annie Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 hallo,aan allen allereerst de beste wensen voor 2010 en net zoals velen voor mij de stap om mijn probleem met alcohol aan te pakken.Een viertal jaar geleden had ik mijn dagelijks alcoholgebruik kunnen binnen de perken houden tot enkel in het weekend.door huwelijksproblemen die ondertussen al even lang aanslepen ben ik opnieuw in mijn oude gewoonte hervallen en drink ik weer dagelijks (tot 1 fles wijn per avond) alcohol.nu ik in een tijdelijke scheiding verwikkelt zit zal dit me zwaar vallen maar zoals het nu loopt kan het ook niet verder.in ieder geval durf ik toch al het probleem onder ogen zien en er aan werkenannie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marianna Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Beste Annie,Wat erg voor je dat je in deze vervelende situatie zit.Er gaat niets boven een warm thuisgevoel. Ik heb het ook een tijdje gemist. Ik voelde mij daardoor erg eenzaam. Erg goed dat je je hebt aangemeld. Het probleem onder ogen zien is, volgens mij, de eerste grote stap.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Hoi Annie,Wat een goed voornemen om je hier vandaag aan te melden! Dat aanmelden is de beste beslissing geweest in mijn strijd tegen de alcohol.Heb je nog meer hulp? DE internetbehandeling van ADB is misschien ook wat voor je?Ik snap dat je momenteel in een vervelende situatie zit. Bedenk echter dat alcohol alleen verdooft; de ochtend erna zijn je problemen nog onveranderd aanwezig (met een eventuele kater erbij).Het voelt beter, sterker, als je je problemen helder tegemoet ziet en ze over je heen laat komen, en zo mogelijk naar oplossingen zoekt. Na een rotdag had ik al helemaal de neiging die ellende weg te drinken; het korte termijn-effect is succesvol maar het lange termijn effect is alleen schade voor mijn gezondheid, schaamte en schuldgevoel. Op het forum heb ik inmiddels geleerd, dat het helemaal niet erg is je af en toe rot te voelen; het helpt als je leert dit gevoel te accepteren en het gewoon te doorstaan.Ik wens je veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annie Geplaatst 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 voorlopig is dit het enige waar ik mee bezig benheb deze morgen deze Site gevonden en me aangemeld, weliswaar met een knoop in mijn maag omdat dit voor mij een nooit eerder gebruikt item is.Ik weet dus eigenlijk niet zo goed hoe ik met dit alles moet omgaan of wat ik ermee kan doen maar ik voel dat dit misschien wel het begin van het einde kan betekenen en hopelijk kan ik mijn ander probleem dan inderdaad vanuit een andere nuchtere kant bekijken.annie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marianna Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 hoi annie,Voor mij is dit ook de eerste keer dat ik met dit onderwerp bezig ben. Hetzelfde geldt voor het meedoen in een forum. Zelf heb ik niet zoveel met computers en ik merk dat ik er ook niet echt handig mee ben.Een hele lange tijd heb ik mijn probleem onderkend. Er zijn immers veel mensen die veel meer dronken dan ik, 1 tot 1,5 fles wijn per dag. Nu, 1,5 jaar verder, kijk ik er heel anders tegen aan. Ik dronk bijvoorbeeld ook als mijn kind ziek was. Ook ben ik een aantal keer met een paar glazen op achter het stuur gekropen met mijn kind in de auto. Op mijn werk kon ik niet goed ´s ochtens functioneren en ik was erg bang ontdekt en ontslagen te worden. Ik heb verantwoordelijk werk in de medische sector.Ik zie nu dat alcohol voor mij echt een probleem is en dat ik gewoon nooit meer moet drinken. Ik voel mij nu veel beter zonder alcohol.Dit heeft echter wel een tijd geduurd voordat ik dat echt voor mezelf uit durfte te spreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Hoi Annie,Welkom! Kom gewoon lekker meeschrijven op de dagdraad (ditjes en datjes)Ook ik ben weer gaan drinken na een veranderde levenssituatieHet heeft vaak even tijd nodig om te wennen, je draai te vindenDat kan ook zonder alcohol. Het gaat erom dat je je weer op je gemakvoelt bij jezelfGister was mijn allerallereerste oudjaarsavond alleen (nou ja..)Enneh..Ik vond het wel fijn zo met mij!Zonder alcohol, maar ook zonderalle etiketjes die ik in de loop vanmijn leven had verzameld en op elkesituatie plakteIk miste ook wel heel even een aantal,in het verleden onstane, gewone zakenDan vind ik het moeilijk accepteren dathet is gegaan zoals het is gegaanMaar het ging voorbij, dat gevoelHet verandert als je bereid bent te aanvaardendat het is zoals het isHeb vertrouwenSucces! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blackpearl Geplaatst 1 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Hoi Annie,Ik heb precies hetzelfde probleem. Drink ook zo een fles leeg als er problemen zijn. En dat is nu al een jaar lang aan de gang dat ik dit 'oude leven" weer oppak. Na de breuk met mijn relatie ben ik gaan drinken. Maar ook ik wil daar van af. Het lijkt mij dan ook een goede stap door me hier aan te melden en dat geld tevens voor jou. Het feit dat je het als een probleem erkent is al heel wat. Nu gewoon doen.Ik ga beginnen met door de weeks niet drinken en mocht ik het wel doen dan meld ik dit.Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen.Laten we ervoor in 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annie Geplaatst 1 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2010 Dag Blackpearl,lijkt me goed idee waar ik me ook zou willen aan houden.Ik zou er volledig willen mee stoppen want weekend drinken zorgt er voor dat je systematisch van vrijdagavond tot zondagavond drinkt, en in feite is de verslaving dezelfde, alleen is het niet dagelijks.Ik ben een vijftien jaar geleden ook volledig gestopt met roken, daar verminderen toen ook niet lukte.rook nog steeds niet maar weet dat zodra ik er maar eentje neem, ik opnieuw een verstokt roker zou zijn.Ik hoop dat het ons lukt, en weet dat iedere dag geen alcohol een groot deel van het slagen isannie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2010 Hallo Annie,welkom hier en zoals je schrijftweekenddrinken brengt veel onrust.aLS JE WILT STOPPEN KUN JE STOPPENsorry voor de hoofdletters, maar het klopt weldus ik laat het lekker staan. je hoeft het niet alleen te doenmet de ADB behandeling, het forum, vrienden die je kunnen steunenen uiteindelijk doe je het zelf natuurlijken das goed, uiteindelijk ben je er ook zelf mee begonnen.Het geeft rust en duidelijkheid om te stoppentwee heel belangrijke dingen.Probeer het maar eens dag per dagvandaag laat ik die eerste staansucces Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annie Geplaatst 4 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 hai blackpearl,ik heb je nog niet gehoord ? betekent dit dat het je gelukt is tot nu toe ?ik heb het tot nu toe al 3 avonden vol gehouden, ben echt trots op mezelf.hopelijk kan jij dat ook zeggen, een positieve noot mag je ook melden hoor !!groetjesannie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden