Spring naar bijdragen

Nieuw hier

Freddy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

Lees geregeld mee, de laatste tijd. Ben 43, twee kinderen, gescheiden. Sinds april bij AA, en op 2 kleine misstapjes na,nog steeds droog. Op dit moment zonder werk, vanwege eye-opener na twee maanden geen drank. Reeds jarenlange strijd met alcohol achter de rug. In 2006 mbv Home Clinic eerste droge periode gehad sinds jeugd. Duurde echter maar 3 mnd, en daarna de drank weer stilaan toegelaten, dom genoeg.
Gaat momenteel redelijk, vervelend dat het toch geregeld blijft trekken. Weet van mezelf dat ik niet sociaal drinken kan. Heb last van agorafobie, en voel me zonder drank veel beter en zekerder. Langzaam aan hoop ik eindelijk bevrijd te worden.

Nuchter zullen we het winnen ?

Freddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Freddy...

Wat knap dat je er zo hard aan werkt en welkom hier..
Dat is niet makkelijk, gescheiden, 2 kids, geen werk.
Maar in elk geval maakt drank (te veel drank) alles niet beter.
Probeer naar de dagdraad te gaan en mee te schrijven.
In het begin zal het lijken of je er niet tussen komt, maar binnen notime ben je gewend.
Tot straks op de draad hopelijk,

Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Freddy welkom,

wat goed van je dat je eraan werkt ,
en misschien een schrale troost maar de meesten kunnen niet sociaal drinken ,
ik tenminste niet .

kom zoals lianne zegt naar de dagdraad
daar kun je meeschrijven en delen

wens je veel sterkte en succes

knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Freddy,
ook een warm welkom hier.
Ik zie dat je al aktief bent, das fijn
want doen is nog altijd het beste
leermiddel voor mij, dus daar houd ik wel van.
Je hebt al veel meegelezen, dus ik denk dat jij je weg
hier wel vindt, of al hebt gevonden.
We zeggen hier vaak:
vandaag neem ik die 1e niet
en morgen..... is het weer vandaag.

ik leer hier veel op het forum
en verbaas me er steeds over
hoeveel we in het leven dienen aan te gaan
om er mee te leren leven of er vanaf te komen.
Maar als we crisis als kans kunnen aanvaarden
krijgen we dus ook veel kansen
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Freddy,
welkom op deze site
ik lees dat je weet wat je wilt
en bedenk dat het zonder drank, rustiger in je hoofd word
maar je moet er wel aan toe zijn
zelf ben ik 4 maanden bezig met de internetbehandeling en daarvoor nog eens 3 maanden
vind dat ik de alcohol aardig onder controle heb
maat rook nog zware shag en soms weed
daar wil ik ook nog vanaf
groetjes Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Hoi Freddy,

Een vriend van mij had ook jaren agorafobie. Hij kon het alleen een beetje bedwingen door over de dag bier te drinken (af en toe een kop koffie). Dit heeft hem - samen met de nicotine - slokdarmkanker bezorgd. Na 4 maanden strijd is hij overleden.
Dit is voor mij een belangrijke gebeurtenis geweest in de strijd tegen drank; al heeft het nog negen maanden geduurd van zijn dood tot aan mijn forumdeelname.

De verhalen op het forum komen soms heel dichtbij. Ik merk dat dit mij meer steunt en motiveert dan de algemene gezondheidsverhalen over drankmisbruik (net als roken: iedereen weet dat het slecht is en toch doet 25% van de Nederlanders het).

Sterkte!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom freddy, ik ben hier ook eventjes weggeweest. t ging 7 weken goed. Niks, toen terugval gehad, nu drink ik 3 avondjes per week, totaal niet boven de 10 glazen per week. k Wil het weer tot nul brengen, moeilijk he? Ineens komt dat craving weer naar boven, maar het is het allemaal niet waard die rotdrank. k voel me 100% beter wanneer ik niet drink, dat moet de houvast worden. dag, kom je naar het forum? ik werk ook niet, hele dag de tijd zou je denken. doei, sterkte en kop op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is het he? zonder drank is veel fijner, leuker..en toch komt het in je kop...nu, straks, vanavond...even wat drinken, en dan moet en zal het gebeuren. Dat vechten tegen die momenten vind ik heeeeel moeilijk. Maarre...altijd rug recht!! jezelf niet stom vinden hoor! je probeert het toch? anderen proberen het niet eens. vandaag niet drinken he? doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beate die craving daar hoef je niet aan toe te geven hoor,
maar het gevecht win je niet.
Accepteer dat ie er is en stuur m de deur maar uit voor de rest van de dag.
Hij heeft je iets te zeggen: bijv. dat je HALT bent (Hungry Angry Lonely Tired)
of stress of crisis tegenlomt. Door dat door te krijgen kun je met die onderliggende dingen iets doen, dan heeft de craving zijn funktie gehad (tot de volgende keer natuurlijk) en jij komt er sterker uit.
Je zou zelfs kunnen bedenken dat de craving je vriend en de drank de vijand is en die mag je wel bestrijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...