Spring naar bijdragen

nuchter blijven

Poppy

Aanbevolen berichten

Dank je Gerrit, ik weet ook wel dat ze voor mij komt en mijn moeite hiermee kan ik een beetje delen. Het komt er allemaal op neer dat ik het zo belangrijk vind dat de ander zich op zijn of haar gemak voelt dat ik mezelf vergeet en dan misschien ook nog eens mijn doel voorbijschiet en stiekem lach ik mezelf een beetje uit omdat dit precies is wat mijn moeder doet/deed maar dan in het kwadraat. 

Ik heb ook helemaal geen organisatie talent ik kan dan zo druk zijn in mijn hoofd met wat ik allemaal nog moet doen en vervolgens doe ik er allemaal erg lang over zodat er nog minder tijd overblijft voor mezelf. Zo opschrijven helpt wel, ik kan zo een aantal oplossingen en antwoorden verzinnen.

Dus hupla nu even doorzetten en dan vanmiddag ook nog iets leuks doen en op zoek naar rust want als ik 2 dagen heb gewerkt ben ik de dag erna altijd moe, ik was gisteravond erg gesloopt.

Ik moet wel zeggen dat als ik zoals gister op de fiets naar huis rij wel aan drank denk, ik heb dan behoefte aan verdoving, alleen ik wil het niet meer, ik zie het ook nog als een automatisme dat mijn vermoeide hoofd richting alcohol gedachten gaat. Dan ben ik maar even ellendig moe en het enige wat helpt is vroeg naar bed gaan. En ik stel me voor wat er was gebeurt als ik wel had gedronken, laat naar bed, slecht slapen, zelfhaat , een kater en nog veel vermoeider en in nog steeds vastzittend in de nachtmerrie van mijn alcohol verslaving, dat wil ik toch echt niet. Dit is zoveel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meid wat ben jij goed bezig!

Vandaag kan niet fout gaan omdat je er zo supergoed bij zit. Of je loopt jezelf voorbij en daar ga je van leren, of het lukt je om tóch aandacht te hebben voor jezelf, in de voorbereiding of zelfs in het contact. Daar leer je dan ook van én je pakt de winst.

Met drank, zelfhaat en een kater zou dat inderdaad een heel stuk slechter zijn.

Veel plezier vandaag :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo die zit :) , het kan dus niet mis gaan, je hebt gelijk. Het gaat erom dat ik bewuster bezig ben, niet meer alleen aan het overleven ben maar aan het leven, zo noemt men dat geloof ik. En ik mag het ingewikkeld vinden geeft niet, ik leer ervan. Bedankt voor je lieve woorden en gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve berichten. Ik zal kort even melden dat er vanaf donderdag een familiecrisis/ruzie is. Ik ga niet op de details in vanwege de herkenbaarheid. Maar het is voor iedereen heel akelig, alleen maar verliezers, ik heb veel boosheid over me heen gehad, welliswaar niet tegen mij maar over een ander waar ik ook van hou. Ik kan je zeggen dat onze verhoudingen, en dan druk ik het zacht uit, ingewikkeld liggen, heel veel pijn en veel beschadigde een beschadigd gezin. Met vriendin ging best goed ze reageerde heel lief.

Er was ook dreiging van geweld en dreiging van weer breuken in de familie, dat laatste kan alsnog gebeuren maar ik hoop het niet, de laatste jaren ging het juist weer goed na daarvoor jaren niet. Ik wilde gister heel graag drinken, uiteraard heb ik het niet gedaan, maar de behoefte om in een zo snel mogelijk tempo een fles wijn leeg te drinken was heel erg aanwezig. Wat ik wel heb gedaan toen ik gister alleen thuis kwam was kaarsjes aandoen, wierook en thee gedronken en later gisteravond kreeg ik een telefoontje dat het ergste waarschijnlijk (hopelijk) voorbij. Maar klaar is het nog niet en dan nu Parijs (ik ga er hier verder niet over schrijven dat doe ik in reallife wel daarover delen).

Ik ga later wel lezen, wil eerst iets doen ter afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Akkie (als ik je zo mag noemen),

Bedankt voor je hart onder de riem. Vind het erg moeilijk en wordt er erg somber van, het lukt me wel om me af en toe een tikkie minder slecht te voelen, maar mijn wereld ziet er weer naar en dreigend uit en daardoor steken depressieve gevoelens flink de kop op. Ik krijg wel wat steun maar voel me er zo eenzaam in, het gevoel weer met mijn rug tegen de muur te staan en geen kant uit te kunnen is zo akelig. Ik weet wel als dit langer gaat duren dan 2 weken dat ik dan hard aan de bel moet trekken, ik ga niet weer depressief worden door nare gebeurtenissen van buitenaf(indertijd een klinische depressie met angst en paniekstoornis + een dysthieme stoornis gehad en die laatste heeft jaren geduurd). Het gevoel mezelf niet te kunnen beschermen is zo zo naar en is in mijn jonge jaren ontstaan.

Ik moet het maar even per moment nemen a.s. donderdag heb ik pas weer therapie. Maandag aan het werk daar zie ik bijna naar uit vanwege de afleiding. Verder probeer ik er echt wat van te maken af en toe mezelf een humorvolle trap onder de kont te geven dan maar even paljassen en afleiding zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Poppy, naar om te horen. Rete knap dat je niet aan de drank gaat. Ik heb vrij ruime ervaring met beschadigde gezinsverhoudingen die steeds weer de kop op steken. En met drank. En met de combinatie van beide.

Ik vertel jou zo te horen niks nieuws als ik zeg dat die combi een hele hele slechte is. Hou het droog, neem de eerste niet. Zodat je er ten minste nuchter naar kijken kan (en geen dingen doet of zegt onder invloed).

Het gezin kun je niet veranderen, toen niet, nu ook niet. Wel kun je er zelf nu anders mee om leren gaan dan toen. Sterkte!

(Oh ja, een aantal jaren geleden reageerde je met depressie, dat hoeft nu helemaal niet weer te gebeuren).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Meya,

Bedankt voor je reactie, jij hebt daar dus ook een bak met ervaring mee en ik denk nog wel veel meer hier.

Het is en het voelt vooral zooooh complex.

Gelukkig wordt er door niemand meer excessief gedronken, wel allemaal beschadigd en een die heel hard en agressief roept en en waar ik erg bang van wordt. En ook het gevecht hoe ik mijn positie moet bepalen om mezelf te beschermen en hoe blijf ik trouw aan mezelf en anderen. Het constante malen en gevoel van angst is slopend.

Fijn dat je zegt dat het nu niet weer hoeft te gebeuren, ik heb natuurlijk afgelopen jaren veel bij geleerd en de vorige keer, hoe naar het ook was heb ik ook 'overleefd'. Maar ik ben de figuurlijke klappen zo beu het voelt zo murw, ik ben murw, van houdt het ook nooit op. Ik kan het niet meer. Dus daar moet ik wat mee.

Ik moet mijn grenzen bewaken, ik heb het recht mezelf te beschermen en ik wil me van de ruzie distantiëren. En als me dat kwalijk genomen wordt en niet gerespecteerd wordt dan is dat maar zo denk ik. Direct heb ik niets met de ruzie te maken, maar zaken worden wel geverifieerd bij mij en harten gelucht en boosheid geuit.

Ik schrijf hier wat gedachten hierover op zodat ik het wat kwijt ben en vooral een beslissing kan nemen en niet volkomen machteloos alles maar moet incasseren.  Dus zelf leren er anders mee om te gaan zodat het wat dragelijker voor me wordt.

Ik ga nu weer iets doen ter afleiding, werk ook een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is echt waar hè dat het mag, ook ik dus ( ik weet ook wel dat hier een klein angstig meisje spreekt, maar ik ga opzoek naar die volwassene in me die me kan beschermen).  Het aanhoren is op het moment niet meer te verdragen, ik denk dat ik vanavond maar ga oefenen om me dit recht eigen te maken.

En al die "ja maar' stemmetjes te gaan weren. Ik denk dat ik een mantra ga bedenken. Bedankt Meya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor onder de riem, Poppy :heart:

Dapper dat je dit aan wilt gaan.

Ook ik heb een aantal jaren geleden moeten leren om ander op situaties te gaan reageren, meer voor mezelf te kiezen.

Niet zo heftig als jou situatie denk ik. Maar toen ik het eenmaal een paar maal had gedaan, ging het wel steeds makkelijker.

Succes daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Gerrit,

Bedankt voor je lieve ♥ (ik heb niet zo'n mooi hartje) onder de riem. Je hebt gelijk oefening baart kunst, dat zal ik in mijn oren knopen.

Ik ga wel iets opschrijven voor mezelf. Even een tekst voor degene die het aangaat, dan ga ik maar de kapotte (overslaande) grammofoonplaat doen.

Ik wil mezelf geen slachtoffer meer maken door het gedrag van de ander, ik ben verantwoordelijk voor mezelf dus ik ga me ook zo gedragen.

Wel fijn om dat hier zo op te schrijven, geeft me toch wel kracht, dus fijn om hier te zijn!

welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk het is ook een ruzie tussen 2 à 3 gezinsleden, ik heb er feitelijk niets mee uit te staan.

En dit is zeker een uitgelezen kans om zelfzorg en grenzen te oefenen, ik kan het willen dat het er het er niet is maar daar doe ik mezelf te kort mee. Dealen met die hap, zei ze heel stoer. Maar het voelt wel vele malen beter om vanuit mijn kracht te handelen en mijn angst en zware gepieker als een heel serieus signaal te zien i.p.v. dat  er me iets heel naars overkomt.

Ik ga er een fijne dag van maken Akk, dank je! Ik wens jou ook een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poppy, wat ben je mooi en dapper bezig. En zo eerlijk dat je nog onzeker bent of je wel goed genoeg bent. Of je imperfect mag zijn. Of je echt mag zijn. Dat mag toch ook groeien en ondertussen toch al goed genoeg zijn? Precies zoals een kind goed genoeg en schitterend is en nog heel veel mag groeien tegelijk?

Het is fijn om je te lezen. Dank je wel voor het delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je lieve woorden Monster, op mijn 52ste probeer ik volwassen(er) te worden en voor mij hoort daar bij dat ook ik imperfect mag zijn, eigenlijk zo zonde om daar tegen te vechten het is een verademing het wel imperfect te mogen  zijn. Het beste wat ik kan doen is goed voor mezelf zorgen en trouw aan mezelf zijn.

Ik wil geen knieval meer maken omdat ik bang ben. Dan maar mijn angsten uitspreken en zeggen dat iets niet aankan, het voelt sterker.

En je hebt gelijk het proces gaat met vallen en op staan dat geldt ook voor mij.

Vraagje Monster rij jij zelf motor? Ik heb zelfs nog geen autorijbewijs maar ik ben, ook al zou dat niet zeggen dat het bij me hoort, een fervent MOTOGP fan.

Het was na mijn opname lang geleden dat ik naar de TT trainingen in Assen ging en voor het eerst sinds heel lange tijd een geweldig kick gevoel kreeg toen ik de motoren hoorde, zag en rook. Vanaf toen fan, iets van 12 jaar nu. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gekeken, wat super stoer  en wat een geluid whohohoho. :D, maakt me altijd blij als ik er een hoor! 

Ik zat dit jaar op de tribune :P , vooral dat laatste moment uit de GT bocht met R en M, zooooh.

Gave dingen delen is ook fijn!

Maar goed ik weet ook dat dit een forum voor andere dingen, maar dit moest even!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter afleiding moet ik maar zulke gedachten opzoeken, mijn hoofd met leuke dingen afleiden.

Vannacht slechte nacht gehad somber en angstig, moeilijk kunnen stoppen met malen. Voel me sowieso vaak angstig 's nachts maar nu ook we erg somber.

Zondagmiddag echt een goede middag gehad heel fijn te mogen ervaren want de familie ruzie haalt erg veel oude trauma's boven. Heb geen PTSS maar wel trauma's opgelopen. Ik voel me erg onveilig maar er is ook weer verdriet om verlies enzo.

Eerste werken en dan morgen weer vrij en dan meld ik me weer.

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede werkdag Poppy. Vervelend dat je slecht hebt geslapen.

Toen ik stopte met drinken sliep ik erg slecht. Onrust, mijn hoofd niet stil kunnen zetten.

Na een aantal maanden ben ik yoga gaan doen, omdat ik merkte dat ik wat flexibiliteit begon te verliezen met het ouder worden. Als bijproduct bleek ik beter te gaan slapen en kon ik veel zaken rustig naast mij neerleggen in mijn dagelijks leven. Ik denk dat dat komt door de ontspanningsoefeningen die ik bij yoga heb geleerd. En die ik rustig kan toepassen tijdens een vervelende vergadering bijvoorbeeld, of familiebezoek ...

Ga goed!

Oh, ik rijd ook motor. Zoiets met veel koffers en een beschaafd geluid ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Gerrit,

Het werken ging wel, maar ik voelde me vandaag niet goed. Het stilzetten van mijn hoofd en pijn en angst lukte vannacht en vandaag niet.

De ruzie is zich aan het ontwikkelen tot een akelig en vooral verdrietig drama er zijn alleen maar slachtoffers. Bij mij en bij mijn broers worden oude wonden opengereten, hoe het met mijn moeder zit weet ik niet en mijn gevoel is en dat vind ik best erg, even niet warm naar haar, het kan morgen zo weer anders zijn, maar ik zie en dat is al heel lang heel bekend bij ons dat ze ons niet werkelijk ziet, moeder luisterd nooit en de buitenkant is belangrijk ons werkelijk welzijn heeft ze geen idee van omdat ze zelf beschadigd is en nooit volwassen is geworden, ik zeg al alleen maar slachtoffers.

Ik herken mijn klachten wel, het is een mix van schuldgevoel, de boel willen redden, bang zijn, het gevoel geen kant op te kunnen, mezelf niet kunnen beschermen tegen de psychische pijn. Allemaal patronen van vroeger, want vroeger was het niet veilig en ik wilde als jongste de boel redden. Ik herken deze gevoelens en ben blij dat ik donderdag therapie heb.

Het zou ook goed zijn als ik iets als yoga zou gaan doen, heb het wel gedaan maar kwam lastig uit qua dag e.d. Ik heb wel een paar ontspanningsoefeningen die ik toepas, lukt soms even maar dan wordt ik weer overspoeld door allerlei narigheid. Het klink zwaar nu en dat is het ook alleen ik ben wel van plan om hier goed uit te komen en drinken ga ik zeer zeker niet doen.

Ik ben nu heel moe en ik voel me morgenvroeg zeker beter, dat weet ik nu al.

welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik bij jou nog wel achterop durf Gerrit, het ziet er altijd veilig uit zo'n motor van jou, heerlijk genieten van de wind en de natuur om je heen (maar dan niet harder dan 40 kn per uur).

Mijn man heeft een hele oude buikschuiver van het merk wat nu weer meedraait in de MOTO GP, heel lang geleden eens achterop gezeten, brrrr dat is helemaal niets voor mij, ik keek de hele tijd de dood in de ogen bij wijze van spreken, (ik weet de afkorting hier niet meer van

Kijk, ik ben pas stoer, ik heb een elektrische fiets :D en daar voel ik me al Valenino Rossi op, na ja wel eentje die veel te voorzichtig is.

Vannacht uiteindelijk wel met een oxa geslapen, ik lag erg te panieken en dan vind het legitiem een te slikken. Ik gebruik het incidenteel, het was vannacht niet te harden voor me dus dan maar zo. Daar zijn ze ook voor ik wil niet doorschieten in het crisis gevoel. Ik was wel eerst kort ingeslapen maar toen totaal fout wakker geworden.

Nu voel ik me weer rustiger en uitgeruster, maar ik voel dat ik labiel ben en ik ga wel wat actie ondernemen richting de broer de nu helemaal onderuit ligt alleen hij uit het op een manier waardoor ik weer terug wordt gekatapulteerd naar mijn trauma's en de hele gezinsdynamiek die volop aan de gang is maakt het allemaal voor iedereen denk ik weer oud en vertrouwd.

Ik wil hem laten weten dat ik zijn pijn voel, de aanleiding van de ruzie is op dit moment en misschien wel nooit meer van belang het mag niet zo zijn dat we hierdoor nog meer schade krijgen. Pijn hebben wel wel alleen ik ben er nu zelf bij om goed voor mezelf te zorgen.

Nu eerst wat afleiding zoeken.

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...