Spring naar bijdragen

Change ..niet nieuw, wel weer opnieuw


change

Aanbevolen berichten

Volgens mij kwam ik hier 6 jaar geleden voor het eerst.

 

But.. I am back!  (Jottem..:(  )

 

Ik ben eens 1,5 jaar gestopt, regelmatig zoveel maanden, maar val eeuwig terug.

 

Afgelopen maand ging redelijk. IPV 7 avonden per week 8 halve liters te slachten was het maar 1 a 2 maal 6 x een halve liter..vooruitgang, but still   shitty

 

Ik heb hulp nodig met een vrij ernstige vorm van OCD, maar ik word niet geholpen eer ik erkende hulp heb met alcohol..dus ik heb me aangemeld voor de online behandeling..heb daar net een dag te lang de tijd voor genomen en ben nu uitgeschreven bij de GGZ...

 

Die mij hebben proberen te bellen, terwijl ik 100x heb herhaald dat ik geen onbekende nummers durf op te nemen, met de reden daarvoor..

 

Ik zie zelf alcohol als een keuze en niet als een ziekte... Ik heb genoeg ziektes in mijn kop waar ik geen invloed op kan hebben..

Houd niet in dat ik soms bezwijk voor mijn keuze.

 

Maar ik wil leven.. Mijn ziekte isoleert mij, en daarom ben ik trots op iedere dag dat ik niet drink ef niet verslaap.  En wat ik heb, is ook heus geneesbaar, maar niet als ze je als alcoholist zien.

 

 

Ik heb een agressieve vorm van OCD.. ( Duiveltje vande ziel)  zoek het op als je wilt, ik vind het moeilijk om antwoord op te egeven..Ik ben een zeer zachtaardig persoon met gruwelijke gedachten... Ook als ik nuchter ben helaas

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chance,

Ook van mij een warm welkom hier!

Als je al anderhalf jaar hebt gehaald,zal het zeker lukken!

Volgens mij is voor de meesten hier de verslaving niet het enige probleem. Er is een reden waarom je een foute relatie met alcohol ontwikkelt. Jammer dat je daardoor zo moeilijk aan de juiste hulp geraakt. Als ik het nu lees, heb je wel de eerste stap weer gezet. Ik wens je dus een goed begin!

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook weer een 'gruwelijk' retour welkom van mij Change  :rose:

 

Persoonlijk houd ik zelf niet zo van al die psychische labeltjes in onze Westerse maatschappij.

Stap 1 is om je verslavingen de baas te worden. Los die op, en je kunt de lagen daaronder

ook effectief gaan aanpakken. Zoek jouw weg en het is jouw proces.  :heart:  :clock:  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste change welkom terug

nieuwe ronde nieuwe kansen.

ik zelf heb er precies 1.5 jaar over gedaan om te ontdekken dat het alles of niets is met alcohol

misschien is eens helemaal detoxen en volledige abstinentie ten aanzien van alcohol wel

de oplossing voor je probleem.

mijn ervaring is dat alcohol je psychische klachten alleen maar versterkt.

zorg goed voor jezelf je bent het waard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel lastig dat hulp vinden zo lastig is. Complete detox en 28 dagen opname kosten E5ooo,- euro

 

De hulpinstanties die ik heb benaderd zijn te ver reizen ( ik heb reisangst/ dwanggedachten mezelf of anderen voor een trein ofzo te gooien)..

 

Het is zeker een een WAARHEID  dat alcohol psychische klachten versterkt!  Spreek ik absoluut niet tegen.  Ik had ook zéér gehoopt dat niet drinken ze zou doen verdwijnen, en dat gebeurde helaas niet.

 

Ik zie drank als een zwakte van mezelf, een zwakte waaraan ik enorm snel toegeef omdat ik geen uitdagingen meer aandurf omdat ikmezelf toch al als enorm zwak en "er- niet toe- doenend" zie..  Klinkt nogal depressief, en dat zal ik ook best wel eens kunnen zijn.

 

Ik geloof al jaren niet meer in mezelf, of in het beeld dat ik een toekomst/ een leven kan hebben...

 

Ik weet gelukkig nog ergens in mij dat dat niet klopt, dat ik best een aardige en intelligente meid ben, ik heb ook echt wel serieus psychische hulp nodig, maar die haken af als ik over mijn alcoholgebruik begin..

 

Soms zie ik een lichtpuntje in de hulpverlening, denk ik dat ze me gaan helpen , maar dan moet ik eerst een traject in voor mijn alcoholmisbruik

 

Ik heb me nu aangemeld voor de online behandeling bij tactus.

 

Hoop dat dat voldoende is, en ik hoop wat te hebben aan dit forum. Ik heb momenteel welgeteld 1 vriend in mijn leven en die struggled zelf enorm met zijn eigen verslavingen al is hij sinds 3 weken gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoop ook voor je dat het genoeg is Change

en weet uit ervaring dat welke therapie dan ook

beter aanslaat na het stoppen. Ook mijn depressie

verdween toen pas, langzaam uit mijn leven.

 

Onder je avatar staat man, in je laatste posting

schrijf je meid, ik neem aan dat je een vrouw bent ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Change

Welkom hier voor mij ben je nieuw hier. Heel goed dat je jezelf hebt aangemeld. Het is goed vertoeven hier. En je hoeft je zelf niet zo naar beneden te halen.je hebt al stappen gezet en dat is heel dapper. Niemand is minder Niemand is meer. En dit forum snapt en herkend heel veel zaken.

Ik zou zeggen ga ervoor ga met ons mee.

Groet Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Jippie, ik ben aangemeld bij het online programma!!!!

 

Heb vind ik zelf afgelopen week al heel veel problemen aangepakt:

 

Mijn manipulerende ex ( was al 20 maanden uit)definitief  de deur uit  gezet, 1 date gehad, een oude bekende na 10 jaar opgezocht, en voor het eerst met mijn hond, die ik al 3 jaar heb , in de bus gereisd!!)

Voor het eerst in 2 jaar alleen de stad in geweest, na 1,5 jaar eindelijk een nieuw telefoonnummer geregeld, zodat instanties en aardige mensen me wél kunnen bereiken

 

En natuurlijk mijn aanmelding geregeld!

 

Mijn huis opgeruimd dat het oogbaar is..

 

 Ben best trots, toch ben ik bang dat mijn hulpverlener, die ik morgen zie, het niet genoeg kan vinden, omdat het zo'n  dingen zijn, die iedereen iedere dag doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk is mijn ex-beste-vriend de gene die echt mijn ogen opende.

 

Met alcohol beschuldigde hij mij van extreem expliciete uitspraken in het openbaar, verwijten. Hij dronk stiekem - heb ik nooit gedaan-  en zocht dan de meest bizarre ruzies.

Hij zocht - achteraf-  dronken de confrontatie op, ging zich in 1 uur klem zuipen (8 halve liters)  om vervolgens mij met zijn waarheid en psychoses te confronteren.

 

Wat niet inhoud dat ik ook veelsteveel drink en een probleem heb!

 

Wel jammer is dat hij mijn stok achter de deur was om niet te drinken, en ik trots op hem was...

 

Never trust an alcy..

 

Ik ben nooit van het besodemieteren geweest, en dat wil ik ook nooit gaan worden  dus , beter stoppen met die zooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste change. het is allemaal moeilijk maar de moeilijkste stap heb je reeds gemaakt.

je hebt hulp gezocht en voor jou gevoel wat puin geruimd.

je hulpverlener zal je niet in de steek laten omdat het niet netjes genoeg is, maar

hoogstens en bemoedigende opmerking maken.

 

en wat je vertelt dat je eerlijkheid voorop stelt is een groote deugd.

maar blijf ook eerlijk tegenover je zelf.

 

veel succes met stoppen en sterkte ermee

je bent het waard ook al lijkt het onoverkomelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulpverlener reageerde goed :)

 

Ik verwacht automatisch dat mensen boos op me zijn ipv het goede in me zien.  (Geld ook hoe ik mezelf beschouw)

 

We gaan samen kijken naar een zelf samengesteld traject/ naast tactus, om mezelf weer op de rit te krijgen.

Belangrijk ding is weer wat meer sociale contacten oppakken zodat ik ook wat meer steun van mijn omgeving kan ontvangen.

 

Gelukkig heb ik nog wel een aantal contacten die voor mij openstaan, en aan die banden moet ik ook weer gaan werken.

 

Voor morgen staat een mooie boswandeling in de planning, geeft me vaak rust en verhelderd mijn koppie

 

Dan jullie wel al voor de lieve steunende woorden !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hulpverlener was dus niet boos!

Schrijf dat anders op en plak het op je koelkast. Iedere keer als er iemand niet boos op je is, plak je dat erbij. Misschien ga je er zelf dan ook in geloven ;)

 

Morgen een wandeling maken; heerlijk! Geniet ervan.

 

Kalmpjes aan hè met alles en met de verwachtingen, die je mogelijk hebt. Volgens mij zijn veel frummers hier wat ongeduldig: I want it All and I want it Now!

Sommige dingen hebben even wat meer tijd nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo verdomd cliché, maar het lukt me niet om te stoppen, ik schuif het vooruit of denk; "Ik wacht tot de internetbehandeling begint"

 

Het lukte me tot een maand geleden nog best om eens een of meerdere dagen niet te drinken, en nu denk ik gedurende dag weer, "Wat maakt het uit"...

 

De vorige keren dat ik stopte stapte ik even uit mijn omgeving door bij mijn ex langs te gaan, of gaf ik mijn pinpas in beheer.

Nu zit ik thuis met mezelf en probeer ik afleiding te zoeken, maar een stemmetje in mijn hoofd wil mezelf belonen met bier als ik de deur uit ben geweest.

 

Ik  vind het enorm moeilijk dat ik niet iets heb om naar uit te kijken, van de ene kant denk ik "Meid, je hebt steun en hulp nodig om het vol te kunnen houden, en dat heb je nu niet" , maar van de andere kant het gevoel van " je grijpt iedere kans aan niet te veranderen, het gaat om jezef muts!"

 

Soms zou ik willen dat ik intern kon gaan, maar dat is te duur, ik weet anderzijds dat ik het kan - stoppen-..en ik wil niet weer  rock-bottem gaan om daartoe te komen..

 

Vind het ook  zwaar niet leuk dat winkels tegenwoordig tot 22.oo uur open zijn.

 

Vind het moeilijk nu mensen op te zoeken want mijn omgeving heb ik verwaarloosd omdat mijn ex mijn hoofd wist te overtuigen dat ze mij gebruikte.. (Was onzin, die mensen waren er voor mij, in dit geval ben ik een beetje slachtoffer, maar de mensen die ik heb laten allen staan gelukkig nog wel open voor me)

 

Ik vind het moeilijk...  Weet even niet wat mijn vraah nu is, denk dat ik alleen even van me af wilde typen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intern gaan of wachten op de internettraining....tsja, uiteindelijk zal je het toch zelf moeten (laten). Stel je zou intern gaan, wat als je weer thuis bent? De internettraining is geen heiligmakend middel he. Ook daarvoor geldt dat je het zelf moet doen/ laten.

Dat de winkels tot 22.00 open zijn...ja dat is zo.

Ben je er klaar voor? Ben je klaar om te stoppen? Heb je misschien nog even wat tijd nodig om je beslissing te nemen. Succes in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al vaker gestopt, 1x 1,5 jaar (2006/2007)  Laatste keer was 3 maanden van sept tot dec 2014.. Het volhouden is het punt, maar ook het beginnen met een stop.

 

Waarom zou ik niet stoppen? 

Wat voor een supers bied zuipen mij>?

 

Niet eten, gewichtstoename, lamlendigheid, angstaanvallen, mensen vermijden, mijn hond verwaarlozen..

 

Kijk, Vino, hierom kom ik hier, om er even over na te denken..(Dank je!!)

Ik WIL stoppen!  Het gaat wel een proces worden, ik heb naast verslaving nog meer psychische problemen, en daar zal ik mee moeten dealen, zal niet makkelijk zijn, maar alcohol maakt het zeker niet overzichtelijker of handelbaarder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap hoor. Al eens 1.5 jaar gestopt te zijn. Ik wou dat ik dat kon zeggen. Ik ben nog maar de beginneling.

Ik wil ook niet preken he. Ik merk gewoon dat ik iedereen het gun om te kunnen stoppen. Ik gun iedereen om te leven en niet om te overleven. Soms sla ik daarin door en wil ik iemand door elkaar rammelen om wakker te worden. Je kunt links of rechts afslaan. Ik hoop dat je het licht ziet en de goede kant neemt.

O ja, zeuren, zeiken, zaniken, kan hier hè. :-). Geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste change het is zo herkenbaar wat je schrijft.

alleen zijn er niet meer tegen kunnen

met als gevolg dat je alles gaat verwaarlozen en de

problemen alleen maar moeilijker maakt.

je weet ook al wat het niet brengt al dat gezuip??

misschien helpt het om je dat voor te houden

en ja , stoppen doe je in eerste plaats voor jezelf en

in de tweede plaats voor je omgeving.

en het is helemaal geen schande om hulp te zoeken

vaak kan je het niet alleen.

en waarom stoppen???

omdat je het waard bent!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leer van elke keer dat je stopt..ook van de langere periodes

Waarom begin ik weer?

Wat is er werkelijk met me aan de hand waarom ik wil drinken?

De achterliggende gedachte kan je veel verder brengen.

En als ik niet drink wat gebeurd er dan?

Je hebt het langere periodes volgehouden.

Wat heeft dat jou gebracht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...