Spring naar bijdragen

Vandaag aangemeld

Francois

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik me aangemeld via mijn zorgverzekering Agis voor alcoholdebaas.nl.

Ben benieuwd wat het me zal brengen.

Mijn doel is natuurlijk helemaal stoppen.

Maar omdat ik de afgelopen 2 jaren 20 glazen wijn per avond drink, blijkt het deze keer moeilijker te stoppen dan voorheen.

Ik ben een man van 35 en het is me in het verleden reeds 2 keer gelukt om geheel te stoppen voor ongeveer 3 jaar.

Ik ben een fanatieke wielrenner en mijn verleden vertelt me dat ik steeds of de wielersport als verslaving kies en daar succesvol in ben, of dan weer afzak het recreatief fietsen met veel drinken.

Ik slik medicijnen tegen psychose en merk dat mijn geheugen de laatste tijd erg achteruit gaat.

Ik hoop dat deze internetbehandeling me zal helpen te steunen in moeilijke tijden. Dat zijn momenten die ik vroeger leuk vond als uitdaging, omdat ik de mentale kracht had om van de ene op de andere dag te stoppen met drinken en weer alles op het wielrennen te zetten.

Nu ben ik op een leeftijd dat ik merk dat de alcohol me steeds meer in ijn negatieve-destructieve macht krijgt.

Dat had ik niet verwacht. ik had verwacht dat ik net als de 2 vorige keren mijn ijzeren wil ze deed verdwijnen.

Dit komt vooral door mijn relatievering van de wielersport: wat doet die sport er toe, het gaat toch nergens over?

Ik hoop een vervanging voor de alcohol te vinden en daarmee mijn leven te verlengen en te late opbloeien in een positieve zin, zonder de (welkome) roes van de alcohol...

Vriendelijke groet en een mooi jaar,

Francois

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Francois,

Je verhaal is heel duidelijk.
Goed dat je bent begonnen met de online behandeling.
Ik doe die ook, net als veel anderen hier.
Ik hoop dat het je door de eerste fase heen sleurt nu?
Hoe ver ben je? Ben je al gestopt?

Ik hoop dat je iets aan dit forum hebt. Er is ook veel achtergrond info te vinden.
En op de dagdraad kun je meepraten als je het moeilijk hebt en afleiding
zoekt. Je vindt er in elk geval medestrijders.

Ook voor jou een goed 2010 en dat het je brengt wat je verlangt!

groet van Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo francois,
welkom op dit forum.
Het lijkt me dat je een alles of niets persoon bent, dus
als je alles op alles zet, dan moet het lukken om niets te drinken.
Ik weet niet of je voorgaande keren hulp had, misschien helpt het om
je dingen een beetje te verdelen, andere sport erbij of andere hobby, over
werk schrijf je niet en of je tijd aan een gezin spendeert, maar als je niet alle
energie in een ding steekt ben je minder kwetsbaar en is er meer evenwicht in je leven.
Ik hoop dat het gaat lukken met hulp van dit forum, ikzelf heb er goede ervaring mee.
Ik hoop dat je je snel thuis zult voelen hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Annie, ook welkom hier,
misschien wil je je in een apart draadje (zo wordt het hier genoemd)
ook voorstellen? Dan kunnen we ook op jou reageren zonder dat het verwarrend wordt.
Ik hoop dat je hier ook komt lezen en schrijven op de dagdraad en je hier snel gesteund
voelt in je poging Alcohol de Baas te worden,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hier voor het eerst. eigenlijk op zoek naar het forum voor partners, maar kwam hier terecht.
Mijn man heeft zich 6 weken op laten nemen in het Ucenter in epen, heel kleinschalig. Het beste besluit dat hij ooit genomen heeft.
deze tip wil ik jullie niet onthouden.
Er is 1 bezwaar : je moet de opname eerst voorschieten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane4,

Ik woon alleen (heb wel een lieve hond) en zit in de WAO. Vrijwilligerwerk deed ik altijd wel tot een jaar geleden. Dus heb ik gewoon te weinig te doen. Me verheugen als het half vijf is en dan ga ik weer drinken. Maar dat plezier is net zo vaak een frustratie en ergernis, dit omdat ik er niet mee kan stoppen.

vriendelijke groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal bedankt voor jullie vriendelijke reacties.

Winchun, wat je zegt dat klopt.

Het is bij mij alles of niks, en dat deed ik met het wielrennen (door mijn grenzeloosheid was ik daar ook succesvol in) maar helaas doe ik dat ook met drinken.

Vooral het gebrek aan een goeie daginvulling waar ik plezier aan beleef ontbreekt op dit moment.

Alleen zijn met de hond en een uurtje wandelen per dag is niet voldoende.

Dus mijn doel zal voornamelijk zijn om vrijwilligerwerk te vinden waar ik plezier in heb en wat ik goed vol kan houden.

Het 's avonds alleen zijn is het grote probleem. dan ga ik drinken om me beter te voelen. Het is dus eigenlijk een medicijn tegen de eenzaamheid geworden. En ja zie daar maar eens van af te komen na 2 jaar zoveel gedronken te hebben.

Vriendelijke groeten,

Francois

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun, dank voor je bericht.

Het aanwezig zijn en 'chatten' op een ander forum deed ik al wel, maar soms plaatste ik daar nogal 'bezopen' berichten en kon me enorm ergeren aan anderen (onder invloed van drank) dat ik daar maar zoveel mogelijk mee ben gestopt.

Als ik drink word ik open en vriendelijk en heb dus absoluut geen 'kwade dronk', maarja de ergernis over mensen die dat wel hebben namen de overhand.

Ook wist ik de volgende dag helemaal niet meer wat ik geschreven had en moest dat dus allemaal weer teruglezen.

Kortom internet is leuk, zolang ik maar niet 'straalbezopen' ben en mijn ergernissen ga uiten.

Ik ben hier nieuw en probeer erg voorzichtig te zijn in het plaatsen van mijn berichten, om te voorkomen dat ik mezelf voor shut zet of anderen irriteer.....

Groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...