bebe Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Hallo allemaal, ik ben Bebe en 41 jaar oud, altijd stevig gedronken maar de laatste maanden heb ik echt enorm veel gedronken, van 's morgens vroeg tot ik naar bed ging. Gisteren heb ik alle drank weggegooid en zit nu te detoxicaten dus. Ik wil het zelf doen, drink veel water en speur alles af wat ik maar aan informatie kan vinden. Dus.... alle tips zijn van harte welkomIs het mogelijk om hier te chatten? Ik heb het nog niet kunnen vinden maar heb vreselijk veel behoefte aan afleiding. Zijn er hulpmiddeltjes die ik kan slikken ter ondersteuning en gewoon bij de drogist verkrijgbaar zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Hallo Bebe,Welkom, je bent hier onder lotgenoten.Op het forum, Ditjes, datjes en dagdraad kun je praten.Je profiel staat nog open, een ander forumlid heeft dat gemeld, kijk even op de dagdraad, pagina 8, bijna onderaan bij Jane4,Ik wens je alle mogelijke sterkte en succes,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bebe Geplaatst 22 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Dannk je wel Teveel... maar waar vind ik de Dagdraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Bebe,Helemaal naar boven gaan met de knop "Naar boven" dan nog iets verder naar boven scrollen en op Home klikken.Dan zie links in de balk Spelregels, Wie is wie, enz en ook Ditjes, datjes & dagdraad.Succes,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Hallo Bebehje hebt ons gevondenen wij jou!De chatfunktie is hier nog niet geaktiveerddus gebeurt hier alles op de dagdraadzoals Teveel je al wees.Je wilt het alleen doen?uiteindelijk kan dat ook niet andersalleen jij kunt die eerste laten staanje mag er hulp bij aanvaarden hoorop het forum, de ADB behandeling, die velen hierprecies dat zetje gaven om het te kunnen doenik wens je veel succes en hoop dat je je snel thuisvoelt hier,de tips staan op de tips en adviezen draaden bij thema's kun je ook veel lezen wat je kan helpen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Hoi Bebe,Was er een reden om het de laatste maanden zo op een drinken te zetten??Oeps, foute vraag? Want een goede reden om te drinken is er eigenlijk helemaal NIET. ... maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel??Het alleen doen is best zwaar.Zorg dat je hier aan de bel trekt als het moeilijk wordt!!Veel suc6!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bebe Geplaatst 22 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Dank je wel Cathy!Ben door omstandigheden mijn baan kwijtgeraakt en zat dus hele dagen thuis.. Ja dan voel je hem al aankomen natuurlijk.Ben nog wel van plan wat valdispert te gaan halen en slik al 2 dagen trouw Vitamine B, ik had eigenlijk wel verwacht "zieker" te zijn maar tot nu toe gaat het nog.Ik moet ook zeggen dat het lezen hier me erg goed doet.Wat zijn jouw ervaringen daarin?XXX Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Hey hallo Bebewelkom!Je wilt het zelf doen? Heb ik ook gedaan. Cold Turkey. Ik heb één simpele tip : de 1ste niet nemen! Iedere dag opnieuw. Kleine stapjes. Desnoods met een keukenwekker.Dat is DE ENIGE weg. En goed dat je extra vitaminen neemt, vitamine B complex.Bovendien kun je bij de Apotheek vitamine B1 (thiamine) kopen, om een tekort aan te vullen, ofvia internet bestellen als je dat niet wilt, heb ik ook gedaan Later heb ik wel de adb internetbehandeling gedaan anoniem. Hierdoor kreeg ik inzicht in mijn drankgedrag. Kan ik je aanraden.En het forum hier heeft mij erg geholpen, zonder hen weet ik niet of ik het had volgehouden.http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=3917&enterthread=yBovenstaande link is naar de dagdraad!Iedere dag een nieuwe, kun je zien aan dag en datum onder "Ditjes & Datjes Dagdraad".Je kunt daar meeschrijven en/of lezen met lotgenoten.Hoop dat je hier vindt wat je zoekt, sterkte en kracht gewenst ermee.GroettssssssCocootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bebe Geplaatst 22 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Hoi Coco,Dank voor je warme welkom en tips, die ga ik dan zeker ook bestellen (kan tenslotte nooit kwaad wat extra vitamientjes te nemen)Ik zit heel de avond al te lezen en het is allemaal zo herkenbaar...Is het jou goed vergaan? zelf doenGroetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Bebeik kan wel zeggen dat het goed is gegaan. Had een enorm hongergevoel lange tijd.Heb ik wel gestild met allemaal zoete rotzooi,maar ja alles beter dan die alcohol. Ook weer tijd nietgedaan maar nu weer wel snoepen. Het is een beetjepieken en dalen lijkt het wel.Ben op 30 september 2009 gestopt maar heb afgelopen6 februari een uitglijer gemaakt van 5 pijpen bier op eencarnavalsfeest met de debiele reden om sociaal wat losser te wordenwant ik stond er als een stijve hark bij. Nou, dat nooit meer! En carnavalis voor mij afgelopen. Vind er geen moer aan zonder alcohol.Ben dus nuopnieuw aan het tellen, maar de droge tijd vergeet ik niet natuurlijk.Heb ook wel wat lichamelijke ongemakken maar heb 30 jaar gedronkenen ja kan ik niet verwachten dat mijn lijf dat in een paar maanden "vergeet"zeg maar... Ik heb daar dus gewoon een lange hersteltijd voor uitgetrokken,zo'n jaar of 2 om me weer helemaal lekker te voelen zeg maar.Bovendien ben ik gelijktijdig gestopt met roken, dat heb ik wel volgehoudenal die tijd, geen terugval of uitglijder, en daar ben ik best trots op.Maar de "trek" is van beide verslavingen een hongergevoel. Gewoon goed etenop tijd en bij erge trek iets gaan doen, douchen, schoonmaken, bedenk maariets, in beweging komen. Dat helpt. Althans mij wel geholpen. Soms isde trek er ineens weer, zo out of the blue , shocking is dat! Maar niet aantoegeven, uitzitten, en ja veel op het forum geweest en delen, mijn vragenen ervaringen en luisteren naar wat andere lotgenoten zeggen.Het zal ws nooit zo worden dat je er nooit meer aan denkt, altijd oplettendblijven. Een valkuil is er altijd, Beware! Hey veel succes!! Ik zit weer een boek te schrijven... hihiCocootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babble Geplaatst 22 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Bebewelkom hierhier boven is al veel geschreven en allemaal waarook ik ben in 1x gestopt, dit ging relatief gemakkelijk, maar trapte daarna in de valkuil dat het toch allemaal niet zo erg was, later trapte ik een keer in de valkuil dat het leven op dat moment wel heel zwaar was en de laatste valkuil was dat het allemaal juist heel goed ging.Wat ik hiermee wil vertellen is dat er allerlei emoties op je weg zullen komen en dat het niet altijd makkelijk is, maar zolang je inderdaad de eerste niet neemt, dan volgt de rest vanzelfveel suc6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bebe Geplaatst 22 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Hey Babble,Dank je voor welkom.Ik realiseer me dat het inderdaad niet makkelijk zal worden maar dit Forum gaat me zeker helpen denk ik. Sommigen zijn al zover gekomen en de verhalen geven veel steun.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 23 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2010 Hallo Bebe,Welkom hier! Ik ben zelf hier ook nog niet zo lang. Nu sinds 1 maand alcoholvrij en daar ben ik erg blij mee. Nu op naar de 2de maand! Ik slik een vitamine B complex en Mariadistel bovenop hetgeen ik al gebruikte aan voedingssupplementen. Mariadistel zou ondersteunen bij de ontgifting van je lever.Succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bebe Geplaatst 23 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 maart 2010 Hoi Ekstertje,Hoe is je eerste maand gegaan? Ik snap dat het voor iedereen anders is maar het meeste last heb ik op dit moment van het slapen, niet kunnen inslapen zweten en vaak wakker worden. Verder voel ik me (nu) wel goed.Dat mariadistel is dat bij de drogist verkrijgbaar?GroetjesBrenda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 23 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2010 Dat zweten waar jij het over hebt, daar had ik ook erg veel last van. Gelukkig is dat nu over! Slecht slapen deed ik ook de eerste paar dagen, maar daar heb ik gelukkig niet lang last van gehad. Voor het inslapen slikte ik wel eens Dormeossan (van Dr. Vogel), daar had ik wel baat bij. Dat koop je bij het Kruidvat, Etos, De Tuinen en dat soort winkels. Mariadistel kun je ook bij de drogist halen. Hi hi...ik lijk wel een vertegenwoordiger zo;)Ik vind het nog steeds wel moeilijk hoor: het idee dat ik nooit meer op een terrasje een trappistje kan drinken...Of een goede rode wijn bij mijn bordje pasta. Maar weet dat het bij mij niet bij dat ene trappistje of glaasje wijn blijft. Het geeft ook wel weer rust in je hoofd...dat ook wel. Ik hoef nu niet meer bang te zijn dat ik domme dingen doe of bang te zijn dat ik nog verder de controle verlies. Ik denk dat ik dat nog het meest positieve vind: ik heb de controle terug!Hou vol, straks slaap je weer als een roosje: echt!Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden