Spring naar bijdragen

voorstellen

sijori

Aanbevolen berichten

Hoi,
heb al veel gelezen op het forum, ben begonnen met de internet behandeling maar ben het het sstoppen nog steeds aan het uitstellen.
Wat betreft het voorstellen is er niets te melden dat niemand nog gezegd heeft. Ben 41 jaar, werk 36 uur en thuis drink ik. Mijn relatie gaat hier gebukt onder, en ik weet dat ik veel leuker ben als ik nuchter ben.
Ik wil stoppen, zo lastig om daarmee te beginnen. Stomme verslaving is het, nooit gedacht dat dat mij zou gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sijori welkom

Heel goed dat je het forum hebt gevonden
en dat je inziet dat je zonder die alco leuker bent

en ja het is een verslaving die alco
ik denk dat ik er ook niet bij
heb stilgestaan dat het mij kon overkomen
en hier zitten we dan;)

Mijn vraag is dan ook :
heb je hulp hierbij

Ikzelf heb de ADBinternetbehandeling gehad
en het heeft mij heel goed geholpen en nog

misschien ook wat voor jou??????

kom naar de dagdraad daar kun je het delen en van je afschrijven

wens je dan ook heel veel succes

Lieve knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

ik ben twee weken geleden beonnen met de adb-internet behandeling begonnen, maar op mijn manier vind ik de tijd niet om te mailen cq internetten na mijn werk. En het uitstel gedrag, mijn grote probleem.
Vooral die eerste dag niet drinken....
Vandaag ben ik vrij, en al aan de wijn.
Ik word hier niet blij van!

Mijn grootste excuus is mijn posttraumatisch stalksyndroom.

Zo heftig, zo jammer.

Terwijl ik weer terug ben bij de vader van mijn zoon [samen met zoon], en daar heel erg blij mee ben, lukt het me niet om te stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sijori,

Ik kwam jou al tegen bij de dagdraad (hoewel ik steeds denk dat er 'dageraad' staat).
Ik ben hier ook nog maar pas op het forum.
Wat is een post t stalksyndroom? Klinkt niet erg best. Ben je gestalkt?

Wens jou heel veel sterkte met die eerste dag....
En doe het in godsnaam voor je relatie en je zoon. Mijn lief is er net vandoor, dus is het voor mij telaat.

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sijori,
Tijd vind je niet, die maak je.
Mijn lijfspreuk is: tijd=prioriteit.
Dus als jij die tijd nog niet kunt gebruiken
om de ADB-training te doen, is dat jammer.
Blijkbaar heb je de keus nog niet gemaakt dat je wilt
stoppen. Welk syndroom je ook hebt, die is er nooit bij
gebaat dat je blijft drinken op een manier dat je relatie eronder lijdt
(en dus jij ook en je zoon ook). Wij zeggen hier vaak elke smoes om te gaan srinken is goed.
Maar je hebt er maar een nodig o niet te drinken: de eerste niet nemen vandaag.
En dus nog niet verder kijken.
n het hier en nu, kan ik de eerste laten staan? Ja dat kan ik. Even wat anders doen, je eten
wat voeger maken en opeten, iets kopen als beloning dat je die eerste laat staan, alles is goed
zolang je maar niet toegeeft.
Ik zou er toch maar eens wat tijd voor vrijmaken om de ADB vragen te beantwoorden. En dan meteen dit dilemma vertellen. juist daar kun je eerlijk zijn. Je krijgt ook eerlijke antwoorden terug zonder
enig oordeel. (zelf oordelen we maar al te vaak negatief over onszelf)
Wellicht lukt het dan beter, want je zit hier niet voor niets en dat weet je, toch?
Zet m op, als ik het kan, kun jij het ook.
En bij mij moest de relatie er eerst aan, net als bij Cathy. Zorg jij dat er niet eerst zoiets ergs hoeft te gebeuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Sijori; die kun je niet meer opdrinken.

En morgen is weer een nieuwe dag om droog te houden! Het gaat je vast lukken!

Ik ben van jouw leeftijd en werk ook zoveel; heb ook moeite om alle internet-opdrachten te maken maar vooral om het forum te lezen, dan kom ik verder nauwelijks ergens aan toe.

Vanavond is mijn lief werken, de kids in bed, en ik al ruim 2 uur achter het forum (vanochtend en vanmiddag ook al even). Hierdoor schiet mijn opleiding (die ik ernaast volg) er de laatste weken bij in. Maar eigenlijk kan het me weinig schelen, want ik merk dat ik van de behandeling en het forum veel sterker wordt, en dat dit veel belangrijker is dan nu achter de boeken.
Dat komt straks wel weer; als ik nu al zie hoeveel tijd ik anders kwijt was aan buiten roken en drinken (er wordt hier binnen niet gerookt)...
Toch een kwestie van prioriteiten stellen denk ik, en als het me nu lukt om het drinken onder controle te krjgen cq te stoppen spoel ik desnoods die opleiding door de plee...hoewel?:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...