Ricker Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Hoi,Ook ik zal me even voorstellen. Ben 38 jaar en drink de afgelopen 2, 3 jaar stevig. (ruim 2 liter wodka per week). Zoals velen van jullie kan ik geen maat houden. Helemaal niet drinken is dan het beste maar dat hou ik 1 a 2 dagen vol en dan is het snel van "oh heb al 2 dagen niet gedronken, dus nu mag het wel". En vervolgens de volgende dag natuurlijk spijt hebben en voornemen om niet meer te drinken.Ik vraag mij verder af wie van jullie echt permanente schade aan hun gezondheid hebben gekregen door de drank. groetjesrick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Hoi rick welkomGoed van je dat jij je hier aanmelden dat je wilt minderen evt stoppenmaar geloof me stoppen is makkelijker als minderenals je eenmaal gestopd bent dan weet jezelf waar je aan toe bentmaar mijn vraag is dan ook heb je er hulp bijikzelf heb de ADB internetbehandeling gehaden daat krijg je dan ook een heel goed inzicht met de hoeveelheid die je drinkt(dronk)en je kunt er ook als je wilt inzicht krijgen met minderen is maar wat jezelf wiltmisschien ook wat voor jou???mij heeft het goed geholpen ikzelf ben gestopd omdat minderen geen optie was en de vraag voor permanente schade sluit ik me geheel bij Isa aanwens je veel succes en sterkte knuffel van meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Hoi Ricker welkom hier. V.w.b. jouw vraag over permanente schade zou ik zeggen lees mijn introductie eens. Ik ben letterlijk door het oog van de naald gekropen, dronk weliswaar meer dan jij maar toch. Dat wil je echt niet meemaken hoor. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 27 november 2009 Rapport Share Geplaatst 27 november 2009 Hoi Ricker,Welkom op het forum. Voor zover ik weet heb ik geen alcoholschade (maar ik ga me nu ook niet laten prikken of echo-en; dat pas als ik echt een tijd droog sta).Een goede vriend van me is begin dit jaar overleden aan slokdarmkanker (hij was nog geen 50); had het van al het bier en de sigaretten. Ik heb hem begeleid en ben hier flink van geschrokken. Eigenlijk wist ik al wel wat je er allemaal van kan krijgen, maar dit was wel erg dichtbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 november 2009 Rapport Share Geplaatst 27 november 2009 Welkom Ricker.Ik vroeg me af waarom je deze vraag stelt?Ben je bang dat je al schade hebt?Zoek je geruststelling om door te kunnen drinken?De enige konkrete manier voor jou is, om het te laten onderzoeken.Maar de andere schade die alkohol aan kan richten is ook niet te onderschatten.Als ik denk aan hoe ik met andere mensen omging,hoeveel dingen ik heb nagelaten of fout gedaan door drankdank denk ik dat die schade groter is dan die in mijn lijf.En die heb ik mezelf tenminste nog aangedaan, de andere schademeestal aan anderen en dat is ook erg.Het is lastig een balns op te stellen,maar 38 is daar wel een leeftijd vooreigenlijk elke leeftijd als je hier komtje hebt dan al door dat het zo niet meer moeten hier komen is de eerste stap om de verantwoordelijkheidte gaan dragen voor de rest van je leven.Ik hoop dat je de goeie keuzes gaat maken en wens je er veel succes mee.Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieved Geplaatst 28 november 2009 Rapport Share Geplaatst 28 november 2009 Hallo Ricker, Wat goed dat je je op het forum hebt aangemeld.Ik denk dat alleen een onderzoek kan uitwijzen of je lichaam schade heeft gekregen door het alcoholgebruik. Wat zijn je verdere plannen?ben je van plan om te minderen of te stoppen...je schrijft dat je geen mate kan houden voor mij hetzelfde daarom heb ik besloten te stoppen. Tot forumsIrene Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden