erik Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 (bewerkt) Een vriend van mij voelde zich ook altijd alleen 's avonds. Maar dat bleek ook aan het huis te liggen. Hij schaamde zich om mensen uit te nodigen, omdat het maar 1 kleine kamer was. Hij verhuisde naar een grote woning en vond het toen leuk om mensen op bezoek te krijgen. Dit herken ik. Iedereen zit gelijk tussen droogrek en bed als iemand bij me langskomt op mijn 35m2 1k appartement. En ik maak puinhoop, dat is het ook.Ik ga eerder bij een ander op bezoek of ergens heen terwijl ik het eigenlijk niet leuk vind dat ik vaak (zegmaar altijd) alleen ben in huis. Maar het is ook gewenning. Ik raak gewend aan alleen zijn en er zijn ook voordelen. Maar het is ook simpel.....geen geld voor een groter huis in mn uppie. 10 januari 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Lastig Inkie, maar herkenbaar. heb je vrienden en of vriendinnen, sociaal netwerk dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Ik heb wel mensen om me heen, maar het wordt me steeds minder duidelijk bij wie ik aan kan kloppen als ik t moeilijk heb zoals nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 10 januari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 (bewerkt) . 29 januari 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Gelukkig kan je hier nog terecht, pas je wel op met alcohol, verdoofd alleen maar. Heb je ook hulp voor je problemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Ploffie ik ben ook erg blij dat ik hier mag zijn en dat jullie niet oordelen. Wel lastig dat je steeds op nieuw moet checken of er berichten zijn, maar goed das een kleinigheidje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 10 januari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 (bewerkt) . 29 januari 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Suikertje, Ik probeer op te passen, maar vind het wel heel moeilijk nu. Ik wil gewoon eigenlijk niet voelen wat ik voel nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 (bewerkt) O ja ik kwam hier eigenlijk om me droog af te melden voor dag 4. Nog een paar dagen en ik weet dan mijn stopdatum al niet meer....hoop dat ik snel weer niet zozeer dag na dag bewust aan het niet drinken ben maar als vanzelf niet drink. Morgen wordt lastig, nieuwjaars borrel in de kroeg.....ben daar wat angstig voor maar we hebben zo'n lokale FB groep .H.....e vrijgezellen en daar is die borrel van. Los van een relatie evt wellicht zoekend zijn daar veel mensen die meer contacten (vriendschappelijk) zoeken. Ik wil er heen maar ben angstig voor de kroeg. Iedereen daar drinkt weet ik van eerdere ontmoetingen. De discussie in die FB groep gaat op vrijdag en weekend ook standaard over borrelen, glaasje op de bank......in dubio dus. Zie morgen wel. 10 januari 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Begrijpelijk en heel herkenbaar Inkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 ik vind het heel lief van jullie dat ik hier gewoon mezelf mag zijn. en dat ik hier nu al een tijdje mijn hart mag luchten. Antoinnette reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 En ik kan wel hele verhalen af gaan steken over nadelen van drinken nu, maar weet je waarschijnlijk zelf ook wel. Maar vroeg of je er alleen voor staat of je hulp hebt. Problemen met eten en alcohol komen vaak niet uit het niets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Ik probeer op te passen, maar vind het wel heel moeilijk nu. Ik wil gewoon eigenlijk niet voelen wat ik voel nu Niet voelen kan niet. Met drank kan je het uitstellen maar dan voel je het morgen ochtend bijvoorbeeld. Of na maanden zelfs nog, ik ervaar zo dat emoties blijven hangen met drank wachtend tot je een periode nuchter bent en dan krijg je die onverwerkte emoties alsnog. jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Suikertje, Ik heb wel hulp van een therapeut, maar er is zo veel waar we aan moeten werken. Je kan niet alles tegelijk aanpakken. Mijn handicap en zelf acceptatie zijn wel de grootste dingen waar we aan werken. Ik ben nu iets langer dan een half jaar bezig. Het kost tijd, dat begrijp ik, maar de dagen van de ene therapie sessie naar de volgende, zijn eenzaam. Ploffie Als ik teveel ruimte neem, dan geef me maar een duwtje hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
inkie34 Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 En Erik je hebt helemaal gelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Met de auto naar de kroeg dan maar, erik. *schaam* met de auto zijn is voor mij geen drempel meer om niet te drinken. Die drempel heb ik te vaak al genomen behalve als ik echt veel drink. Ik ga niet drinken omdat mijn bloeddruk zo slecht is dat ik al een tijdje niet vol kan werken.Het besef dat het echt serieus is nu dat ik niet moet drinken voor mijn gezondheid en mijn werk, Dat moet ik tussen mijn oren knopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 10 januari 2015 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 Inkie en de rest, ik ga te bed, neem medicatie in en ben dankbaar dat het er is. Spreek jullie morgen weer hoop ik. Sterkte Inkie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 10 januari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2015 (bewerkt) . 29 januari 2015 bewerkt door ploffie Monster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden