Spring naar bijdragen

Nieuw

Crocusje

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ben al enige tijd in gesprek met de hulpverlener van Alcoholdebaas.nl. Ik ben een vrouw van net over de 60, die teveel alcohol gebruikt(e) en dat, inclusief alcoholvrije onderbrekingen, al jarenlang doet. Wil compleet stoppen, dat werkt voor mij beter, dan me telkens af te vragen of ik mijn tax al bereikt heb of niet. Heb eens een astrologische analyse laten maken, waarbij de eindconclusie was : je bent een laatbloeier, ja en dan ?
Partner zegt dat ik mensen afstoot, wat ik niet wil. Maar ben wel bang dat "men" eventueel over me heen loopt als ik ze in mijn leven toelaat. Dit stimuleert mijn alcohol-inname = machteloosheid op dat gebied. Zijn er mensen met ideeën daarvoor ?
Ik lees jullie reacties graag.

Crocus

Het verleden is voorbij, de toekomst ongewis,
maar NU/VANDAAG is de start van mijn verdere leven !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Crocusje,
welkom op dit forum.
Fijn dat je al bij ADB hulp hebt gezocht en wil stoppen.
Gewoon hier veel komen, zeker in het begin en meelezen
en schrijven dan ben je het snelst ingeburgerd.
Wat bedoelt je partner met afstoten, is het iets waar hij last van heeft of
jij? Als je je er machteloos over voelt, is vragen idd het beste, aan je partner,
aan de mensen bij wie je denkt af te stoten. Kan wel eens zijn dat het meevalt
of dat je heel andere antwoorden krijgt dan jij of je partner verwacht. Of de antwoorden
waar je wat mee kan juist. Hier kennen we je nog niet dus moeilijk op in te gaan. Maar ,achteloos zijn ken ik goed, vooral m.b.t. mijn kinderen.
Eigenlijk lees ik dat je niet mensen afstoot maar op afstand houdt, klopt dat?
Dat is wel heel iets anders. Kennelijk heb je dus wat afstand nodig om je grenzen goed in de gaten te houden. Niets mis mee, zolang het iets goeds oplevert. Als het overleven is en misschien niet meer nodig? dan bevestigt het je angst dat mensen over je heen kunnen lopen. Waarschijnlijk zul je wanneer je de drank laat staan beter gaan voelen wat je grenzen echt zijn en steviger in je leven staan. Ik wens je dat toe. Hoop je tegen te komen op de dagdraad en je beter te leren kennen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...