Spring naar bijdragen

Een nieuwkomer

bakkom

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb mij vandaag aangemeld bij alcohol de baas. Ik ben een jonge vrouw van 45 jaar en wil gaan minderen (of stoppen) met het drinken van alcohol. Dat dit gaat lukken staat als een paal boven water. Ik denk dat wanneer je iets maar genoeg wilt, dit ook kan lukken.

Een lastige tijd zo rond de feestdagen maar beter nú beginnen dan wachten tot volgend jaar dacht ik zo.

Mocht iemand tips hebben of gewoon een hart onder de riem willen steken dan hoor ik dit graag.

Groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Monique

Welkom!

Allereerst even een opmerking. Je profiel staat open! Laat dit even door de moderator
sluiten en pas even je gegevens aan, iedereen ook buiten dit forum kan nu je gegevens lezen!

Je bent stellig dat je stopt met drinken. Goed hoor!
Je klinkt heel duidelijk en vastberaden.
Heb je er hulp bij?
Ik heb de adb (anonieme) internetbehandeling gedaan en daar veel
baat bij gehad en inzicht in mijn drinkgedrag. Misschien ook iets voor jou?
Het kan via je ziekteverzekering maar ook gratis en anoniem.
Je kunt meeschrijven op de dagdraad ditjes & datjes, daar worden de dagelijkse gesprekken
gevoerd. Verder zijn er meer draadjes met allerlei thema's rondom alcoholgebruik.
Je kunt natuurlijk ook alleen meelezen.
Zelf ben ik na 30 jaar gezuip gestopt cold turkey, net als jij nu doet.
Ik leer veel van het forum hier en hoop ook voor anderen iets te kunnen betekenen
met mijn verhaal en ervaringen.

Misschien tot de dagdraad.
Ik wens je veel succes Monique met je strijd, en als je zo stellig blijft als nu,
ga jij het zeker redden. Go for it! :present:

Groetssssss Coco :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bakkom

Hallo allemaal!

Ik heb mij vandaag aangemeld bij alcohol de baas. Ik ben een jonge vrouw van 45 jaar en wil gaan minderen (of stoppen) met het drinken van alcohol. Dat dit gaat lukken staat als een paal boven water. Ik denk dat wanneer je iets maar genoeg wilt, dit ook kan lukken.

Een lastige tijd zo rond de feestdagen maar beter nú beginnen dan wachten tot volgend jaar dacht ik zo.

Mocht iemand tips hebben of gewoon een hart onder de riem willen steken dan hoor ik dit graag.

Groetjes van Monique.

Beste Isa,

Bedankt voor je hart onder de riem! Ik ga inderdaad ook hulp krijgen en dit wordt vergoed door de ziektekostenverzekeraar.

Groetjes van Monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Coco

Hallo Monique

Welkom!

Allereerst even een opmerking. Je profiel staat open! Laat dit even door de moderator

sluiten en pas even je gegevens aan, iedereen ook buiten dit forum kan nu je gegevens lezen!

Heb je er hulp bij?

Je kunt meeschrijven op de dagdraad ditjes & datjes, daar worden de dagelijkse gesprekken

gevoerd. Verder zijn er meer draadjes met allerlei thema's rondom alcoholgebruik.

Ik leer veel van het forum hier en hoop ook voor anderen iets te kunnen betekenen

Ik wens je veel succes Monique met je strijd, en als je zo stellig blijft als nu,

ga jij het zeker redden. Go for it!
:present:

Groetssssss Coco
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Coco

Hallo Monique

Welkom!

Heb je er hulp bij?

ga jij het zeker redden. Go for it!
:present:

Groetssssss Coco
:rose:

Beste Coco,

Dank voor je welkom! Ik heb me vandaag ook aangemeld voor de online hulp welke vergoed gaat worden door mijn zorgverzekeraar. Ik heb ook melding gemaakt van mijn open profiel. Dank je voor je waarschuwing.

Ben zeer benieuwd en mogelijk tot horens!

Groetjes Monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Monique, goed dat je hier bent!
Er is onnoemelijk veel te lezen hier, zowie zo qua achtergrondinfo. Je kunt hier uren vertoeven, natuurlijk met een bakkie thee erbij.

Ik wil je veel succes wensen en zie je hopenlijk eens vaker met een bericht.

xxx Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb me vandaag aangemeld en wens je veel succes. Je twijfelt tussen minderen en stoppen. Ik zou voor het tweede kiezen. Ook zonder alcohol is het leven niet saai. Ik spreek uit ervaring. Alleen must ik de ervaring maken, dat een terugval altijd op de loer liegt.

Ik wens je veel sterkte en groetjes

Norbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bakkom,
Welkom en ik hoop dat je je snel thuisvoelt hier.
Minderen of stoppen is best een moeilijke keuze.
Ik kwam om te minderen en meldde me aan bij de anonieme ADB
behandeling. had toen 2 dagen niet gedronken na een keer te erg doorzakken en ruzie met dochter
mede daardoor. Doordat ik zo snel kon beginnen met de behandeling was drinken van het begin af
niet meer aan de orde en dat is inmiddels bijna 5 maanden geleden en bevalt nog prima. In mijn ogen
vallen zeker 90 % van de minderaars teurg naar jun oude patroon en vaak ook nog erger met de faalgevoelens die daarbij komen. Stoppen daarentegen heeft mij heel veel rust gegeven. Niet meer denken van hoeveel vandaag, wanner dan en nog gauw naar de super voor sluitingstijd, nog erger naar die dure nachtwinkel. En elke ochtend zonder kater is pure winst. Je moet even door een paar moeilijke dagen heen zeggen ze (ik niet gelukkig) met verschillende vormen van afkicken afhankelijk van hoeveel en hoe lang je dronk, en je leeftijd misschien. Als je hulp krijgt meteen maar in overleg kijken wat bij jou past en dan kiezen.
Heel veel succes en tot ziens op de ditjes en datjes van de dagdraad. ff zoeken in het begin, maar alles went.
Oh ja je hoeft niet steeds te quotenm hoor, zo krijg je ellenlange lappen tekst extra en wij ook dus om te lezen of te scrollen.
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy,

Ik zit hier nu inderdaad lekker met een bakkie en de kat op schoot. Ik ben nog in afwachting van de hulpverlener die me eerdaags toegewezen zal worden.

Misschien is geheel stoppen een beter idee, al beangstigd mij dit nog.

So far so good en bedankt voor je lieve woorden!

Groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Norbert,

Goed van je dat je net als ik je gisteren hebt aangemeld. Ook ik twijfel tussen minderen en stoppen maar ben nu nog in afwachting van een hulpverlener.

Ik wens je alvast veel succes en wil je bedankten voor je replay.

Doe voorzichtig met oud en nieuw en ik weet nu al dat ik minder dan ooit zal gaan drinken met deze jaarwisseling. Ik hoop jij ook.

Groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane!

Hartelijk dank voor je uitvoerig antwoord en uitleg. Ik zie nu dat het inderdaad handiger is om gewoon op antwoorden te klikken, hahaha.

Ik ben nog in afwachting van de hulpverlener die mij toegewezen zal worden en ben dus al wel aangemeld. Of het stoppen of minderen wordt zal de toekomst uitwijzen. Het is verbazend om te horen van je, dat je 5 maanden niet drinkt en ik vindt het werkelijk geweldig!

Zelf drink ik elke avond een fles wijn leeg wat ik niet meer normaal vind. Wanneer ik geen alcohol in huis heb voel ik me ongemakkelijk maar ga niet zweten of dergelijke. Toch blijf ik maar wijn kopen en drinken en heb het hier helemaal mee gehad.

Heel veel groetjes van Monique,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meid, ik geloof ondertussen zelf steeds minder in minderen.
Ergens bereik je een grens. Dan is het KLAAR.
Maar het is wel ieder zijn eigen proces, onthoud dat. Jij doet het op jouw manier.
Ja, 1 fles wijn op een avond dat ging mij ook tegenstaan...
Je bent nu 45. Bedenk dat het een slijtageslag is. Over 10 jaar voel je dat je minder keus hebt.
De effecten zijn harder dan.

Good luck en activeer je eigen motivatie!
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ered,

Onder jouw vraag vond ik dit antwoord van Cathy56:

Klik links boven op persoonlijke berichten. Eenmaal in een nieuw scherm na je keuze, kun je een naam intypen. Zoek. dan stuur je een bericht door op het slotje te klikken en later te verzenden.
Succes!.

Ik weet ook nog niet zo goed hoe het allemaal werkt maar probeer maar wat. En je mag me natuurlijk te allen tijde een persoonlijk berichtje sturen!

Misschien tot morgen en groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...