Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Simon

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Vandaag werd ik tijdens een gesprek bij een kliniek voor verslavingszorg geattendeerd op deze site. Ik besloot er eens te gaan kijken en werd al lezend steeds enthousiaster. Het idee van steun voor en door lotgenoten spreekt me erg aan. Dus besloot ik me aan te melden en ben dus nu voor het eerst ingelogd. Even kort voorstellen: ik ben een man, 52 jaar en woon in Gelderland, werkzaam in de gehandicaptenzorg.

Ik heb altijd al een liefhebber geweest van af en toe een alcoholische versnapering, een biertje of een goed glas wijn. Tot twee jaar geleden was er niets aan de hand en had ik m'n alcoholgebruik goed onder controle. Een hele goede vriendin werd ziek, heel ziek. Zij was al vanaf de geboorte ernstig gehandicapt door een progressieve spierziekte. Dat betekent dat die zioekte een steeds grotere impact op haar leven had, Fysiek kon zij steeds minder, maar mentaal en sociaal was ze een sterke vrouw, die veel voor mij betekende. In januari 2008 werd ze ziek en na een jaar leven tussen hoop en vrees, is zij op
19 januari 2009 overleden, nota bene op haar 48ste verjaardag!

In de periode tijdens haar ziek zijn ben ik meer gaan drinken; het was een vorm van verdoven, van de pijn minder voelen. Natuurlijk wist ik wel dat dat alleen maar symptoombestrijding was, maar als ik het nodige had gedronken, voelde ik me zogenaamd beter en meer ontspannen. De volgende ochtend had ik er weer spijt van en nam me voor die avond niet te gebruiken. "s Avonds pakte ik toch weer de fles.
Enz.

In de zomer van 2009 ben ik hulp gaan zoeken. Dat heeft wel geholpen, maar ik heb helaas weer een terugval.

Met de aanmelding op dit forum hoop ik ervaringen van anderen te horen die mij kunnen helpen om "de weg omhoog" weer te kunnen vinden!

Fijn dat je dit bericht wilt lezen!

Groet, Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Simon,
welkom op dit forum!
Je had vandaag een gesprek bij verslavingszorg, dus waarschijnlijk heb je
ook individuele begleiding? Want je kunt dit niet alleen hoor, dat is al gebleken en
wij als ervaringsdeskundigen kunnen je vertellen hoe fijn het is om steun, hulp, tips ed te krijgen van elkaar als je dat nodig hebt. En te kunnen geven wanneer je kunt. Want je bent natuurlijk meer dan alleen iemand met een drankprobleem.
Ikzelf heb de ADB training gedaan en daar veel aan gehad.
Als je via forums naar de dagdraad komt (ditjes en datjes) kun je meelezen en -schrijven, des te sneller
voel je je hier thuis. veel succes en vandaag drinken we niet, afgesproken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...