Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 juli


Claartje

Aanbevolen berichten

Ik zit al een tijd op mijn schermpje te turen. Ik wilde zondag een dag met verlof. In eerste instantie gewoon een dag weg. Ging nadenken over wat ik zou gaan doen. Al snel komt de gedachte in mij op dat ik dan kan drinken. Het is maar 1 dag. Het lukt mij niet om de gedachte weg te laten gaan. Sterker nog wordt steeds meer "enthousiast"bij de gedachte. Met een lotgenoot erover gepraat. Eerlijk zijn Lars. Uiteindelijk heb ik het verteld. Tot de conclusie gekomen dat ik beter nog niet met verlof kan gaan. Ben enorm kwaad op mijzelf. Waarom nu voor de zoveelste keer mijn eigen glazen in willen gooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt er ook voor kiezen mild te zijn Lars

je hebt de gedachte gehad, die gedeeld en

niet uitgevoerd. Eerlijkheid is de belangrijkste les.

Dat gedachten komen (en weer gaan) kun je niet tegen houden.

Wel wat je ermee wel of niet doet.

Je hebt goed gekozen voor nu :rose::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voelt niet zo voor mij. Altijd weer de makkelijkste weg willen kiezen. Hoe vaak moet een ezel zich aan dezelfde steen stoten. Het wordt weer moeilijk het wordt weer lastig. Vluchtgedrag in plaats van de confrontatie aan willen gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is eerlijk zijn en opbiechten dat je beter geen verlof kan hebben de makkelijke weg dan? Lijkt me niet. Volgens mij heb je je glazen niet ingegooid ook. Volgens mij deed je het beste voor jezelf. Mag je best trots op zijn

Ik ben niet trots. Ik ben onrustig. Steeds weer aan drinken denken. Dromen en in de ochtend kwijlend wakker worden. Ben bang dat ik wel een keer voor de bijl ga. Als ik weg ga kan niemand mij tegen houden. Ik moet dat zien te voorkomen. Ik ga 1 augustus begeleid wonen niet halen. Moet ik nu ook niet willen. Eerst maar aan de slag met mezelf. Het kost veel moeite. Ik blijf het lastig vinden om dingen los te laten. Bijt me erin vast en houd vast aan dingen aan gedachten en rituelen. Loslaten lukt me niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke gedachten heb je dan als je aan de drank denkt en kwijlt ? Het verdovende ? Het lekkere gevoel ???

Wat ?????

Waarom zijn die gedachtes beter dan ,ik ben nuchter het is misschien moeilijk maar ik ben nuchter en dat ga ik blijven zijn. Nuchter is misschien niet makkelijk maar dit gevecht tegen jezelf is nog moeilijker.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedachtes kun je niet zomaar veranderen. Het is vooral vluchten en willen verdoven. Ik ga niet weer de fout maken. Fouten kun je herstellen tot je op een punt komt dat het niet meer te herstellen is. Op dat punt ben ik nu. Het is nu of nooit. Ik ga doorzetten geen keuze. Doorbijten en deze periode door zien te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker ga ik doorzetten. Ik baal alleen dat de gedachtes aan drank steeds maar terug komen. Dat ik er nog zoveel mee bezig ben. Maar het zij zo zal erover op houden te zeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker ga ik doorzetten. Ik baal alleen dat de gedachtes aan drank steeds maar terug komen. Dat ik er nog zoveel mee bezig ben. Maar het zij zo zal erover op houden te zeuren.

Ik vind het geen zeuren hoor.ik zje het als dapperheid in je gevecht om deze verslaving te overkomen

bewerkt door Claartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...