Laelia Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Ik ben een 36-jarige vrouw uit Noord-Holland. Ik heb nu ongeveer drie en een half jaar een alcoholverslaving, en heb al veel geprobeerd om er blijvend vanaf te komen (AA, NA, Brijder, kliniekopname, alleen proberen) maar steeds terugval en uitglijders. Mijn vader was langdurig alcoholist en is door de complicaties daarvan eind 2012 overleden. Ik ben zelf alleenstaande moeder van een driejarig jongetje en hij is een van de grootste redenen waarom ik het toch weer elke keer probeer om van de drank af te blijven. Ik heb momenteel tweewekelijkse gesprekken met een coach en online gesprekken met een counselor uit Amerika. Over twee weken heb ik ook een gesprek met mijn behandeld psychiater van de GGZ om te starten met Refusal. Heb dit middel vorig jaar geslikt en kreeg er uitslag van op mijn rug, maar ja... wat is erger, een beetje jeuk of jezelf kapot maken door de drank? Ik ben gisteren overigens weer gestopt met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Dag Laelia, Gisteren weer gestopt? Goed zo. Hoe was je dag vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laelia Geplaatst 25 oktober 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 (bewerkt) Hoi "Roberto" Bedankt voor je bericht. Ja, toen ik vanmorgen wakker werd voelde ik aan de ene kant voldoening dat ik gisteren nuchter ben gebleven, en dan gepaard met angst voor de nieuwe dag (zal ik het volhouden?!). De laatste tijd begon ik soms rond het middaguur al te drinken en de trek begint dan dus ook rond die tijd nu dat ik gestopt ben. Ik merk dat ik mentaal ontzettend veel bezig ben met gestopt willen blijven enerzijds en willen gebruiken anderzijds. Ik probeer mijn dagen zoveel mogelijk te vullen met bezigheden die ik voorheen fijn vond om te doen, maar niet meer deed of onder invloed deed. Ik merk ook dat mijn verslaafde brein steeds op zoek is naar tactieken om die eerste te nemen, excuses te verzinnen enzovoorts. Ik probeer zoveel mogelijk tips over te nemen van andere alcoholisten in herstel o.a. op dit forum om om te gaan met trek. Groetjes! 25 oktober 2016 bewerkt door Laelia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Laelia, Heel herkenbaar wat je schrijft. Behalve dan dat middag uur. Bij was dat langzamerhand verschoven naar 's morgens koffietijd. En dan niet een sherry'tje of een glaasje port. Nee, 6 halve liters bier was mijn toenmalige dosis (ruim 2 jaar geleden), voor de ochtend. Na een dutje 's middags een fles wijn. En na nog een dutje 's avonds een klein flesje port. Mijn tip? Patronen doorbreken. Dus niet die dingen doen die je voorheen fijn vond. Waar heeft dat toe geleidt? Ga iets anders doen, maakt niet uit wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Welkom Laelia en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Ook namens mij: welkom Laela! Kom maar veel hier, steunen en gesteund worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 oktober 2016 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2016 Ook van mij welkom gewenst! Ik hoop dat het forum jou iets kan brengen! Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden