Spring naar bijdragen

Alcohol icm drugs

jahallo

Aanbevolen berichten

Wat heb je er zelf uit eigen ervaringen over te vertellen?

Ik zie het zelf als dat drugs en alcohol verwisselbare middelen zijn. Hoe nuchter ben je als je wel drugs gebruikt en geen drank? Dan lijkt me kappen met die drug een nuttiger iets als vechten tegen alcohol als je onder de drug zit. Is dit niet als stoppen met sigaretten roken en dan shag kopen als alternatief?

Mijn doel is leven zonder middelen die mij en mijn gevoelens onderdrukken of vervormen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erik. Wat ik er over heb te vertellen... Is nogal veel en gecompliceerd, korte versie: ongeveer 12 jaar geblowd, waarvan een jaar of 4 dagelijks / niet meer zonder kunnen. De rest vd tijd in elk geval wekelijks geweest. Ik ben met hulp vh dagelijkse af gekomen en zelf helemaal. Nu al 5 jaar niks meer geblowd. Dan is er nog de rest. Was nogal vh feestbeesten, als in pillen coke en speed. Dat is allemaal ook wel een jaar of 12 geweest, dan weer wekelijks of maandelijks. Nu de laatste jaren al heel wat rustiger geworden. Mijn zwak blijft drank, das de enige die nog 'over' is. Maar vooral na drank wordt de stap aantrekkelijk om er drugs bij te pakken. Dus niet zo zeer andersom. En die momenten vind ik lastig om overheen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat ik, sinds ik niet meer drink, zo nu en dan blow voor de gezelligheid. Ook heb ik 2 weken geleden xtc gebruikt op een feestje. Voor mij was het een mooi excuus om geen alcohol te drinken en een manier om toch in een roes te zijn. Ik weet dat het slecht is en dat ik het alleen doe ter vervanging van alcohol. Maar momenteel focus ik me op niet meer drinken. Dus ik combineer het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...