Summer Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Hoi iedereen,Ik weet niet waar ik moet beginnen, maar ik weet wel als ik zo doorga dat ik veel mensen pijn doe. Ik ben Summer, 29 jaar, single, ik heb leuk werk en begin binnenkort aan een studie naast mijn werk. Dat klinkt leuk voor op een dating-site, maar ik zal de rest ook maar vertellen. Vind het erg eng om dit met iemand te delen, zelfs mijn familie is niet op de hoogte. Ik drink veel te veel. Niet elke dag, maar als ik drink heb ik geen REM. Ik las net het verhaal van Mimi en dat kon ik wel zijn. Ik ben zaterdag met een paar vriendinnen op stap geweest, ik was al een beetje verdrietig omdat een man die ik leuk vond me steeds aan het lijntje hield, me nu ook gedumpt had. Nu wou ik gewoon ff gezellig met vriendinnen wat drinken in de stad. Maar s'ochtends werd ik wakker, hoofdpijn, geld lag overal in mijn kamer, kledingstukken. En ik wist niet hoe ik thuis ben gekomen, wat ik gedaan had. Wel een paar vage stukken kwamen boven van die avond, volgens mij heb ik iemand geprobeerd te zoenen, paar mensen beledigd etc. Heb gisteren de hele dag gekotst, op de bank gelegen. En zo zijn er vanaf mijn 16e, toen ik begon te drinken, nog meer avonden geweest wanneer ik veel te veel gedronken stomme dingen heb gedaan, en niets meer wist. Ik kon wel af en toe een avondje hebben, waar ik het wel bij 3 glazen kon houden, maar er zijn er ook veel geweest waar dat niet het geval was.Ik dacht altijd dat het 'normaal' was , in mijn studententijd dronken studenten allemaal veel. Maar ik besef nu dat ik mezelf voor de gek houdt. Ik ben vroeger gepest omdat ik zo verlegen was, op de basisschool, daar heb ik een enorme deuk in mijn zelfvertrouwen van opgelopen. Toen ik op de middelbare school kwam, werd ik niet meer gepest, had veel vriendinnetjes, maar was ik altijd bang dat ik buiten de boot viel. Die angst heb ik nu nog altijd, dat ik er niet bij hoor. Terwijl ik leuke vriendinnen heb, leuke baan, lieve familie. Maar die weten bijna allemaal niet hoe alleen ik me vroeger heb gevoelt. Ik denk dat ik daarom ook geen vriend heb, het komt me allemaal te dichtbij. Ik mis wel iemand die naast me staat. Maar dan ga ik me weer volgieten in de kroeg, dat helpt ook niet. Ik zou graag te vreden met mezelf willen zijn zonder daar een fles wijn voor op moeten te hebben. Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Hallo Summer,Je hebt gelijk, jouw verhaal is bijna echt identiek het mijne. Ik herken mijzelf in alles wat je vertelt. Ik heb mij hier zaterdag op dit forum geregistreerd na alweer een avond die ik mij niet kon herinneren en ik schaamde mij zo. Toen heb ik echt voor mijzelf besloten dat ik dit nooit meer wou. Ik heb het laatste jaar teveel zo'n avonden gehad waarvan ik mij niks meer kon herinneren, behalve dat ik mij niet al te netjes gedragen had. Meestal had ik totaal geen benul hoe ik thuis geraakt was en idd viel ik dan in slaap in de zetel, met mijn kleren en de inhoud van mijn handtas over de vloer verspreid, terwijl ik anders juist heel netjes ben. Het is goed dat je je hier aangemeld hebt want ik heb hier al heel wat steun gevonden en ben zaterdag op café gegaan met alleen maar cola, iets wat ik nooit doe omdat ik nogal stil ben als ik niks gedronken heb. Maar ik was zondag zo gelukkig dat ik geen kater had en mij niet moest afvragen wat ik gedaan had de avond ervoor. Het is echt heel knap van jou dat je hulp zoekt!Groetjes,Mimi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 15 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Dankje! Van jou ook knap! Vooral als er soms zo druk is, in het cafe bijvoorbeeld en dan niet te drinken. Heb je het je vriendinnen al verteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 15 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Of je familie/vrienden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Hoi Summer,Nee, ik heb het nog niet echt met familie of vrienden gedeeld, daarvoor ben ik te beschaamd, daarom dat het mij zo heeft opgelucht om hier op het forum mijn verhaal eens te vertellen, aan mensen die begrepen wat ik bedoel en meemaakte. Hier had ik direct het gevoel dat ik niet alleen was met mijn probleem. Aangezien jij hetzelfde schijnt te hebben als ik hoop ik dat je ook troost vindt in het feit dat je niet de enige bent.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Ha Summerwelkom op dit forumen weer iemand die al op jonge leeftijd tot inzicht komtfijn om te lezen, want ik ben er wel wat jaloers op hoorAls ik me bedenk wat er allemaal anders had kunnen zijnals ik............. eerder was gestoptmaar ja, dat heeft totaal geen voor mij, beter kijken hoe het nu gaaten dat is goed. Ik kan je de ADB behandeling echt aanradenje krijgt individueel begeleiding en leer inzicht te krijgen in jetrekmomenten,. valkuilen, helpende gedachtes en helpende akties.Het is een eenzaam proces om af te kicken maar je hoeft het niet alleen te doen.Veel ervaringsdeskundigen hier in allerlei levels(weet ff niet het holl.woord) vanmet alco omgaan en zonder ook natuurlijk. Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen.en kom maar snel naar de dagdraad, hoe eerder je daar meeschrijft, des te gemakkelijker kom je er ook met een hulpvraag en straks ook om steun te geven. Want je hebt natuurlijk ook veel te bieden aan de ander, die wat nodig heeft daar.Fam. en vrienden inlichten is een van de beste dingen. Begin gewoon met een die veilig voelt en je zult zien dat het meevalt. Ik heb hier nog nooit gelezen dat iemand naar reageerde. In een kroeg of op feestis het soms proberen over te halen (eigen drankgebruik zo goedpraten?), maar hoe eerlijker je kunt zijn, des te eerlijker word je ook behandeld. Bij twijfel niet gaan, zeker in het begin niet. En als je gaat kun je gerust iets vaags zeggen over lijnen, versoberen, slechte kombi met medicijnen, hoofdpijn o.i.d. de meeste mensen merken niet eens dat je niet meedoet die zijn te veel op zich zelf (en hun drank) gefixeerd. Na verloop van tijd wordt het steeds gemakkelijker. Succes meis:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Hoi Summer,Hopelijk gaat het een beetje met je? Ik begrijp alleszins heel goed hoe je je voelt. Als je erover wil praten kan je altijd bij mij terecht want ik weet echt heel goed wat je doormaakt nu, gezien we een beetje hetzelfde probleem hebben. Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Hoi Summer,Welkom hier bij ons frummers. Ik hoop dat je je draai kunt vinden zoals al velen je zijn voorgegaan.Kop op meid het lukt je!Veel succes.Liefs Desi:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 16 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Dank jullie voor alle lieve reacties. Het gaat beetje met ups en downs. Nu voel ik me goed. Blij met de beslissing. Probeer mijn leven anders in te richten. Maar ik ben zo bang, als ik me verdrietig voel of gekwetst dat ik me dan weer in mijn verdriet ga drinken. Dat ik er zelf geen controle over heb. Ik ben ook bang dat als ik het mensen vertel, bijvoorbeeld een vriendin of familie, dat ze anders naar mij gaan kijken. In andere punten van mijn leven ben ik vrij sterk, maar waarvoor hier niet in? Ik ga me wel inschrijven ADB internet-behandeling, denk dat ik het niet alleen red op discipline. Ik ga ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Hoi Mimi en Summer. Ik spreek jullie beide aan omdat jullie verhalen erg veel op elkaar lijken en vanwege jullie zelfde vrij jonge leeftijd. Welkom op het forum! Ik hou het kort. Vind het heel goed dat jullie aan de bel trekken. Beter vroeg dan laat. Dat wet ik nu uit eigen ervaring. Zelf word ik morgen 41 en vind dat ik veel eerder aan de slag had kunnen gaan. Op mn 25e was al overduidelijk dat ik veel te veel dronk. Maar ach...studentenleven he? Dan mag het, het hoort er eigenlijk gewoon bij. Het is dus volkomen gerechtvaardigd. Maarja...na mn studententijd hielden veel mensen met deze levenswijze op, maar ik niet. Drinken, zuipen, feesten, vaak black outs, etc etc, jullie weten er alles van. De eerste echte pogingen ben ik begonnen rond mn 30e, zo van: na je 30e begint t pas echt en begin ik met een schone lei. Maarja, ik had het achterdeurtje op een kier gelaten....en uiteindelijk sluipt het drinken er dan weer makkelijk in. Enkele pogingen en jaren verder is het voor me nu heel duidelijk geworden dat ik beter die achterdeur maar hard dicht kan doen. Vandaag sta ik voor de 11e dag droog en het bevalt super! Het is alsof er een nieuw leven op het punt van beginnen staat en ik vind het heel spannend en heb er veel zin in! Wat ik eigenlijk wil zeggen: Veel mensen hebben veel lessen nodig om tot besef te komen en daar conclusies aan te verbinden. Oftewel, we moeten aan aantal keer flink tegen een muur knallen. op onze bek gaan. Dit kan van alles zijn: werk verliezen, relaties verliezen, jezelf verliezen, problemen met gezondheid, etc. Op jullie leeftijd had ik nog niet genoeg lessen gehad, maar ik wist wel overduidelijk dat ik veel te veel dronk en dat het onherroepelijk mis zoal gaan als ik zo zou door gaan. (en nu begin ik pas met stoppen op mn 41e). Ik wens jullie vanaf nu een gezond, helder en volwassen leven toe. Dat stelt je veel beter in staat op je leven ook echt op te bouwen zoals je dat werkelijk vanbinnen zelf wilt. Veel drank is een hele grote rem hierop, hierdoor raak je achterop! (eigen ervaring) Lieve Mimi en Summer, Heel veel succes en sterkte en blijf vooral op het forum. groetjes Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Hallo Jan,Bedankt om je verhaal te delen.Ik wil je alvast even laten weten dat ik ondertussen al 4 dagen niets gedronken heb, terwijl ik net in een moeilijke periode zit. Vroeger dronk ik dan al snel een glaasje en daarna nog één en nog één, ...om dan met een verschrikkelijke kater te zitten, emotioneel en fysiek. Ik ben blij dat ik het kan volhouden nu.Groetjes,Mimi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 17 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Goed he Mimi! Wat doe je nu als je ff in een dipje zit? Groetjes Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 quote: Originally posted by: SummerGoed he Mimi! Wat doe je nu als je ff in een dipje zit? Groetjes Summer Proberen kalm te blijven en proberen mij voor ogen te houden dat als ik ga beginnen drinken, terwijl ik al gestresseerd ben, ik de volgende dag mij nog slechter ga voelen omdat ik waarschijnlijk weer iedereen ga beginnen bellen enzo en andere rare dingen doen.Het is niet gemakkelijk maar ik voel mij ergens ook wel goed dat ik zonder drank ook problemen aankan, veel beter zelfs. Op naar de vijfde dag vandaag!Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2010 en n u de 6e alweer Mimi, sterkteen je kunt het he, juist in moeilijke tijden blijkt hoe sterk je eigenlijk bentalcohol ontkracht, maar dat weet je pas echtals je gestopt bentIk ben helaas pas op mijn 55e gestoptaltijd al een laatbloeier geweest:Dvan overlevennu eindelijk leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 18 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2010 quote: Originally posted by: jane4en n u de 6e alweer Mimi, sterkte en je kunt het he, juist in moeilijke tijden blijkt hoe sterk je eigenlijk bent alcohol ontkracht, maar dat weet je pas echt als je gestopt bent Ik ben helaas pas op mijn 55e gestopt altijd al een laatbloeier geweest:D van overleven nu eindelijk leven Hoi Jane,Vandaag inderdaad de 6e dag gestopt en ik voel mij er heel goed bij. Ik heb het rare gevoel dat mijn geheugen er ook weer op vooruit gaat, ik voelde mij de laatste tijd vaak een beetje verward en vergat best veel, hoewel ik helemaal niet elke dag dronk, alleen veel teveel bij bepaalde gelegenheden. Ik zorg ook terug beter voor mijzelf.Ik vind het trouwens wel heel knap van je dat je op je 55e nog de kracht had om je leven een volledig nieuwe wending te geven. Echt heel goed, ik vind dat je heel trots op jezelf mag zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 20 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2010 Hey Mimi:DHoe is ie nu met je? Met mij gaat ie goed. Voel me stuk beter zonder drank en kater. Morgen heerlijk uitslapen, dingen doen i.p.v de hele dag laveloos op de bank te liggen. Ik had deze week wel een moeilijk moment, maar heb me zelf verbaast en me eroverheen gezet. Vroeger als iets gebeurde waardoor ik met shit voelde, dan nam ik een borrel. Nu niet meer.Jij nog leuke plannen voor het weekend? Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 20 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2010 hoi summer,ik zag net je berichtje op het draadje, spijtig werd er even over je heen gelezenmooi leerpunt directopkomen voor jezelf!dus gewoon harder roepen en niet de moed opgeven op het forum fijn dat je hebt besloten om jezelf waardevol genoeg te vindente waardevol voor een slecht leven wat je zelf veroorzaaktte waardevol om jezelf te laten verslonsen door de drankte waardevol om te moeten liegen naar je omgevingte waardevol voor onzinnige ellendedaar begint het mee, houden van jezelfdoorzetten en elke dag krijg je een kadootje als je in de spiegel kijkt!laat je niet weerhouden door de drukte op het draadjekom erbij, doe meeik zal op de boekjes letten nu! meestal lees ik mijzelf niet erg terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 20 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2010 quote: Originally posted by: SummerHey Mimi:D Hoe is ie nu met je? Met mij gaat ie goed. Voel me stuk beter zonder drank en kater. Morgen heerlijk uitslapen, dingen doen i.p.v de hele dag laveloos op de bank te liggen. Ik had deze week wel een moeilijk moment, maar heb me zelf verbaast en me eroverheen gezet. Vroeger als iets gebeurde waardoor ik met shit voelde, dan nam ik een borrel. Nu niet meer. Jij nog leuke plannen voor het weekend? Liefs Summer Hey Summer,Ik heb hetzelfde soort week gehad, af en toe een moeilijk moment en dan wilde ik wel iets drinken maar ik heb het niet gedaan, ik voel mij ook echt super vandaag. Gewoon opgestaan zonder kater en energie om effectief dingen te doen. Niet zoals de vorige weekends waarin ik niets anders gedaan heb dan in de zetel te hangen en mij slecht voelen of nog erger, de kater wegdrinken. Heel goed van je dat je zo goed bezig bent, ik ben echt blij voor je. Ik heb nog wel wat leuke dingen in het vooruitzicht dit weekend, straks mag ik eindelijk mijn hondje gaan halen. Die zal mij nog meer stimuleren om een normaal leven te leiden denk ik, ik kijk er alleszins enorm naar uit. Hopelijk heb jij ook nog een paar leuke dingen dit weekend?Groetjes Mimi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 20 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2010 Heyhoi:DLeukja een hondje, wat voor hondje is het? Heb je al een naam? Ik was vandaag in een creatieve bui. Heb mijn woonkamerwand geschilderd, een vrolijke kleur; licht-turquoise-groen. Ik ben nu nog een beetje aan het rommelen, dingen veranderen. Morgen krijg ik visite, gaan we naar het bos, ff uitwaaien:DFijne avond en tot spreeks!Liefs Summer:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 21 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2010 Goed dat je je zo creatief bezighoudt. Mijn hondje is geen speciaal ras, ik heb hem geadopteerd uit spanje. De tranen sprongen wel in mijn ogen toen ik hem zag. Uitgemergeld mager, letterlijk kromgetrokken van magerheid. Maar hij ligt nu op mijn schoot te slapen en ik zal er alles aan doen om hem zijn ellende te doen vergeten en er een gezond hondje van te maken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2010 Wat een mooie kans en uitdaging Mimiom dit beestje weer te helpen helendat gaat lukken meisen het helpt jou ook meteen jezelf te helenmooi, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 23 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Heyhoi mimi,Hoe is het met je hondje? Is hij al wat aangesterkt? Je verwend hem vast wel, hihi.Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Gisteren ben ik met mijn hondje naar de dierenarts geweest om van zijn kennelhoest af te geraken. Hij is al een pak vrolijker ondertussen en volgt mij overal. Het is echt een lief beestje en binnen 2 weken is hij waarschijnlijk al niet meer te herkennen. Hij begint nu al een beetje dikker te worden. Hij is het echt al helemaal gewoon bij mij. Alleen speelgoed en snoepjes kent hij niet, omdat hij dat nooit gehad heeft, maar dat komt nog wel. Voorlopig is hij erg blij met zijn warme dekentje en nestje, hij slaapt ook in zijn mandje naast mijn bed want hij heeft een beetje verlatingsangst.Daarom dat ik niet veel meer gepost heb, mijn hondje neemt enorm veel tijd in beslag, maar ik wilde jullie wel nog even vertellen dat ik al 11 dagen niks meer gedronken heb hoewel er een geopende fles schuimwijn (mama had die mee) in mijn koelkast staat en dat is nochtans mijn lievelingsdrank. Ik heb er zelfs gewoon geen zin meer in. Hoe gaat het met jou, Summer?Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Hoi Mimi,fijn dat het goed gaat met je hondjewat een heerlijke wending van het lot voor dat beestje he!Als ik je een goede raad mag geven: kiep gauw die schuimwijn weg, juist als jet je lievelingswijn isdat is de kat het spek opbinden en er komt altijd een triggermoment als je ff niet zo sterk bent. De drempel om te gaan kopen is meestal al genoeg om het door te komen (gauw het forum op dan), maar als het voor het grijpen staat, dan gaat ie op een keer. Wegkiepen geeft een heel goed gevoel: jij bent er de baas over dan en niet andersom!succes meis en geniet maar lekker van je hondje, is veel gezonder:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mimi Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Hoi Jane,Mama is de schuimwijn gelukkig weer komen ophalen, ze zou er anders zelf beter wat minder van drinken, maar ja, die keuze moet ze zelf maken.Ik blijf het ondertussen zonder alcohol stellen en ik ben daar nog steeds heel gelukkig mee. Mijn hondje heeft mij nodig en met een stomdronken baasje kan hij niks beginnen. Als mijn fototoestel terug werkt zal ik hier eens wat foto's van Woody zetten.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden