Spring naar bijdragen

Opnieuw even voorstellen

Maure

Aanbevolen berichten

Cathy, ik weet niet of wij een AA hebben. Waarschijnlijk wel, maar de vorige keer heb ik het ook op eigen kracht gekund. Nou ja, toen met behulp van Refusal. Dat spul hoef ik nooit meer, want ik was een maand gestopt met drinken en een maand ziek van het medicijn.

Ik ga dit weer op eigen kracht doen. En ik heb het geluk dat als de supermarkt gesloten is, mijn zin in bier ook verdwenen is. Al moet ik zeggen dat ik vandaag naar de supermarkt ben geweest en mezelf Jilzz 0.0 heb meegenomen. Iets dat in het bierschap staat, maar daar heb ik niet eens naar omgekeken. Ik heb een doel en mijn doel is gelukkig zijn en blijven en genieten van het leven met alles wat erbij komt kijken. Hopelijk binnenkort een baan. Dan is alles compleet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maure, ook bij AA, ook met dit forum, ook met ongeacht welke hulp dan ook, ook dán moet je het op eigen kracht doen.
Iemand anders kan jou niet  van je alcoholprobleem afhelpen. Je zult het echt zélf moeten doen.
Maar als je daar hulp en ondersteuning bij kan vinden maakt dat je kans van (zeer) langdurig slagen alleen maar groter.

Gelukkig zijn en blijven en genieten van het leven met alles wat erbij komt kijken is voor mij alleen mogelijk (geworden) door
met 'lotgenoten' contact te houden, niet te vergeten dat ik verslavingsgevoelig ben. Juist als alles lekker loopt.

'En ik heb het geluk dat als de supermarkt gesloten is, mijn zin in bier ook verdwenen is'

pas op... Supermarkten zijn steeds langer en vaker open.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, even weer afwezigheid. Mijn vriend was gisteren en vandaag thuis en we hebben even van elkaar genoten. Zonder drank. Ik heb hem net teruggebracht. 

De tijd komt eraan dat supermarkten hier ook langer opengaan. Maar we zijn een dorp en mensen zijn om 20.30u wel klaar met boodschappen doen (meestal nog een handje vol in de winkel voor een zakje chips). Er is een winkel geweest die het tot 22.00u heeft geprobeerd, maar merkte op dat de winkel om 19.00u al leeg was en wilde niet open zijn voor de jongeren die nog snel even chips kwamen halen. Dus ik voorzie dat ik nog een aantal jaren safe zit en dan moet het probleem ook onder controle zijn. Daar gaan mijn vriend en ik samen voor. 

Nu gooi ik mezelf lekker onderuit op de bank. Nog even genieten van de zondagavond. Fijne avond iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé lady Jane, long time. :)

Ik geloof dat ik al mijn angsten wel onder ogen ben gekomen in de afgelopen jaren. Ik vind het gelukkig ook niet meer erg om oud(er) te worden. Ik ben oprecht blij met mijn vriend en het leven, maar die rottige drank. Vriend is heel duidelijk. Liet hij het voorheen toe, nu gaat hij met liefde naar de supermarkt om iets zonder alcohol te halen. Hij is duidelijk geweest en ik volg hem. Pas toen ik me hier weer aanmeldde snapte ik hem. Ik was te ver gegaan. Nu weer lekker stoppen. Het leven blijft zoveel leuker zonder alcohol (wat je vergeet met alcohol). Maar dat besef moest even weer komen. En die weg heb ik afgelegd en dat gaat me gewoon niet weer gebeuren. Ik was eraf en nu blijf ik eraf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...