vmj Geplaatst 14 november 2009 Rapport Share Geplaatst 14 november 2009 Ik ben een vrouw van 48 jaar en nog steeds alcohol verslaafd zeker zo'n 15 jaar). Mijn leventje gaat zijn gewone gang ik kan in normale doen alles redelijk goed bolwerken maar die alcohol maakt mijn leven vaak zo zuur!! Hoe vaak ik mij al niet heb voorgenomen om niet meer te drinken...... Ik laat alles wat mooi is liggen lijkt het wel en ik drink juist op momenten dat het goed gaat met me (denk ik dan..) En dan weer de kater en het weer opnieuw opbouwen. Ruzie met partner en kinderen voornamelijk in mijn hoofd. Ik ben in 1998 in bij de AA geweest maar dat was een complete mislukking werd op gebeld door mannen uit de groep etc dat werkte niet vervolgens is het wel iets beter met mijn gegaan maar niet zonder drank. Ik heb ook andere hulpverleners geprobeerd een riag of gliagmaar ging steeds de bietenbrug op of ik was niet ernstig genoeg )ik functioneer nog steeds normaal of ik zag mijn probleem niet. Bij de huisarts krijg ik de indruk met wat ik ook kom alles ligt aan mijn alcohol of zit tussen mijn oren ook al kom ik om een normale vraag. (en let wel ik kom niet zo vaak bij de huisarst maar heb wel enkele stommiteiten uitgehaald) Ik drink voornamelijk op momenten dat ik alleen ben en ook alleen wil zijn en misschien wil ik dan ook wel drinken is he soms een zelfvernietiging. Kan iemand zich in mijn verhaal erkennen en mijn tips geven hoe ik hier in vredesnaam uit kom. Ik hoor het zo graag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 november 2009 Rapport Share Geplaatst 14 november 2009 Hoi vmjHet enige dat je kan doen is: laat die eerste staan. Geef jezelf een kans, ontdek eens hoe leuk je kan zijn zonder alcohol.En ga aan de slag met je eigen ik zonder drank.Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 14 november 2009 Rapport Share Geplaatst 14 november 2009 vjm WelkomHerkenning doe ik heel veel in jouw verhaal,vindt het dan ook knap dat je hetzelf ook inziet,Ikzelf heb de ADB internet behandeling gehad en het heeft mij heel goed geholpenmisschien ook wat voor jou???????Verder sta ik helemaal achter wat de dames hierboven schrevendoe er wat mee, en je leven wordt er een stuk fijner opwens je dan ook sterkte en kracht toelieve knuffel van meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2009 Rapport Share Geplaatst 14 november 2009 Welkom vmj,je hebt al zinvolle tips gekregen, dus nog een keervan hetzelfde is weinig zinvol misschien.Je schrijft dat je nog normaal funcioneert, maar ik denkdat dat juist je valkuil is, want wat is normaal?Dat weet je pas weer als je de alcohol een pooskunt laten staan, en dan het verschil ervaart.Meestal houden we onszelf voor de gek, omdat we het niet aan durven verantwoording te nemen voor het drinken en de gevolgen.Anderen, maar vooral onszelf, houden we dan voor de gek.Maar je komt hier niet voor niets,dus eigenlijk weet je het wel.Jij kunt die keuze alleen zelf makenen wij kunnen je daarbij steunenen jij ook ons weer, het werkt altijd2 kanten op, en je hebt meestal meet te biedendan je denkt, als je bewust kijkt naarhoe het er voor staat.En dat lukt nu eenmaal beter zonder dan met alkohol.Ik wens je sterkte met je keuzeen kom vaak op het forum, dat helpt!!!Janeen misschien ten overvloede: maar je hebt een mannenicoontje uitgekozen, kan verwarrend zijndus als je het wilt veranderen kan dat via profiel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 14 november 2009 Rapport Share Geplaatst 14 november 2009 Hallo vmj,Welkom hier. Je hebt al veel zinnige tips gehad. Mij heeft een internetbehandling in combinatie met een lifestyle training bij Brijder geholpen. Daarnaast bezoek ik eens in de twee weken een praatgroep van Brijder. Die frequentie past mij goed. Door die te bezoeken blijf ik actief met mijn alcohol probleem bezig. Het is de bedoeling daar droog te blijven en het werkt als een stok achter de deur. We beginnen niet met ik ben...... en ik ben alcoholist. Nee integendeel. We beginnen gewoon lekker ontspannen en doen allemaal gewoon ons best om niet te drinken.Het forum helpt mij ook goed op weg.Lieve groet en schrijf hier van je af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vmj Geplaatst 18 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2009 Hoe kan ik antwoord geven op een prive bericht. Ik ben daar niet zo handig in wie helpt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden