Spring naar bijdragen

Een nieuw begin


Runaway

Aanbevolen berichten

Welkom, Runaway. Dat is een indrukwekkend verhaal wat je hier opgeschreven hebt, maar ook een hele goede analyse, althans zo komt het op me over. Ik denk dat je heel blij mag zijn met de manier waarop je ouders er mee omgaan, en ik vind de manier waarop je er op dit moment zelf in staat heel goed. Bouw dat verder uit, dit is je kans.

Zelf heb ik meer met alcoholverslaving te maken gehad dan met gokverslaving, maar er zijn denk ik wel een aantal raakpunten. Een daarvan is dat je de reden erachter ook aan moet pakken. Er is altijd een reden waarom je in bepaald gedrag vlucht, en als je die niet onderkent en er niets mee doet blijft het erg lastig om je gedrag te veranderen. Een andere overeenkomst is dat je het uiteindelijk zelf moet doen, die verandering teweeg brengen, al kun je uiteraard heel veel hebben aan goede hulp en ondersteuning, en moet je daar ook vooral gebruik van maken.

Je hebt een plan geformuleerd en kunt hier op dit forum en met anderen sparren. Prima, succes en sterkte ermee, en realiseer je wel dat dit iets is waar  meer dan een paar weken mee gemoeid zal zijn, dus ga niet meteen bij de pakken neerzitten bij de eerste de beste tegenslag of twijfel.

Wat me wel opviel is het feit dat je de studie niet noemt als een van de zaken waar je meer tijd in zou kunnen stoppen. Gaat die zo probleemloos, dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, dat je de weg naar het online forum hebt gevonden. Eerlijk zijn over je verslavig en het accepteren hiervan zijn de eerste belangrijke stappen in het proces. Zelfhulpgroepen zoals AGOG zijn wel erg aan te raden. Vooral als je nog jong bent geeft dit veel inzichten.

bewerkt door Timberland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...