bolletje Geplaatst 28 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2010 Yvonne Geef jezelf de tijd om te wennen aan het idee dat je niet meer kunt drinken. Nooit meer.Soms heb je een tijd nodig om, met vallen en opstaan, jezelf te realiseren dat drank niet meer kan als je een alki bent.Het gaat gewoon niet. Waarom kom je niet gezellig mee babbelen bij ditjes en datjes? Het zal je goed doen.Vandaag niet drinken en starten met een nieuw leven. Starten met een nieuw leven kan iedere dag, ieder uur. Wij willen je er graag mee helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 28 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2010 Je hebt helemaal gelijk Bolletje. Ik denk dat het veel lijkt op stoppen met roken (sinds een half jaar). Dat ik heb ik in het verleden ook zooo vaak gedaan, en uiteraard telkens weer begonnen. Maakt niet uit wat voor reden, maar die eerste kwam... en dan dacht ik: nou , ik houd het aardig vol, kan er mee omgaan nu, als ik nou alleen in de weekenden twee peukies mag per dag...... hield ik dan een week vol en dan was er een woensdag of zo dat ik dacht: hm, gewoon twee elke dag kan ook geen kwaad hoor, wat is dou nou vergeleken bij pakje dat ik anders per dag rookte..... tja en dan zat ik in 'no time' weer op mijn oude nivo. Half jaar geleden definitief gestopt, na een maand liet iemand hier een pakje liggen. Daar heb ik er twee heel bewust van gerookt, op mijn nuchtere maag , na intensief te hebben gesport en na vier bakken koffie. Ik ben daar zo ongelooflijk ziek van geweest twintig minuten lang. Dat, en de wetenschap dat ik me beter voel zonder EN de wetenschap dat er geen matig roken inzit voor mij maakt dat ik er heel makkelijk ben afgebleven verder. Wat drank betreft: de wetenschap dat matig drinken er niet in zit voor mij is er inmiddels voor 99%. Echt heel ziek ben ik niet van de drank geweest, daar drink/dronk ik niet genoeg voor, maar ik weet donders goed dat ik me er niet lekker bij voel. Kortom Bolletje, komt wel goed. Hoop aangenomen te worden voor de anonieme begeleiding en ben hier in mij vrije tijd redelijk vaak te vinden. De ditjes en datjes lees ik wel ....... zal daar ook best op gaan posten, de sfeer daar vind ik heel leuk, maar er lopen daar zoveel mensen door elkaar heen, ben eigenlijk telkens nog even bezig met te ontdekken wie wie is..... gewoon een beetjte aan het leren hoe en wat daar. Maar ik beloof je: ik ga daar ook gewoon posten hoor. Dank je wel voor je bemoedigende woorden, tis fijn gewoon aan je oren erbij gesleept te worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden