Spring naar bijdragen

nieuw hier...


blondie6173

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.

Al sinds een paar dagen aan het lezen op het forum om te kijken of het mij dat extra steuntje in de rug kan geven op de moeilijke momenten (al weet ik donders goed dat ik het uiteindelijk zelf moet doen !!!)

Afgelopen donderdag (21-02) is het volledig mis met mij gegaan en ben ik compleet ingestort...

Aanleiding:
Mijn sollicitatie compleet verknald, daarna alleen maar kunnen huilen... en realiseren dat het zo niet verder kan, maar dan toch de wijn niet kunnen laten staan...
En dat terwijl ik wist dat dat de reden was voor het verknallen van mijn sollicitatie...
De avond ervoor bijna 2 flessen wijn naar binnen gegoten en pas om 4 uur op bed... en dan verwachten dat ik om 11 uur helder en geconcentreerd op mijn sollicitatie kon verschijnen...
En dat is nog maar 1 van de zovelen situaties waarbij mijn overmatige gebruik van alcohol voor problemen zorgde...

Zal me in het kort even voorstellen...
Ik ben Blondie, moeder van 2 heerlijke kinderen van nu 8 en 11 jaar en nu eindelijk (2 jaar) gelukkig in mijn nieuwe relatie met een schat van een vent...
Ik heb in mijn leven aardig wat tegenslagen gehad (o.a sexueel misbruik in mijn jeugd, psychische mishandeling en vrijheidsberoving tijdens mijn voorgaande relatie, stalking door ex, alleen verder met 2 jonge kinderen-toen 1,5 en 4 jaar-waarvan 1 autistisch, financiele strop, verhuizingen, etc...)
Heb altijd met opgeheven hoofd mezelf overal doorheengeslagen en ben ook niet iemand die het koppie laat hangen, wat bevestigt werd door mijn familie: "Jij bent zo sterk, jij redt het wel "... Jajaja...

Langzaam aan is het er dus ingeslopen dat ik steeds meer begon te drinken... Voor de ontspanning nog even een glaasje wijn voor het slapen gaan, even alle zorgen kunnen vergeten, tegen al dat piekeren... Ben nogal een control-freak, en begon alle controle te verliezen, en dat glaasje wijn deed me even mijn angst vergeten dat ik de controle ging verliezen en niet alles alleen afkon...
Echter al snel werd dat glaasje wijn een fles wijn en ondertussen ben ik aangekomen bij een pak wijn van 3 liter, waar ik hooguit 2 dagen over doe om hem leeg te krijgen...
Regelmatig voorgenomen niet meer zoveel te drinken, maar verviel toch iedere keer weer in dezelfde fout... bijna dagelijks !!!

Afijn, afgelopen donderdag realiseerde ik me maar al te goed dat het zo niet langer door kan gaan... Realiseerde dat ik mijn leven en dat van mijn kinderen en partner/familie en vrienden kapot aan het maken was...
Vrijdag direct een afspraak gemaakt bij de huisarts... "geen tijd, spreekuur stond al vol"
Grrrrrrrrr... wat een frustratie !!!
Heb mezelf met hulp van mijn vriend en familie/vrienden door het weekend heengesleept en ben maandag naar huisarts geweest... (en maar 4 glazen wijn en 1 blikje bier op... was hier al supertrots op!!!)
Helaas pas over 2 weken plaats bij een Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige om mijn situatie overzichtelijk te maken... en nog ruim 2 weken doorgaan met drinken wil ik niet, dus in overleg met mijn huisarts aangemeeld voor de internetbehandeling ADB, alwaar ik dit forum tegenkwam...

Lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie mijn de steun kunnen bieden die ik op moeilijke momenten nodig heb en hoop dat ik ook voor jullie uiteindelijk een steun kan zijn, al sta ik nog in de beginfase van het overwinnen van mijn verslaving...

Groetjes, Blondie6173

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Blondie,

Goed dat je hier bent aangekomen. En ook dat je de onlinebehandeling gaat doen.
Ik doe dat ook, en het helpt je stap voor stap kijken naar je A gebruik.
Het is al hartstikke goed dat je de afgelopen dagen iets minder gedronken hebt. Op die manier kan je lijf
alvast afkicken van de grote hoeveelheden alcohol. Het kan ook helpen door nu en dan een glas water tussendoor te drinken, of een glas fris. Maar op den duur zul je zelf gaan leren hoe er het best mee om te gaan. Voor de meesten helpt het om direct radicaal te stoppen, anderen nemen een aanloop en trachten eerst flink te minderen.
Zelf hoor ik bij de laatste groep, al wil ik straks ook een maand zonder gaan proberen.

Op het forum is veel te lezen aan achtergrond info. Alle oudere info is er te vinden. Zoals de cirkels van van Dijk, waarin duidelijk wordt hoe alles rond alcohol in elkaar ingrijpt. En dat zijn nu net de cirkels waaruit wij weg moeten zien te blijven. Die we moeten overwinnen.

Jij hebt veel in je leven wat waardevol is, ondanks nare herinneringen aan vroeger.
Kijk vooruit, ondanks hetgeen er achter je ligt. En zorg ervoor dat je elke ochtend trots kunt zijn op jouw handelen van de dag ervoor.

Op de 'dagdraad' die 'ditjes en datjes' heet, kun je meekletsen over van alles en nog wat, en kun je je verhaal kwijt, zeker op de wat moeilijkere momenten.
Ik hoop je daar te zien!

Sterkte met deze eerste fase meid!!!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Blondie en welkom om dit forum.
Het is jammer dat het zo moest gaan,
maar je hebt nu de stappen gezet die een nieuw
begin kunnen vormen. Ik heb in een soortgelijke situatie
gezeten en op 4 aug. ging de knop om, heb ik me hier aangemeld en
sindsdien dat eerste glas/blik/ niet meer genomen.
Fysiek is me het erg meegevallen en psychtisch valt het me soms licht
en soms zwaar. Ik ben druk aan de slag met alle redenen waarom ik ben gaan drinken
en om het nuchter onder ogen te zien en de verantwoordelijkheid ervoor te nemen is
soms veel verdriet en pijn aangaan. Maar het lukt en ik vind hier veel hulp en steun en leer
het ook te vragen, al is dat nog moeilijk soms.
Als ik je verhaal lees, dan ben je mede jhuist door dat moeilijke verleden een sterk mens geworden.
wat niet betekent dat je alles aankan, maar het heeft je gevormd tot wie je bent, en ergens geloof ik wel dat we kracht naar kruis krijgen (al voelt het soms wel als andersom hoor).
Ik zag je al op de dagdraad, dus je vindt je weg wel hier. Ik hoop dat je je hier net zo thuis zult voelen
als velen die je voorgingen en wens je veel kracht om dit stuk van je leven weer aan te gaan. En dan komt die sollicitatie ook wel, misschien zul je later zien dat deze "mislukte"ergens voor nodig was en dus een funktie had. daar heb je nu misschien nog niets aan, maar je bent nu dus wel hier!:present::heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Thanks voor alle hartverwarmende welkomberichtjes, niet alleen hier, maar ook op de ditjes en datjes...:)
Ben hier nog maar net, dus ken jullie nog niet allemaal bij (nick)naam, maar zal mijn best doen om wat inzicht te krijgen in wie hier allemaal op het forum rondloopt...
Al zal me dat in het begin wel moeilijk vallen aangezien ik op het moment al moeite heb om mijn eigen leven te overzien...:( maar dat komt ook wel goed !!!

Afijn, nogmaals thnx en jullie horen van mij...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak je je daar maar niet druk om Blondie,
ik maakte in het begin allemaal briefjes gek werd ik ervan
en het hielp niets. Het verloop is soms heel groot en soms
duurt het heel lang eer er weer iemand komt. Maar je hebt
je energie hard nodig voor jezelf en jij bent je eigen prioriteit hoor.
Zo van lieverlee herken je eens iemand of iemand spreekt je wat meer aan als de ander.
Net alsof je nieuw komt in een al bestaande klas. Deze klas heeft meestal een warm
welkom voor een medestrijder, dus dat gaat helemaal goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane zo ervaar ik het nu ook. Het kunnen vertellen en soms gehoor krijgen doet heel veel. In het dagelijkse leven ontbreekt het daaraan wel eens.
Blondie je kunt zoveel vertellen als je wil, ik zal altijd luisteren en lezen. Ik ben er voor je. Zoals zovelen hier op het forum.
Zelf ben ik ook terughoudend qua gevoelens uiten maar hier gaat het wat beter al. Je bent nooit te oud (49) om te leren.
Antabus Krijg ik volgende week vrijdag. Eerst de hele week blazen want ze zijn voorzichtig met me en Antabus is toch een zwaar middel voor mij schijnbaar. Niks mag ik me permiteren zelfs parfum kan gevaarlijk zijn. En toch verheug ik me hierop!. Wij doen allemaal ons best om ervan af te komen. Anders waren we hier niet. Met vallen en opstaan MOET het ons lukken!
Liefs Desi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...