jozias Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Hallo allemaalEen aantal van jullie kennen mij wel maar omdar er zo veel nieuwe zijn dacht ik ik stel me maar opnieuw voor!Ik ben een vrouw van 44 met een lieve man en een dochter van 13 en één van 4 met een lange geschiedenis van vallen en opstaan, vallen en opstaan.Aangezien het de laatste tijd weer meer vallen was dan opstaan dacht ik ik ga ook hier weer opnieuw beginnen omdat ik er in het verleden veel baat bij heb gehad.Mijn grootste probleem is dat als ik drink het ook gelijk een liter wijn per dag is en ik ook inmiddels weet te sjoemelen met refusal, heb zelfs door een halve heen gedronken!Alle internet behandelingen heb ik gehad, 3 x in therapie geweest en nog en desondanks blijf ik terugvallen, soms lang soms kort.Kortom ik ben zooooo moe en het ge jojo zo beu!Vandaag voor de zoveelste keer mezelf ernstig toegesproken in de spiegel, zo van "nu is het ECHT afgelopen, voor eens en altijd" en een hele refusal ingenomen dus vandaag ben ik veilig en zo ga ik van dag tot dag verder.......maar iedere ochtend die strijd, neem ik hem wel neem ik hem niet, gek wordt ik ervan!Ik hoop bij jullie weer wat extra ondersteuning te vinden en wellicht jullie te helpen met mijn verhalen en ervaringen.Liefs Jozias Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Ha Jozias,Wat een gedoe en goed dat je blijft opkrabbelen!Zou het kunnen helpen Jozias om iets in te bouwenzodat je een stok achter de deur hebt?Nu moet je zelf de discipline opbrengen die refusal te slikken,maar als je bijvoorbeeld met de doktersassistent of een goede vriendinafspreekt dat je die pil op een vaste tijd en dag daar komt slikkendan weet je dat je niet onopgemerkt kunt gaan sjoemelen.Het lijkt misschien wat kinderachtig maar alle middelenzijn geoorloofd in deze strijd toch?En dan kun jij deze slag alvast winnenen na een poos kun je weer meer op jezelf vertrouwendan sta je er weer steviger in.Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 6 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Isa en jane Hoi en bedankt voor jullie reaktie!Jane ik heb zelfs mijn man gevraagd me er iedere dag aan te herinneren, hij staat eerder op dan ik en komt die pil in mijn bed brengen, ik pak hem braaf aan en het flesje water en bedank hem, vervolgens doe ik alsof ik hem neem terwijl hij nog in mijn handpalm zit, ZUCHT!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2009 Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 Ja precies Jozias,ik dacht al, een partner kun je voor de gek houdenmaar een doktersassistent nieten dan ga ik er (natuurlijk) vanuit dat je bij hetmaken van die afspraak vertelt dat je sjoemeltanders hoef je er niet aan te beginnen.Nou we weten nu dat jij een slimpo benten jij weet dat je vooral jezelf voor de gek houdt.Dus ga maar gauw verantwoordelijkheid nemenJozias, dan ben je echt slim!(een slimme meid........................)sterkte ermee he meid, wel doen!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 6 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2009 HannahIk dacht dat ik het helemaal door had na al die tijd maar ik blijf mezelf verbazen, ik wil niks liever als er voorgoed van af dus ja dan kan je simpelweg zeggen; nou dat is geregeld dan....probleem opgelost, maar dan zou dit forum ook niet bestaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 7 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2009 HannahIk heb het nou een paar x over gelezen maar ik snap niet wat je probeert te zeggen....sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Ha van Aartsen,Zou in elk geval aan mijn waardigheid denken... begrijp me niet verkeerd...Wat trucs betreft.. je kan hem ook oplossen en het restje niet opdrinken, stiekem ergens in een hoek van de kamer deponeren.Of in je wang/onder je tong bewaren totdat je een veilig moment hebt om 'm eruit te wippen.[of vervangen door calciumtabletten of iets lijkends]Wellicht een idee om het met 't ontbijt samen met je kinderen te doen... dus eerst die pil, dan eten.Geeft misschien ook een extra stimulans op dat moment.Vr. gr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Hi Jozias,We hebben mekaar eerder via het forum pbtjes gestuurd. Wat fijn dat je de stap weer hebt gezet om hier te komen. Ik ben er een poos ook niet geweest. Te druk enz enz. Ik was nu weer behoeftig aan het forum.Ik drink nog steeds niet. Nu alweer bijna 6 maanden niet. Het is een nog steeds een gevecht hoewel het wel steeds beter gaat. Voor deze periode was het bij mij ook wel/niet, wel/niet. Eigenlijk wilde ik nog niet stoppen ik zei van wel, maar voelde van niet. Ik zag me zelf als slachtoffer. Ik was zielig, want dan kon ik nooit meer drinken. Dat heb ik aan de kant gezet. Ik drink vandaag niet. En dat neem ik me iedere dag voor. Vandaag op het forum had men het over niet drinken op 31 december. Daar durf ik nog niet aan te denken.Dat is mij te ver weg. Eerst maar weer morgen. En dat zal ook niet meevallen, want ik ben morgen jarig.Toch ben ik blij met de alco-vrije maanden. Ik ga me steeds fitter voelen. Ik doe weer wat meer aan mijn sociale contacten. Ontdek weer nieuwe hobby's.Het leven is zo mooi zonder alcoStop ermee. Het is zo zonde!Mijn dochter van 11 is zo blij dat ik gestopt ben. Als ze dat tegen me zegt, dan groei ik...en daardoor word ik steeds sterker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden