Spring naar bijdragen

Selincro


Syertse

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Heeft iemand hier ervaring met Selincro? Het lijkt mij een prima hulpmiddel, maar toen ik er een recept voor vroeg bij de huisarts kreeg ik nee op het rekest. Niet mee bekend, dus dat schrijf ik niet voor. Bummer!!

Inmiddels zit ik in een hulpverleners traject, tjongejonge wat een trage organisatie. Ben bezig vanaf maart en de behandeling is nog niet begonnen. Contactpersoon is amper te bereiken. Bovendien gaf de arts aan bij voorkeur geen pillen voor te schrijven. Hoe ga ik dan aan Selincro komen?

 

Graag feedback :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Syertse,

Het lijkt er niet op dat iemand hier ervaring heeft met dit middel. Misschien wel omdat het een middel is waarbij je gecontroleerd zou kunnen drinken en maar weinig effect zou voelen van de alcohol. Dat eerste is wat iedere alcoholist graag zou willen maar niet kan. En waarom zou je hier op drinken als het toch weinig effect heeft, wat iedere alcoholist wel zou willen? Het lijkt mij een tover middel wat de hunkering gewoon in stand houdt. Hoe kan ik drinken zonder te drinken eigenlijk. Een mooie kans voor zowel de farmaceutische als wel de bierbrouwer om toch aan ons te blijven verdienen. Succes met stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Wimmelt,

 

Dat lijkt me niet echt de bedoeling van het middel en zeker ook niet de mijne. Wat ik hier lees is dat er mensen zijn die op eigen kracht zijn gestopt en dat vol weten te houden en mensen die hulpmiddelen gebruiken. Zelf ben ik voor de eerste methode, maar aangezien me dat als ik terug reken de afgelopen slordige 15 jaar niet is gelukt, moet ik wel wat anders proberen. Aangezien het een stomme gewoonte is geworden heb ik iets drastisch nodig om te kunnen stoppen. Zeker ook omdat ik in de fase ben gekomen dat de 'ziekte' mijn gezondheid ernstig bedreigt. En omdat een klinische behandeling geen optie is, zoek ik het in medicatie. Wat mij dan de meest logische stap lijkt is een trekremmer. En voor zover ik het dat heb begrepen is Selincro dat, maar misschien heb ik dat verkeerd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Syertse,

 

Mooi dat je gewoon eigenlijk helemaal geen alcohol meer wilt en eigenlijk niet kunt drinken. Ikzelf heb bijna 40 jaar met deze gewoonte geworsteld, ook trekremmers gebruikt maar het hielp allemaal niks. Aan het middel refusal wilde ik niet beginnen omdat ik dat zwak van mezelf zou vinden. Vanaf oktober vorig jaar ben ik wel met dit middel begonnen omdat ik geen andere uitweg meer zag. En dat helpt nog steeds, ik kan gewoon niet meer drinken en zo langzamerhand is dat weer een nieuwe gewoonte geworden. Het blijkt helemaal niet zwak om dit middel te slikken. Het is de erkenning van een probleem waar ik  anders geen oplossing voor had. Het belangrijkste is dat ik sindsdien geen druppel meer heb gedronken. Zonder moeite eigenlijk, het geeft een hoop rust dat het gewoon niet meer kan. Selincro zou voor mij een halfslachtige oplossing geweest zijn. Lees anders het refusaldraadje maar eens door. Succes met stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selincro heeft mij wel geholpen met stoppen, omdat het (bij mij) de trek naar alcohol erg verminderde.

Is destijds (januari 2015) door verslavingsarts voorgeschreven. Heb het ongeveer 1,5 maand dagelijks gebruikt, daarna afgebouwd. Weet inmiddels niet meer wanneer voor het laatst. Heb nog 2 doosjes over, die hou ik achter de hand, voor als ik verwacht in een erg moeilijke situatie te komen.
Was afgelopen weken op een plek waar ik normaliter heel veel dronk, en waar mensen van mij ook niet anders verwacht waren. Had de pillen meegenomen, als een soort verzekering. Heb ze gelukkig niet nodig gehad.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren dan begonnen met Selincro. Omdat ik van nature erg last heb van bijwerkingen van medicijnen (dus eigenlijk ook van alcohol!) ben ik met een kwart tablet begonnen. Ik heb het geweten. Een paar uur na inname werd ik zo misselijk dat ik, nou ja, laat zich raden. Op dat punt dus een prima remedie. Ben in bed gaan liggen en maar slapen, leuk om 21:30 op zaterdagavond! Slapen is er niet van gekomen. Had dezelfde bijwerkingen als ik iemand hier eerder heb zien posten. Erg rusteloos, spieren neigen extreem te spannen en niets smaakt me meer, koffie, eten, alles wordt geremd. Ook dat is niet erg, helpt om aan de lijn te doen :-)

Als het maar van voorbijgaande aard is. Ik heb zo het idee dat dit wel eens het begin kan zijn het realiseren van mijn doel, stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...