Spring naar bijdragen

Wie is wie ben ik

Maxx

Aanbevolen berichten

Dan ook mijzelf maar even voorstellen. Ik weet helaas niet hoe alles werkt dus ik hoop dat ik ook nog het een en ander kan aanpassen na plaatsing :)

Vandaag ingeschreven. Gister een gesprek gehad met de huisarts, om de negatieve spiraal te doorbreken bij ons thuis.

Dit was volgens de arts een zeer gechikte methode, tevens blijf in in kort contact met de huisarts. Alhoewel ik zelf vind dat ik niet te veel drink, echter als ik drink heb ik het niet snel meer onder controle. Al word het dan meer en meer. Ik probeer dan ook de werkdagen volledig niet te drinken en vanaf de vrijdagmiddagborrel eind van de dag wel wat te drinken. Best kans dat daar voor mij ook de uitdaging ligt. Momenteel moet ik er nog steeds op letten dat ik de verantwoordelijkheid niet uit de weg ga t.o.v. mijn gezin. Ik heb 2 jonge kinderen en een lieve vrouw met psychische klachten.

Zoals gezegd doe ik dit om de thuissituatie te verbeteren. Mijn relatie is mij te veel waard om dit niet te proberen. Ik moet echter zelf nog wel wennen aan het feit dat ik dit nu doe. Een stukje erkenning van het probleem moet dan ook nog doorkomen, dit is denk ik de tweede stap in de goede richting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maxx, welkom hier.
Je hebt een hele goede stap genomen om hier te komen.
Als je naar Ditjes en Datjes gaat, daar is de dagdraad en krijg je de meeste reacties.
We schrijven daar iedere dag en steunen elkaar waar nodig.
Ook wordt er soms flink gelachen met elkaar en dat is alleen maar goed.
Succes hoor en schrijf lekker van je af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Maxx welkom

wat goed van je Maxx dat je de eerste stap hebt genomen,
vindt het erg dapper van je

maar in de eerste plaats moet je het echt voorjezelf doen
dan heeft het naar mijns inziens heel goed kans van slagen

wat fijn dat je er zelf zo goed achter staat
dat je hulp hebt via de huisarts,
het zal dan ook je huis situatie ten goede komen,

wens je veel sterkte en kracht ermee

Knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maxx, welkom hier.
Wat zal het eng voor je zijn om deze stappen naar HA en forum te zetten,
en wat sterk dat je ze toch doet, want je hebt het helemaal door als je
schrijft dat dit toch erkenning is voor je alcoholprobleem en dat je
dat eigenlijk nog niet wilt erkennen. Want aan erkennen zit vast dat je verantwoordelijkheid moet gaan nemen. Daarom ben ik het er wel mee eens dat je het in eerste instantie voor je gezin doet, want
dat hoort ook bij de verantwoordelijkheid die je naar hen hebt. En natuurlijk doe je ook voor jezelf.
En je bent onderdeel van je gezin, dus het een voedt het ander.
Het forum kan je helpen, de huisarts ook, eventueel met Refusal als je wilt gaan stoppen, maar niet weet of je het kunt. En je kunt je aanmelden bij de ADB-behandeling om hier duidelijkheid in te
krijgen. In je patroon van drinken, wanneer, hoeveel, hoe vaak, waarom en hoe het anders kan.
Dit kun je niet alleen (is mijn ervaring) en het is een goede training om alcohol de baas te worden (is ook mijn ervaring). Ik ben ook begonnen voor de kinderen en doe het ook voor mezelf. Werkt voor mij en dus niks mis mee. ieder doet wat bij hem/haar pas, als het maar werkt.
Ik wens jou veel succes en we laten voorlopig gewoon de eerste staan ok?
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maxx

Je haalt je motivatie dus uit de gezinssituatie en niet dat jezelf vind dat je teveel drinkt. Knap dat je naar de huisarts gegaan bent, die van mij weet niks van me. En ook nog de motivatie om hier op het forum te komen! Maar ik hoop dat je de motivatie in jezelf ook gaat vinden, externe motivatie is op de lange termijn moeilijk lijkt me. Wie weet ga je na een paar nuchtere doordeweekse dagen de voordelen van niet of minder drinken voor jezelf ook beter inzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...