Spring naar bijdragen

deja vu

Law

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Reeds enige jaren terug was ik ook al eens te vinden op ADB. Ik ben toen gestopt uit verveling over de behandeling.

Nu echter heb ik het volledig doorgezet en hoewel niet veel, heb ik er toch iets aan gehad, nl. het mezelf bewust maken van wat ik onbewust al wist, te weten mijn risicosituaties.

Even in het kort:
Ik ben een gewoontedrinker. Kort na de geboorte van mijn kleine wist ik mijzelf als vader geen houding te geven en dat uitte zich in vluchtgedrag, naar de kroeg wel te verstaan. Voordat ik het wist ging ik direct uit werk, vooral na lange slopende dagen, direct naar de kroeg en weken waarbij ik er 7 dagen p/week zat waren geen uitzondering. Die tijden liggen gelukkig alweer een behoorlijk eind achter me.

Ik drink niet zozeer veel, maar wel regelmatig. Regelmatig genoeg om er last van te hebben en mezelf te scharen onder de "problematische drinker". En hoewel ik wel steeds sterker word in het 'nee' tegen mezelf zeggen zijn dagen zoals vandaag, waarbij mijn vrouw aan het overwerk is, de kleine bij zijn gastouder is en ik alleen thuis, zwaarder.

Het streven is vaker thuis te blijven en doordeweeks in ieder geval niet of nauwelijks te drinken. Daar heb ik eindelijk een bescheiden goed begin mee weten te maken door gisteren op de woensdag, mijn doordeweekse risicodag, niet uit te gaan. Ik had het er eventjes zwaar mee, maar door negeren en gewoon op tijd naar bed heb ik me erdoorheen gesleept.

Het uiteindelijke doel is mezelf wel een drankje te gunnen, maar met mate, en een gezondere levensstijl erop na te houden.

Mijn naam is Lawrence, 37jr oud, vader van een manneke van 4jr, en ik ben deze week serieus begonnen met stoppen. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lawrence welkom

hoi Lawrence,

Hoezo de ADB behandeling uit verveling gestopt????

Ik zelf heb de ADBinternet behandeling ook gedaan ,
maar snap nu even niet waarom jou het verveeld.

Ik vind het heel goed en knap van je dat jij je hier weer hebt aangemeld,
en dat je inziet dat het zo niet langer kon ,
dapper van je hoor

en dat je het nu zwaar hebt als je alleen bent,is ook niet zo verwonderlijk
als je een probleem drinker bent,dan liggen de valkuilen op de loer

waarom overweeg je niet om die
ADB internetbehandeling weer opnieuw te doen,
zou je alleen maar goed op weg helpen denk ik

Ik wens je dan ook heel veel sterkte en kracht ermee

Lieve knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Meiske,

Ik heb de behandeling ook opnieuw gedaan en het dit keer afgemaakt. De verveling lag voor mij een beetje in het geen herkenning kunnen vinden van een hoop vragen in de behandeling, die mijns inziens toch erg gericht zijn op alchoholverslaving en veel minder op het gewoonte drinken dat ik doe.

Ik hoop in dit forum wat ondersteuning te vinden op die moeilijkere dagen en die ook te geven waar mogelijk.

Bedankt voor je reactie!

groeten,

Lawrence.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lawrence,
Ik denk dat je een volwassen en doordachte keus hebt gemaakt.
Vader worden is een hele stap
inhoudelijk dan he
en ja je wilt natuurlijk een zo goed
mogelijk voorbeeld worden
en er zoveel mogelijk van genieten.
ik hoop dat je je snel opgenomen voelt
en op de ditjes en datjes mee komt lezen
en schrijven, dan gaat het vast helemaal lukken!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lawrence,
Ik kan me wel wat voorstellen bij de internet behandeling. Ik vond hem zelf ook niet zo geslaagd.
Ik heb me uiteindelijk aangemeld bij een fysieke behandeling bij Brijder. Dat was een hele stap. Want ja dan is het niet anoniem meer. Toch heeft die behandeling meer voor mij betekend.

Ik hoop dat je hier je draai kunt vinden. Mij heeft het steeds weer een enorme steun gegeven. De afgelopen dagen had ik het ook wat moeilijker en door hier te zijn, houd ik de dagen droog.

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

hoi Lawrence, mijn behoefte aan een drankje is ook het sterkst na een lange drukke werkdag. Het is voor mij een geprogrameerd relaxgedrag. Toch heb ik al uitgedokterd dat dit mijn risicomoment is en probeer er weerstand aan te bieden, want niet goed lukt. Als ik het volhoud, dan komt de terugval in het weekend. Ik vraag me af hoe jou vrouw hiermee omgaat. Mijn partner kan er al lang niet meer tegen en ook voor hem wil ik stoppen.
moko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 years later...

Hallo allemaal.

Na 4jr afwezigheid ben ik er weer.

In de afgelopen jaren is een hoop gebeurd. Mijn huwelijk is geklapt, ik woon, nu 1,5jr later, nog altijd alleen in ons huis. Mijn ex-vrouw is met mijn zoon vertrokken en staat inmiddels op het punt te hertrouwen en is ook zwanger. Ik ga liever niet in op het hoe en waarom van dit verhaal, maar duidelijk mag wezen dat drank een rol heeft gespeeld in deze.

Omdat ik nu alleen ben vlucht ik iedere dag naar de kroeg, het gewoonte drinken is sterker geworden, puur om de eenzaamheid te verdoven. Nog steeds drink ik niet idioot veel, maar wel iedere dag, met de nodige gevolgen. Ik heb oa lichamelijke klachten (trillen, pijn) en merk dat mijn lijf enkel rustig wordt na dat eerste biertje. De financiële gevolgen plus het soms niet functioneren op werk buiten beschouwing gelaten...

Ondanks dat ik weet dat ik nu écht een problematisch drinker dan wel alcoholist ben is mijn intentie nog altijd te minderen, niet stoppen. Misschien houd ik mezelf voor de gek door te stellen dat dit kan, als de wil maar voldoende sterk is, maar juist dat laatste ontbreekt me, overduidelijk.

Ik heb vandaag wel een duidelijke stap gezet. Ik heb me aangemeld voor AA, volgende week dinsdag. Daar wil ik de ervaringen aanhoren van anderen, kijken of ik mezelf herken, of juist niet, mezelf inzichten te verschaffen en hopelijk, EINDELIJK, hiermee klaar te zijn. Ik heb al teveel verloren, ik moet mezelf weer OK leren vinden en problematisch drinkgedrag past daar niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lawrence, welkom terug.

"Omdat ik nu alleen ben vlucht ik nu elke dag naar de kroeg" schrijf je nu,

in je 1e stukje stel je je voor als een nieuwe vader die ook naar de kroeg vlucht.

De redenen/aanleidingen zijn veranderd maar jouw gedrag niet dus.

Wilskracht is niet iets dat van jou een minderaar kan maken. Héél misschien kun

jij dat zelf, maar de kans is groter dat alleen stoppen jou zal helpen. Zo was het voor mij

en zo was/is het voor de meesten hier. Het staat je vrij uiteraard hier je eigen (om)weg

in te zoeken en vinden, maar houd jezelf niet voor de gek. Dat heeft lang genoeg geduurd al, toch?
Je hebt nu de training gedaan, kent je valkuilen en triggers. Misschien heb je al het advies gekregen

om eerst zeg 3 maanden geen alcohol te nemen, kijken wat dat je oplevert en of je dan nog het verlangen

hebt een minderaar te worden. Misschien is die behoefte wel weg en blijf je gestopt. misschien wil je wel alsnog

matig drinken en heeft dat dan een kans? De tijd zal het leren Lawrence. Ik wens je veel succes met je keus :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, dank je.

Als ik heel eerlijk moet zijn verwacht ik ook niet (zomaar) te kunnen minderen. Het gegeven alleen al dat ik inmiddels een aardige historie van drinken heb en mijn liefdesleven nul is maakt de kans op succes des te kleiner.

Wat je zegt, de tijd zal het leren. Allereerst ga ik dinsdag naar een AA meeting, kijken wat me dat voor inzichten verschaft en ga vanaf daar verder. Een ding is zeker, ik *moet* iets doen.

Bedankt, nogmaals, voor je wijze woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...