een beetje contact gehad.Tot wederom op de dagdraad.Voor straks een prettige dag.Trouwens hoe was het op de bank??????liefs,sylvie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sylvie2009 Geplaatst 11 oktober 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2009 Hoi Julius,Ik hoop niet dat je tikken/slaag krijgt in je thuissituatie!!!!!!!!Mannen zijn ook vaak "slachtoffer"van huiselijk geweld..............afschuwelijk!Ik ben een nachtmens en zie nu ook in dat er geen "kip"op het forum aanwezig is.Het gaat mij niet lukken om dagelijks op de dagraad te zijn.Ik ga wel mijn best doen om in contact te blijven met een ieder van het forum.Slaap lekker, ik ga zo ook naar mijn bed.sylvie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Uiltje Geplaatst 11 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2009 Hallo Sylvie,Open of niet, je bent er!! Ik hoop dat het forum jou net zo veel steun geeft als het mij doet. Tot dan.Liefs Uiltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden