Spring naar bijdragen

Alaine


alaine

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Al een week kijk ik af en toe op het forum. Hartverwarmend zoals er op elkaar gereageerd wordt, en harten onder riemen gestoken worden naast de nodige tips.
Vandaag zijn er volgens mij en aantal van jullie naar een meeting; spannend! Zover ben ik nog niet.
Ik ben een vrouw van 40 en sinds een week ben ik op weg zelf weer de controle te krijgen over mijn alcoholgebruik. Na stressvolle werkdagen even kunnen ontspannen met een fles en sigaretten; het werd langzaam steeds meer (eigenlijk heb ik het al vijftien jaar niet onder controle). Tot nu toe geen klachten van gezondheid of slechtere prestaties; soms denk ik wel eens dat ik net zo lang doordrinkt tot er WEL iets ergs gebeurt, dat ik dan pas reden genoeg heb om te stoppen.
Heb echter genoeg in het leven om dankbaar voor te zijn, en ik sta nu op een punt waarbij ik dit niet kapot wil maken met drank: sinds een week ben ik gestopt.
Het WIJ-gevoel wat ik krijg bij het lezen van jullie berichten sterkt me; het is goed om te lezen dat ik niet de enige ben die deze strijd aangaat.

Groet, Alaine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Alaine,
welkom op dit forum.
Ja ik herken wat je schrijft; soms zelfs bewust denken
dat je door kunt drinken tot er iets heel ergs gebeurt
waardoor je wel moet stoppen. Ik had dat ook, maar voelde dan ook de
vertwijfeling daarover. Want wie ben ik dat ik iets/iemand riskeer om drank?
Voor mij kwam de ommekeer toen ik mijn heilige regel om niet overdag te drinken
overtrad en toen ruzie kreeg met dochter. Die na het eten boos naar vriendin ging
en ik naar de super voor 2 nieuwe bier, want wilde niet zonder de avond in.
Dat was 3 aug. s morgens met groot schuld- en katergevoel toevallig(?) de ADB site
ontdekt en in mijn goede voornemens eerst meegelezen en me later, de 6e aangemeld.
Ik wilde gaan minderen, er meer grip op krijgen. Maar ik kon meteen met de ADB online behan-
deling beginnen en in plaats van minderen, werd het niets meer nemen. En dat bevalt me nog steeds
meer dan prima. Ik vind het bij tijd en wijlen erg moeilijk, niet het niet drinken, maar mijn avonden anders indelen, sombere buien doorleven i.p.v. wegspoelen, slecht slapen aanvaarden en gelukkig
beter slapen weer nu, sociaal anders meedoen, er voor uit komen, het de kinderen vertellen, van alles dus. Maar ik ga ervoor als doel t/m de feestdagen niet te drinken en daarna, zal ik wel weer een stap verder zijn denk ik. Je leest mee, dus hebt al van alles hier meegemaakt, we zijn net een familie, kompleet
met gekissebis, flinke aanvaringen soms, maar vooral steun, hulp en gezelligheid.
Vandaag bij de meeting wat mensen echt gezien en dat was bijzonder.
Spannend maar leuk spannend. De mensen waren heel anders dan de icoontjes, maar toch was
het al snel vertrouwd. Ik hoop dat je je hier thuis zult voelen en de volgende mee kunt maken.
Want dan ben je een hele poos serieus bezig een serieus probleem aan te pakken. Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alaine

welkom op dit forum

Knap hoor van je dat je zelf ziet waar je nog dankbaar voor kunt zijn,
en heel goed van je dat je het alco probleem wilt aanpakken

je ziet het heel goed hoor je bent echt niet de enige
met dit probleem (helaas niet)

maar als ik je zo lees wet ik wel zeker dat je op de goede weg bent

al zal het niet makkelijk zijn
maar sluit me aan wat er bij wat er hierboven geschreven is

wens je veel kracht en sterkte ermee

lieve knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede vriend van me is begin 2009 overleden aan slokdarmkanker; heb hem een tijdje begeleid. Kwam ook van de alcohol en het roken. Ik was even van plan dat dit nu de tijd was om te stoppen met alle rotzooi, maar op de ene of andere manier stelde ik het steeds maar weer een dag uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alaine,

Allereerst heel erg goed dat je gestopt bent! daar mag je zeker trots op zijn :) ik ben net als jij ook "pas" gestopt.
De eerste stap is denk ik het realiseren dat je het anders wilt, dat je een leven zonder alcohol wil en dat heb je gedaan!
Ik wens je veel succes en sterkte ook en bedenk dat je niet de enigste bent, we gaan er samen tegenaan!

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Phoe, wat heb ik het 08.01.10 moeilijk gehad zeg!

17e dag gestopt; echter de eerste week was vakantie en dus anders (=makkelijker om de gewoonte te doorbreken). De 1e werkweek was mede door de vakantie enorm druk; de laatste dagen pas om 22 en 23h thuis! Ik heb echt van wanhoop bijna zitten huilen achter mijn bureau op het werk, terwijl ik nog allerlei zaken moest afronden voor het weekend. Ik voelde zo dat ik het niet trok, dat het allemaal sneller ging en ik meer rust in mijn hoofd had toen ik nog een fles wijn dronk na thuiskomen; ik kreeg zoveel trek!!
Gelukkig kan ik op mijn werk niet drinken; ik heb 9x stop geroepen (al geloof ik niet in dat soort zweverigheden); ben langzaam naar huis gereden (ondertussen een sigaret rokend) en thuis even gespuit en in bad gestapt. Toen was de trek alweer tot bijna 0 gezakt gelukkig.

Ik was echt even bang dat het mis zou gaan; heb bedacht dat ik er zaterdagochtend echter HEEEL VEEEL spijt van zou krijgen en dat deze poging dan gebroken, mislukt zou zijn (al zou ik natuurlijk verder kunnen gaan maar ik zou me niet meer zo sterk voelen).
Gelukkig heb ik het droog overleefd.

Aanpassing: datum aangepast (het ging om vrijdag 8/1).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Alaine, wat een verhaal en wat een test he? Maar je bent voorlopig weer geslaagd!:present:
Nee 9 x stop, ik heb het nog niet kunnen/hoeven gebrukken, weet niet wat ik ervan moet denken.
Dus of ik dat bij de hand heb als het zo ver komt? Jij gelukkig wel. Kijk met elke stop bekrachtig je toch dat besluit om niet te drinken. Dus ergens aardt het in iets en geeft een nieuwe basis. Dus zover zal het wel werken. Maar dan heb je er dus al aan gedacht om dat te willen zeggen/besluiten. Ik ben juist bang voor het moment daar vlak voor, dat ik dus zover niet kom.
Maar wat we beiden weten is wel dat de trek altijd over gaat, en als dat zonder drinken lukt hebt je weer een belangrijke les geleerd.
Je hoeft niet overnieuw te beginnen en komt er dus sterker uit!!!
Je mag mijn survivor-woord wel overnemen:D (van het een-woord-draadje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...