Gast Geplaatst 26 september 2015 Rapport Share Geplaatst 26 september 2015 je eerste maand Charlie, top! een basis om verder op te bouwen. Dank je, mooi plaatje ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 september 2015 Rapport Share Geplaatst 26 september 2015 (bewerkt) Ah, hier ben heb je je voorgesteld Charlie. Ook een warm welkom van mij Ja, ze zeggen doe het in ieder geval 3 maanden. Ik ben net zelf uit een terugval omhoog gekrabbeld, maar heb een andere zorgvraag, namelijk niet meer willen terugvallen 3 a 4 keer per jaar. Volg nu een 'blended' CGT. Dat is dus incl. online opdrachten en 1x per week een echt gesprek met mijn behandelaar. En vergeet niet de steun die je hier kunt ontvangen van andere Frummers. Krijg er een warm gevoel van Verder ga ik 1x per week nu ook naar een Buitenveldertpraatgroep (zie www.zelfhelp.nl) voor een groep bij jou in de buurt. Wat ik eigenlijk wil zeggen (en ook tegen mezelf), je zult wel elke dag bij de les moeten blijven, van drinken is net als fietsen, we verleren het nooit. Dus elke willekeurige situatie in de toekomst kan een trigger zijn. Zie je graag op de dagdraad. Klopt als een bus Burchill,Ik weet ook wel dat terugvallen nog steeds makkelijker is dan volhouden, maar ik zal er boven moeten blijven staan! Ik heb een vrij strenge detoxkuur gedaan met appelazijn ( www.appelazijn.eu), na het reinigen van mijn lever op deze manier is mijn trek in alcohol enorm afgenomen, nog steeds moet ik wel goed op blijven passen, maar ter ondersteuning helpt het me enorm. Medicatie wil ik persé niet, koppige ikke, maar praten net als op een forum als deze heb ik voor mezelf wel vrede mee. Ja, het is ieder voor zich en toch een deel samen, tips en aanwijzingen zijn het meest belangrijk, niet eens zo zeer van wie het kwam. Dank je voor je bericht, doet me echt goed! 26 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 september 2015 Rapport Share Geplaatst 28 september 2015 Wederom een kleine update; Op 25-8-15 woog ik 99,8 kilo, sindsdien geen alco-drank meer op, vanmorgen (28-9-15) gaf de weegschaal 92,9 kilo aan, dat is iets minder dan zeven kilo in iets minder dan vijf weken tijd kwijt, tevens wel een hele motivatie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 september 2015 Rapport Share Geplaatst 28 september 2015 (bewerkt) Dat is een hele mooie Charlie! Toen ik stopte was ik ook een kilo of vier kwijt, maar daarna ben ik meer gaan snoepen en zwaarder geworden Dat probeer ik nu aan te pakken. Ik hoop dat jij zo door kunt gaan. Heb je een streefgewicht? Jazeker, ik heb gewoon heel mijn leefpatroon op de schop genomen, naast alcoholvrij leven, ook gelijk minimaal zout en suiker gebruiken, detoxen doe ik nog steeds, voelt goed, veel gezonder eten, daarnaast veel meer bewegen, vooral met wandelen in mijn vrijetijdsbesteding,..Van die zeven kilo afgelopen vijf weken was ook een groot deel overtollig vocht bij natuurlijk. Uiteindelijk streef ik naar een gewicht tussen de 70 en 73 kilo, met een minimum van 68 en een maximum van 75 kilo. Het is wel erg streng van mezelf, maar goed, ik wil het ook echt zelf! Ik zal hier wel een overzicht van bijhouden, sowieso ook leuk voor bijvoorbeeld over een jaar enzo,.. 28 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 september 2015 Rapport Share Geplaatst 28 september 2015 (bewerkt) Dat heb ik idd al eens vluchtig doorgelezen MijnGerrit, staan best goede ideeën in, echter ga ik lekker door op mijn eigen manier, voorlopig mag ik immers ook niet sneller gewicht gaan verliezen, de eerste zeven kilo zijn accoord zei mijn huisarts, daar zat ook veel overtollig vocht bij immers, maar dat is nu inmiddels stabiel allemaal, dus vanaf nu zal het wat langzamer gaan, maar goed, das wel zo verstandig ook! Thnks,.. 29 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 september 2015 Rapport Share Geplaatst 29 september 2015 Wat slapen betreft lig ik inmiddels weer goed op schema, gemiddeld zo'n zes tot acht uur slaap inmiddels weer aan één stuk door, ik hoop natuurlijk dat dit doorzet, maar ik heb er wel vertrouwen in. In deze zal ik nu dan verder maar niet al te veel hulpmiddelen meer gebruiken, effe op het beloop laten, lijkt me een goed plan! Verder voelt het op dit moment alsof ik zelfs nooit (overmatig) alcohol gebruikt heb, best een vreemde gewaarwording na ruim twintig jaar overmatig gebruik dagelijks. Is dit normaal? Moet ik juist nu (extra) waakzaam blijven? Mag ik er al blij mee zijn, gewoon van genieten en verder niet bij stil staan? Zoals met alles zal de tijd het me leren, maar voor dit moment zie ik enkel en alleen maar vooruitgang. Zoals ik het tot nu toe heb doorstaan met slechts wat relatief kleine down-momenten, zo wens ik het iedereen toe, al zal ik denk wel de rest van mijn leven op die alco-vrije strepen moeten blijven staan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 september 2015 Rapport Share Geplaatst 29 september 2015 Wat is "normaal" geniet er van dat het zo voelt en dat je geen alcohol nodig hebt. Je gaat goed man!!! Liefs Pumpkin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 september 2015 Rapport Share Geplaatst 29 september 2015 Wat is "normaal" geniet er van dat het zo voelt en dat je geen alcohol nodig hebt. Je gaat goed man!!! Liefs Pumpkin Is denk ik ook wel zo, gaat ook allemaal best snel ineens, zal toch nog een stukje gewenning zijn wellicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 september 2015 Rapport Share Geplaatst 29 september 2015 Toch, denk ik Charlie, dat je extra waakzaam moet blijven. Tuurlijk, mag je genieten van het moment nu. Maar het komt vaak voor dat het in het begin zo goed gaat, dat er een soort euforisch gevoel ontstaat. Niks erg, maar dit kan ook gewoon weer over gaan, dan wordt het weer zo gewoon dat je niet drinkt en dat het zo goed gaat, dat je denkt; Oh, eentje moet wel weer kunnen. Of..opeens is daar toch die trek weer. Zie je b.v. vaak na 3, 5 en 8 maanden. Waarom is niet bekend. Maar in elk geval harstikke fijn, dat het nu zo goed gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 september 2015 Rapport Share Geplaatst 29 september 2015 (bewerkt) Rapilos en MijnGerrit, Jullie slaan denk ik de spijker op zijn kop, ik moet er vooral nu niet te makkelijk over gaan denken, ik heb er tot nu toe al enorm veel voor moeten laten en voor moeten doen, ik zal sowieso waakzaam moeten blijven voor situaties waarin anderen veel drinken, die gelegenheden zoek ik ook liever niet meer op, zeker als dronken mensen opdringerig worden met aanbieden van drank, maar ook zodra ik over een tijd op mijn streefgewicht zit, dat ik dan niet ga denken dat eventueel één of zelfs twee per dag wel weer gewoon kan. Nu voelt het als een hele overwinning, maar officieel sta ik pas aan het begin van deze levenslange strijd, het is ook allemaal zo dubbel als maar zijn kan, wel hoop ik dat gewenning aan alco-vrij zijn mij altijd zal blijven weerhouden van een terugval, een trek-moment overleef ik met gemak voor mijn gevoel, daar maak ik me geen zorgen over, maar het blijft 'NEE!' tegen alcohol, op die manier blijf ik op mijn 'alco-vrije strepen' staan! Genieten van dit moment en per moment blijven beoordelen,.. Dank voor jullie eerlijke reacties! 29 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 september 2015 Rapport Share Geplaatst 29 september 2015 voor mij is het al heel lang geen strijd meer Charlie dus levenslang is niet zo maar vanzelfsprekend. Euforie kan een trigger zijn en ieder heeft zijn eigen andere triggers. leer ze kennen, erkennen en herkennen. Dan heb je keus. Niet drinken is een keus en hoeft geen strijd te zijn. Hier lezen leert je wel dat het voor sommigen wel een lange strijd is. Dus ik kan alleen namens mezelf schrijven. Jij gaat jouw manier ervaren. Ik denk dat je, mits je er zo bewust mee bezig blijft als nu, je daar prima je weg in gaat vinden. Alcovrij pas bij mij☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 29 september 2015 Rapport Share Geplaatst 29 september 2015 voor mij is het al heel lang geen strijd meer Charlie dus levenslang is niet zo maar vanzelfsprekend. Euforie kan een trigger zijn en ieder heeft zijn eigen andere triggers. leer ze kennen, erkennen en herkennen. Dan heb je keus. Niet drinken is een keus en hoeft geen strijd te zijn. Hier lezen leert je wel dat het voor sommigen wel een lange strijd is. Dus ik kan alleen namens mezelf schrijven. Jij gaat jouw manier ervaren. Ik denk dat je, mits je er zo bewust mee bezig blijft als nu, je daar prima je weg in gaat vinden. Alcovrij pas bij mij☺ Dank je, Hier raak je me gewoon perfect mee, echt een bevestiging dat het gewoon normaal is wat ik nu beleef (met alle vragen en bedenkingen van dien), dat ik goed bezig ben ook en natuurlijk dat ik het ook echt vol kan houden mits ik er maar bewust mee bezig ben. Bedacht me van de week ineens dat heel dat (overmatige) drankgebruik me vroeger van thuis uit was bijgebracht, nu heb ik geen ouders meer, dus verwijten heeft geen zin (had anders denk ik ook geen zin gehad!), maar mijn kinderen heb ik wel, waarom zou ik als vader het verleden doorgeven terwijl het ook anders kan? Ik geef liever toekomst door aan mijn kinderen, een sterke vader, een goed voorbeeld! Met zoveel liefde en passie moet het me zeker lukken denk ik dan maar,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2015 (bewerkt) Iedereen van wie ik steun heb gekregen, elijk dank!!! Veel geluk, liefde en wijsheid!!! Doeg,.. 3 oktober 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2015 ga goed Charlie! en kom terug als je dat leuk vindt of leerzaam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2015 Sommige dingen/ mensen moet je gewoon boven staan C. Ik erger me af en toe ook dood maar ik lees hier zoveel wat m-i-j helpt, laat dat ook zo zijn voor jou. Er zijn zoveel lieve en fijne mensen, die elkaar begrijpen, focus je daar op en laat een ander je helpen en help een ander. Stay here! Je hebt gelijk, komt allemaal wel goed! Dank je,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2015 Even een notitie maken: Begin gewicht op 25-08-2015; 99,8 kilo. Tussen gewicht op 10-10-2015; 91,1 kilo. Verschil; 8,7 kilo. Ik zal hierover af en toe wel een kleine update bijhouden in de draad, leuk voor later. Ik kan immers niet beloven/afspreken dat ik dit wekelijks perfect ga bijhouden, dus de draad 'Kilokiller' is wellicht wat ver gezocht voor me op dit moment! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 Maar even op je eigen draad ipv op die van Hub. Je post is op zoveel fronten fout dat er ik zelfs geen moeite voor doe om je bij te brengen hoe kortzichtig je op dit moment overkomt. Alleen even een antwoord op je vraag; Nee! Ik bepaal niet waar jij wat mag posten, dat bepaal jij ook niet voor mij. De aanvraag om in Kaboutertje haar eigen draad te posten m.b.t. haar onderwerp kwam van haar zelf in eerste instantie en later ook nog van Sowhat! Maar als jij zulke dingen tegen mij gericht post zoals bovenstaande alsof ik me jouw onvrede moet aantrekken, vraag ik me af; Heb jij überhaubt wel (zelf)respect? Je hoeft me niet bij te brengen hoe jij,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 *Daarbij Klavertje, eerst een goedbedoelde post plaatsen en daarna weer verwijderen,..Ik denk niet dat jij door hebt hoe vies je eigen 'spiegel' is, neem maar weer mee, maak zelf maar schoon! Laat me met rust en in mijn waarde, hoe dan ook, mijn gedachten behoren niet aan jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2015 (bewerkt) Ignorance is bliss. Het ga je goed Charlie. 17 oktober 2015 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2015 (bewerkt) Mensen zoals ik, Charlie, niet mijn. 17 oktober 2015 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2015 bah bah wat een niveau er is een maatje dood waar zijn jullie mee bezig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2015 (bewerkt) * 17 oktober 2015 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2015 (bewerkt) bah bah wat een niveau er is een maatje dood waar zijn jullie mee bezig? 17 oktober 2015 bewerkt door moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 17 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2015 (bewerkt) .... 17 oktober 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 18 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2015 ..... bewerkt door mijzelf, nog vóórdat ik het plaatste.. Met vreugde vrouw zijn, met moeite man zijn donderdags onzinhoekje op zondag wat rest is dat je wel kleine voeten hebt voor een man maar we zijn wél clean. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden