willem1401 Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 hai allemaal, Ik ben willem 48 jaar en zeg het voor het eerst in mijn leven maar ik ben een alcoholist! Ik zit hier op mijn slaapkamer met alleen maar blikjes bier om mij heen , en ik voel mij daar zo schuldig om zeker naar mijn kinderen toe.Ben al eerder opgenomen geweest 15 jaar geleden maar ben gewoon weer de fout ingegaan ik dacht kan wel af en toe eentje dus niet ben nu terug bij af.Dus knap stom en voel mij gewoon echt shit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Hoi Willem, Je kunt er NU iets aan doen. Bier weg, broek afkloppen en opnieuw beginnen. Je hebt ervaring met stoppen. Dat is niet weg. Ja, ik weet dit klinkt gemakkelijk. Maar kop op, velen zijn je voor gegaan. Je kunt het. Zoek weer hulp. De eerste stap heb je gezet door hier te komen. Schuldgevoelens helpen niet. Je moet iets doen. Pak jezelf bij de kladden.Misschien is de AA iets voor je? Daar tref je lotgenoten. Heel veel moed en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Welkom Willem, Het bekende patroon is, dat je na verloop van tijd denkt dat het wel weer kan. Terug bij af dus. Door te erkennen dat je een probleem hebt, heb je de eerste stap weer gezet. Probeer het per dag te bekijken: vandaag neem ik de eerste niet! Als dat nog te moeilijk is, neem het dan per uur! Zorg dat je voldoende gezond eet en veel water drinkt, om de gifstoffen weer uit je lijf te krijgen. Heb je op de een of andere manier hulp? Is je huisarts op de hoogte? Ik heb zelf de internetbehandeling van Tactive gevolgd. Je houdt een alcoholschrift bij en je leert o.a. alternatieven te vinden voor moeilijke momenten. Je hebt nog je halve leven voor je, dus zet hem op! Je kinderen zullen trots op je zijn als je dit probleem onder de knie krijgt. Het is een kwestie van volhouden, zoals je ook wel weet. Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op, kijk waarom het gebeurd is, veeg je knietjes af en ga opnieuw weer verder! We hebben hier een virtuele huiskamer, onder ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak mensen te vinden die over van alles kunnen kletsen, maar onmiddellijk bereid zijn je te steunen als je het moeilijk hebt. Veel succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2013 Willem word wakker....Willem:moon: een oud liedje maar nog steeds actueel dus. welkom hier joh en ik hoop voor jou dat je je probleem weet om te zetten in een gouden kans! Het is het zo waard en je gezondheid en kwaliteit van leven is het belangrijkste wat er is lijkt me zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden