elin Geplaatst 31 december 2009 Rapport Share Geplaatst 31 december 2009 Hallo allemaal,Ik ben elin, 43 jaar.En sinds 5 dagen gestopt met het drinken van wijn.Ik drink sinds 2 jaar elke dag wijn. En het laatste jaar dronk ik tussen de 10-20 glazen per dag.Veel te veel. Ik merkte dat het mijn leven ging beheersen. Als ik bijvoorbeeld later in de middag nog ergens heen moest dan nam ik begin van de middag snel een paar glazen wijn, want stel je voor dat ik een paar uur zonder zat....Kortom ik heb besloten er wat aan te doen. En ben het programma alcoholdebaas gaan volgen en zit nu op 5 dagen geen alcohol drinken.Wat me heel erg moeilijk valt. De feestdagen helpen daar niet aan mee.Vandaag zal ook best moeilijk worden.Ik had eerst in mijn doelstelling vermeld dat ik vandaag weer wat zou mogen drinken.Maar vond het toch een zwakte bod van mezelf dus heb besloten het vandaag ook alcoholvrij tehouden ;-)Verder ben ik nog aan het uitvogelen hoe dit forum werkt... Ik hoop hier steun te vinden en goede tips. En van ervaringen van anderen te leren.Groetjes,En iedereen alvast een fijne jaarwisseling gewenst.Elin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 31 december 2009 Rapport Share Geplaatst 31 december 2009 Hallo Elin,Welkom hier.Ik hoop dat dit forum je steun kan bieden; er zijn velen zoals jijdie serieus naar hun alcoholprbleem willen kijken.Goed dat je al gestopt bent. Hoe gaat je dat af? Valt het je mee?Dronk je trouwens voor die twee jaar ook al?Juist deze dagen zijn lastig, ik ben het helemaal met je eens.Oudjaarsdag is er ook zo een. Ikzelf zoek ook nog naar een alternatief voor vanavond.... andere bubbels misschien, Ik hoorde op het forum iets overDisneychampagne, ik neem aan dat dat iets voor kinderen is. Ik ga daar ookde winkel voor in.Je zult zien dat er veel te vinden is op deze site, info en ondersteuning.Ik wens je veel succes. Zal vanavond aan je denken!Het zou immers jammer zijn om die 5 dagen te doorbreken.Zoals iemand hier zegt: "dan moet ik weer opnieuw gaan tellen..."Good luck, van een mede beginner. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 december 2009 Rapport Share Geplaatst 31 december 2009 Hallo Elineen warm welkom in de deze koude periodeen wat dapper dat je juist deze periode gekozen hebt te stoppenEn het aandurft vanavond voor droog te gaan,als je dat kunt, kun je nog veel meer meisen vanavond zijn er meer die het moeilijk hebbendus vanavond af en toe inloggen kan je steunenom het vol te houden en morgen te zeggenZelfs met oudejaar heb ik dat eerste glas wijn laten staan.Dus op nieuwjaarsdag kan ik ook dat eerste glas laten staan.Ik zou je aan willen raden ook niets in huis te hebben.Deel dit stuk uit je leven met iemand die het goed voor heeft met jeen breng daar je voorraad, os koop niets wat je drempel kan verlagen.Gewoon spa met bubbels ziet er al feestelijk uit. ik heb van de Appie een Merlot druivensap die erg goed smaakt, maar waarom zou je jezelf nog pesten met een nepper? Heerlijke zoethoutthee met verse gember erin is een mooi nieuw drankje voor jeen doordat je iets nieuws introduceert in je systeem benm je jezelf ook niet aan het triggeren.Pak m beet 10 jaar geleden had alcohol toch ook niet deze plek in je leven?Ik sta nu bijna 5 maanden droog en hier op het forum is bijna de enige tijd dat ik met alcohol bezig ben nu.Ik heb me gisteren laten verleiden een alocoholvrij malt sixpack te kopen, maar taal er niet naar en vind het eigenlijk stom dat ik mijn beloning nog steeds zoek in een drankje dat op alcohol lijkt.Ik ben benieuwd of ik eraan toe kom, want eigenlijk taal ik niet naar een belong voor iets wat me weinig moeite kost. maar af en toe duiken die jarenlange ingesleten gewoontes weer op en dan kan ik beter dit doen dan iets met alco erin.Ga ervoor vanavond en ik hoop je dan tegen te komen op de dagdraad bij ditjes en datjes, succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Elin,Ook ik begon met het idee te gaan minderen, en dan weer een paar dagen alc.-vrij te blijven. Ik heb echter al snel gemerkt dat dat voor mij niet werkt; regelmatig ging ik toch weer voorbij de door mij gestelde grenzen (dat doet alc. namelijk ook: je grenzen verleggen).Sinds de 24e december drink ik daarom niets meer, en dat bevalt me eigenlijk erg goed. Zoals Jane en Valentine ook zeggen: geen twijfels meer en overleg met jezelf 'mag ik er nu nog 1 of niet', en daarnaast niet te grote doelen in het begin: per dag besluiten niet te drinken, steeds een dag erbij, dan en week en zo steeds verder.Hopelijk is het goed gegaan bij jou gisteravond; bij ons heeft de alc.-vrije champagne rijkelijk gevloeid (5 flessen met man en kinderen samen; was de gezelligste oud&nieuw sinds jaren). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annie Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 wouw, knap van uikzelf ga vandaag toch proberen mijn eerste dag zonder alcohol door te brengenen het is zoals je zegt: dag na dag - wordt week na week enz enzhopelijk lukt me dit even goed annie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden