Anna71 Geplaatst 17 december 2015 Rapport Share Geplaatst 17 december 2015 Vorige week maandag ben ik begonnen met Refusal, als stok achter de deur omdat ik mezelf nog onvoldoende vertrouw! Afgelopen maandag mijn allereerste AA bijeenkomst, vele deden/ doen het zonder. Uiteraard ligt de keuze bij mij. Waarom die rommel in je lijf? Eigen wil en kracht?! Betrap mezelf er net op vandaag nog niet te hebben geslikt.... Het staat me tegen om medicijnen te slikken, zou ik het zonder kunnen of gooi ik dan een achterdeurtje open voor dat harige paars groen monster?? Hoe zo vanmorgen niet in automatisme die pil naar binnen? Te druk, weerstand, vergeten? Wat zijn jullie ervaringen? Lang, kort gebruik, geen gebruik, wat doet refusal nog meer met je lijf? Effecten lange, korte termijn? Helpt het of niet, hoor heeeeel graag van jullie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2015 Rapport Share Geplaatst 17 december 2015 er is geen paars groen monster Anna er is wel twijfel in jou dat zorgt voor achterdeurtjes- gedachten. Zolang je die nog hebt zou ik trouw (aan jezelf) blijven slikken. Na verloop van tijd, merk je vast dat de knop echt om is. En dan zou je, eventueel in overleg met voorschrijver, kunnen beslissen de pil voor "nood"/triggersituaties achter de hand te houden. Of minder frekwent te slikken. Op het speciale draadje schrijven de ervaringsdeskundigen op dat gebied.(bij thema's meen ik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 december 2015 Rapport Share Geplaatst 17 december 2015 Verslaving overwinnen is geen makkelijke klus. Daarvoor is er hulp...hulpmiddelen. Als ze er zijn waarom zou je deze niet gebruiken op korte of lange gelijk. Zelf heb ik 9 maand librium geslikt en behoorlijk traject gehad van verslavingszorg. Toen ik mezelf echt vertrouwde kon ik van medicatie af. Resultaat ik drink niet meer. Ben blij dat ik niet meer drink En daar gaat het om. Tis waar jij baat bij hebt om jou doel te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna71 Geplaatst 17 december 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2015 Op voorschrift van de arts slik ik het dagelijks en er blijft twijfel hoor! Ben er niet voor niets mee begonnen, vertrouw mezelf niet. Denk inderdaad dat de achterdeur open gaat en ik denk eentje kan wel... Nu denk ik er niet zo over maar ik ken mezelf goed genoeg in bepaalde situaties. Slik toch nog maar even door. Zal de arts morgen bellen of minder pillen (dus niet dagelijks) ook volstaat. En bij de eerst volgende gelegenheid dat ik in de verleiding kom, maak ik een lange neus naar mijn groen paarse harige monster!! (stiekem koester ik hem een beetje Lady jane omdat ik weet dat ik hem aan kan!) lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden