Teveel Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Halo allemaal,Ik wil me graag even voorstellen...Bij de aanmelding heb ik me Teveel genoemd, en dat "teveel" is mijn probleem, ik kan geen maat houden.Ik drink zo 'n beetje vanaf mijn zestiende, eerst gewoon zoals iedereen om me heen.Maar van lieverlee is het steeds meer geworden.Ik dronk bier en dat drinken kan ik vlug, had mijn glas altijd veel eerder leeg dan de mijn vrienden, liep ten opzichte van hun minstens 2 op 1 denk ik.Om af te vallen, wat gelukt is, ben ik over gestapt op rode wijn maar ik hield wel dat bier tempo aan.Zit al gauw op anderhalve fles per dag na eerst een paar biertjes voor de dorst te hebben gedronken.Volgens mijn vrouw heb ik ook meer dan eens 3 flessen leeg gezopen, uiteraard na de nodige biertjes om te starten.Ben ook van die 3 liter pakken gaan drinken, toen was het eind helemaal zoek.Met flessen wordt je nog een beetje gewaarschuwd, zo van: shit, fles is al leeg of wat vaker gebeurde: oeps 2e fles bijna leeg, hoe maak ik nu de volgende open zonder dat ze (mijn vrouw) het merkt.Met zo 'n pak heb je dat probleem niet,kan je zo achter elkaar 3 liter, 4 flessen dus, tappen.En dan de volgende dag als ze werken was een nieuw pak neerzetten.Ben heel vaak een stuk van de avond kwijt en als er geen visite is sukkel ik meestal om een uur of negen in slaap, om dan vanaf een uur of twee 's nachts wakker te liggen.Ik werk in continudienst bij een petrochemisch bedrijf als wachtchef, en tot voor een jaar of twee dronk ik nooit als ik nachtdienst had (2 diensten in 10 dagen) maar nu dus wel.Ga meestal even slapen voor ik ga werken en heb Wil wijs gemaakt dat ik beter slaap als iets drink, intussen zijn dat al een stuk of zes glazen geworden. En dan moet ik 50 km naar mijn werk rijden en daar de verantwoording nemen voor een chemische fabriek, die zijn per definitie gevaarlijk.Dat kan dus niet het is onverantwoord en letterlijk bezopen.Ik wil stoppen of in elk geval heel veel minderen.Lees nu een paar dagen jullie verhalen en al eens een reactie op een reactie gehad van ExFeestbeest en Jane4, dat verhaal ExFeest.. en hun reactie hebben me erg gemotiveerd.Zaterdag 6-2 heb ik op een verjaardag mijn laatste 2 glaasjes wijn op.Daarstraks kreeg ik het behoorlijk warm, mijn handen trillen en ik voel me een soort van draaierig.Volgens mijn vouw zijn dat afkickverschijnselen...Maar ik kan niet geloven dat ik zo ver heen was dat ik die krijg, of toch???Begrijp zelf niet waarom ik zoveel drink, heb een lieve, mooie vrouw, een zoon en een dochter waar het prima mee gaat, schitterende kleinkinderen, met niemand ruzie, een geweldige baan, een mooi huis, is er iemand die het snapt?Ik wil er van af en ik moet er van af, kan Wil en mijn kinderen dit niet aandoen en als ze het op mijn werk wisten...Nu wel genoeg over mijn probleem gezeurd denk ik, och ja, ik ben 58 jaar.Wijsheid komt met de jaren schijnt het maar blijkbaar heb je daar meer hersencellen voor nodig dan ik over heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Teveel...... ja teveel, dat is wel erg veel. Ik denk teveel:angry:Je was op het forum al eens voorbij gekomen.Tja, een mooi gezin e.d., geen ruzie.... en hoe kan dat dan toch?Het is er in geslopen. Het heeft geen zin dat verder uit te diepen. Beter om nuvooruit te kijken en stappen te gaan zetten.Sinds 6-2 droog?Hartstikke fijn!Heus, het gaat niet zonder slag of stoot, maar kom hier naar toe als je het moeilijk krijgt en/ of vragen hebt.Er zijn vele leeftijdsgenoten hier, dat weet ik inmiddels. Ik ben er ook een.Babyboomers, die welvaart kenden en dus elke dag konden drinken.Maar nu niet meer.Suc6 Teveel!En als het gaat lukken met je dan kun je je naam misschien veranderen in "gelukt" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 9 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Dank je Cathy56,Je hebt gelijk, maakt niet zoveel uit hoe het zo ver gekomen.Vooruit kijken en stappen zetten daar gaat het om.Het gaat vandaag weer lukken en daar ben ik blij om.Was vanmiddag even bij mijn dochter en dan drink ik normaal altijd een paar flesjes bier, vaste gewoonte.Zelfs mijn kleindochter van 3 was verbaasd dat ik geen bier wou, 't is toch wat.Maar het is gelukt, ik heb 2 spa rood op...En jij, lukt het een beetje?Groetjes,HarryZo heet ik echt, ik vond dat Teveel wel geinig, maar voel me daar niet lekker bij, een beetje geforceerd.Eens kijken of, en zo ja hoe, ik van naam kan veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hoi Teveel,Ja, hoe komt dat nu, dat je eigenlijk een goed leven hebt, en toch veel te veel drinkt!Maar een woord voor; Verslaving, maar dat wist je denk ik alGoed, dat je hier komt kijken.Wil je verder nog hulp zoeken bij het stoppen met drinken.?b.v. de A.A., of de internetbehandeling hier.Lekker meeschrijven, kan in elk geval heel veel tot steun zijn.En dat trillen?Ja, dat zijn inderdaad afkickverschijnselen.Ik wens je in elk geval heel veel succes, en we hopen meer van je te horen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 9 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hoi Rapilos,Dank voor je reactie, dus ik was (ben) toch al heel ver heen.Had me aangemeld bij de online behandeling van de Jellinek.Het forum daar is op sterven naar dood en een van de bezoekers verwees naar deze site.Vind dit veel beter, wil het eerst zo proberen en als dat niet lukt de online behandeling aanvragen.Had ook al een tip van een forumlid over de AA hier in Gorinchem.Zal mezelf wel voor de gek houden maar kan me niet voorstellen dat ik daar naar toe moet...Ik zie dat jij ruim een jaar op het forum zit, lukt het wat je je had voorgenomen.Groetjes en tot horens,Harry (Teveel) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hoi Harrie,Ja, ik drink al 1.5 jaar niet meer.Wel met behulp van de internettrainig van Brijder.Maar bij alcoholdebaas geven ze die trainingen ook, en jij zegt ook bij de Jellekliniek he.Die internettrainingen zijn harstikke goed, heb er zelf erg veel baat bij gehad.Je krijgt dan ook een persoonlijke begeleider toegewezen, en het is lekker anoniem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 9 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hartstikke goed dat je er al 1.5 jaar af hebt weten te blijven Rapilos,Dat geeft de burger moed.Van Brijder heb ik nog nooit gehoord, denk niet dat ik met de Jellinek verder ga, liever op deze site denk ik.Ook als ik internettraining nodig heb, wil het eerst zo proberen.Voorlopig gaan we er voor, daarstraks had ik het erg warm en trilden mijn handen, dat had ik nog nooit zo erg gehad maar het is nu weer over, voel me best nu.Groetjes,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hallo Harry,wat denk je van: genoegje kunt via de moderator een nieuwe naam vragenals je dat wilt, misschien heb je de jouwe nog even nodigals een loving reminder.zet m op hekleinkind verbaast zich heel snel niet meer!nou opa nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 9 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Hai Jane4,Ik hou het maar even zo denk ik, inlognaam Teveel, inderdaad een aardig geheugensteuntje, en voor de rest gewoon Harry.Opa gaat er voor, straks komt Rayna (kleindochter) met een flesje Spa aan huppelen.Voor straks of dalijk, lekker slapen, ga ik nu doen.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2010 Truste Harryik duik er ook inen morgen nemen we de eerste niet, afgesproken?mooie naam trouwens:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Hoi Jane4,Ik heb de eerste niet genomen en de volgende sla ik ook maar over.Voel me best lekker, en jij ook in goede doen?Slaap al een stuk beter na een paar dagen dagen zonder wijntjes...Dag Jane, we houden vol!Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Beste Teveel,Welkom op het forum en goed dat je met je probleem aan de slag gaat!Ik denk dat we gelijktijdig begonnen zijn met stoppen (dit is mn vijfde dag).Ik heb besloten dat ik het derde drankje wel neem.Maar pas als ik de eerste en tweede heb gehad, en die neem ik niet. HA!succes en sterktegroetenJan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Yep, Jan Doedel,We gaan samen op, als we nu allebei willen winnen in het langst niet drinken komen we vanzelf waar we zijn moeten.Hoe is het trouwens met je?Ik las dat je vriendin is vertrokken, wilde je toen al een hart onder de riem steken maar ik weet gewoon niet wat ik dan moet zeggen.Vind het zo triest, nu ga je ervoor en gaat zij weg.We gaan volhouden vriend, ik weet het zeker.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Hoi Harry en jandeze bemoeial heeft nog een tip (en dan ga ik spinnen, beloofd)ik heb zelf heel erg veel aan een pactmaatjewe hebben de afspraak dat als we echt bijna wat willen gaan kopen om te drinken'dat we elkaar dan bellen, dus nrs voor nood uitgewisseld,maar nog niet nodig geweest gelukkig.jullie zouden samen ook zoiets kunnen doen als je dat wat lijktgewoon ter overweging he, je kunt ook per pb ervaringen uitwisselendie je liever niet op het forum zet,de koppelaar;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Dank je Carolien,Zit er zwaar over te denken om een keer te komen kijken.Moet nog aan het idee wennen.Misschien tot ziens?Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Hoi Jane4,Dat zou best wel eens een goed idee zijn, ik sta er voor open.Ik hoef trouwens niet weg om iets te kopen, heb de reutemeteut nog in huis, kratje bier, flessen witte en rode wijn en een hoop sterke drank.Sterke drank dronk ik eigenlijk weinig, vroeger whiskey en campari, de laatste tijd alleen nog af en toe een Calvados bij de koffie, mocht ook zonder koffie hoor ;-)Maar ik kan niet zeggen dat het me wat doet dat ik het spul zo voor het pakken heb.Misschien heb ik een masochistisch trekje...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Nee dat is de valkuil Harryik heb een paar jaar geleden zo 7 maanden droog gestaanen voelde me gesterkt door de fles op de kast, gaf me kracht(dacht ik in mijn euforie), tot ie op een zwak moment open en leeg ging en ik daarnaerger dronk als daarvoor. Ik lees dit hier vaker dus ik ben niet de enige.Gooi of geef het weg, of geef het in bewaring, maar maak het jezelf niet te moeilijker.Je moet het natuurlijk op je eigen manier doen, maar hoeft niet persé alle valkuilen indie anderen al voor je ingevallen zijn. Ik zou het je graag besparen. Maar het is aan jounatuurlijk,ik laat je los nu, grapje hoor, ben moeder van 2 pubers, dus volop aan het leren loslaten.ga nu echt spinnen,doei doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Yep Jane4,Ben geen sportschooltype maar dat spinnen vond ik ook wel fijn.Poosje afzien, lekker douchen en klaar.Ongetwijfeld heb je gelijk met die drank in huis, maar ik wil mijn vrienden en viste toch wel iets in kunnen schenken.Zou het niet kunnen weggooien, zo zonde, weet uit ervaring wat het aanricht maar toch.Dan liever, als het echt nodig is, weg geven aan mensen die er wel mee om kunnen gaan.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SammyTanghe Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Dag Harry,Elk verhaal is uniek en tegelijk ook zo herkenbaar. Je hebt de enige mogelijke beslissing genoemen en gelukkig wéét je dat ook. Zoniet zou à lles verkeerd zijn gelopen : zowel je gezondheid, je relatie , je werk, je familie... alles zou om zeep zijn gegaan. Proficiat, want er is moed nodig om met slechte gewoontes en afhankelijkheid te breken. Elke dag is een nieuwe en is het waard om zonder een troebel waas geleefd te worden.Mijn moto is ook altijd: stoppen met drinken is niet gemakkelijk, maar drinken is nog veel moeilijker... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 10 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Hallo Sammy,Iedereen heeft inderdaad zijn eigen verhaal maar die van ons allen hebben wel heel grote raakvlakken.Ben inderdaad tot de conclusie gekomen dat ik geen keus had, voelde regelmatig mijn lever (denk ik), het gekke is dat ik nu na 4 dagen niet drinken hetzelfde voel, misschien toch wat anders...Zo te zien ben je ook nog nieuw hier, je hebt dus ook pas onlangs de keuze gemaakt.Zie nu dat niet meer drinkt sinds 28 december,daar kan wil ik je graag mee feliciteren.'k Loop dus een week of 5 op je achter, die afstand ga ik niet groter laten worden.En zorg jij dat ik je kan inhalen..Sterkte en groetjes,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 11 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2010 Hee Harry,We zitten nu rond onze zesde dag.Hoe gaat het? Hou je het vol?Ikzelf heb nog weinig trek gehad en geen moeilijke situaties.Vanmiddag geschaatst op natuurijs en halverwege even koek en sopie in een cafeetje.Hoewel bijna iedereen aan koffie en choco zat rook ik de geur van sterke drank.Dat was een zeer vertrouwde geur waarbij heel snel allerlei taferelen die ik had beleefd, weer even boven kwamen. Die kwamen er op neer veel zuipen in de kroeg.Normaal gesproken zou ik nu ook graag wat hebben gedronken.Maar omdat mijn keuze zo stellig was/is ging het me vrij makkelijk af.Na dat moment genoot ik van de choco.Heb je al iets met je drankvoorraad gedaan?Pas op hoor! Op een kwaad moment schreeuwt ze je toe, juist in op een zwak moment:"Harry, wat maakt 1 of 2 glaasjes wijn nu uit? Je hebt al zo lang niets gedronken. Je kunt het nu wel weer, geloof me maar!"Pas op voor die verleiding en doe de boel maar beter de deur uit.Hou je taai en ik spreek je,groetjesJan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 11 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 2010 Hallo Jan,'t Gaat met mij ook best.Vanmiddag met mijn vrouw even bij vrienden langs geweest.Standaard vraag als ik binnenkom "Wil je een biertje of liever een glaasje wij?"Was wel even moeilijk had graag voor dat glaasje wijn gegaan maar heb het toch maar uitgelegd en om een Spa gevraagd.Vonden het wel goed van mij maar eigenlijk, ja goed ik dronk wel veel maar of dit nou direct nodig was?Toch maar vol gehouden en daar ben ik nu erg blij om.Ben ook erg blij dat jij je niet hebt laten verleiden, gewoon gezond schaatsen, heel sterk.We houden vol, ik weet het zeker...En nee, ik heb de voorraad nog steeds in huis.Kan me nog altijd niet voorstellen dat ik niets in huis heb als er kennissen langs komen.Dacht dat het achteraf wel mee viel met mijn drinken omdat ik na 4 dagen nog geen problemen heb maar hoor van Jane4 dat het wel 8 dagen duurt voor alle alcohol uit je lichaam is.Dat wil ik meemaken, één keer maar.Hou vol maat, ik wil je niet inhalen...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soumy Geplaatst 28 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2010 Hallo Harry, je schrijft "en als ze het op mijn werk wisten" , als je drinkt tijdens je werk ruiken ze dat wel hoor, en een collega zal het niet na 1 keer zeggen, maar als ze het vaker ruiken dan hoort je baas daar zeker van.Ik hoop voor je dat je het volhoud en laat even weten hoe het nu gaat met je.Gr. Soumy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 7 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2010 Hallo Soumy,Met mij gaat het prima, nog niet gedronken en voel me prima.Maar hoe gaat het met jouw, ik zie je nooit op het forum, of heb ik het gemist?Lukt wat je je had voorgenomen?Ben echt benieuwd hoe het je vergaat, laat je wat horen?Groetjes,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soumy Geplaatst 8 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2010 Hoi Harry,Ik kijk wel regelmatig op het forum, maar schrijf nog niet bij de dagdraad vandaar dat je misschien denkt dat ik nooit online ben.Het gaat goed, heb deze week niets gedronken, ondanks dat ik afgelopen week zelf jarig was, en nog 2 verjaardagen had.Ik ben er zo klaar mee, dat ik niet eens meer trek heb in een wijntje, de knop is om.Voor mij is het nu ook makkelijker het geeft rust dat ik geen keuze hoef te maken, zo van zal ik vanavond gaan drinken ja of nee, die keuze alleen al, en dat je van te voren ook weet dat 90% van de keren dat ik dacht, oke vanavond 2 glazen, het er meer werden.En dan de volgende dag weer wakker worden met een stemmetje in je hoofd van, gister was de laatste keer dat ik dronk, nu ga ik stoppen,,,, en dan word het avond,,,,, en zit ik weer met een glas,,, en dit herhaalde zich,,,,, eigenlijk al jaren lang.Ik heb het zelfde als jouw Harry, als ik niet drink mis ik het niet, maar zodra ik 2 glazen op heb, ga ik los, dan is mijn rem verdwenen.En dit wil ik niet meer, ben er helemaal klaar mee, ik heb mijn eigen al lang genoeg voor de gek gehouden, door te denken dat ik 2 glazen kan drinken en niet meer.Ik kon ook niet 2 sigareten roken per dag, maar ook niet 1 koekje nemen, of `n paar snoepjes, wordt ook vaak een hand vol.Dus ik blijf voortaan van de alcohol af, lijkt me wel zo veilig.Als ik op een feestje naar de mensen kijk die drinken, waarvan sommige net als ik vroeger ook tot het gaatje gaan, dan denk ik, jeetje zo stond ik ook te bazelen met iedereen, en de volgende dag niet meer weten wat je allemaal gezegd had, het is ook eigelijk zielig als je je zo laat gaan.De drank neemt bezit van je lichaam, die laat je overdreven veel praten en je ongecontroleerde bewegingen maken, en laat je ook nog alles vergeten, je bent je eigen niet meer.Ik wil mijn eigen weer recht in de ogen kunnen kijken, en zijn wie ik ben, en mijn lijf niet meer laten regeren door koning alcohol.Het maak mij ook sterker dat ik zonder alco ook een mooie avond kan hebben, het is anders maar niet erg, het maakt me trots.Harry blijf het ook gewoon nuchter bekijken, dan lach jij ook iedereen uit.Gr. Soumy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden