lady jane Geplaatst 15 december 2014 Rapport Share Geplaatst 15 december 2014 Ik las op een belastingsite dat er aftrek mogelijk is als je via een geblokkeerde bankspaarrekening geld vastzet tot je dood. In de praktijk geeft mijn INGbank niet thuis maar verwees me door naar een verz.mij. In de Elseviers almanak staat dat het allemaal heel vaag is, maar dat een verklaring dat het geld geblokkeerd is op een spaar- of beleggingsrekening. De verz. mij vroeg al €200,= om zo'n rekening te openen en klonk als een echte vertegenwoordiger. Weet iemand of een gewone bank, misschien een andere dan de mijne, zo'n geblokkeerde spaarrekening zelf openen kan? Of beter nog, heeft iemand van jullie zoiets al? Of een betere tip. Het maximale aftrekbedrag is dan rond de €7.000,= dus het loont wel en ik heb geen uitvaartverzekering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2014 dat weet ik allemaal al Aak en je mag 500,= contant hebben zonder het op te geven. Maar een extra aftrekpost, voor de uitvaart dus, is nooit weg, toch? En aangezien het niet meetelt dan meer als vermogen, hoeft het ook niet worden opgesoupeerd voor een bijstand aangevraagd moet worden eventueel. Maar het lijkt niet te lukken tot nu toe, en ik heb de vraag schriftelijk bij de belastingen neergelegd, zodat ik een antwoord ook zwart op wit heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 december 2014 misschien wil ik teveel jopie maar wegsluizen noem ik het niet. ik heb bij de bel.dienst advies gevraagd. ik probeer juist uit de bijstand te blijven maar ook te zorgen dat mijn kinderen niet voor uitvaartkosten komen te staan. na het in relatief korte tijd overlijden van mijn vriendin, probeer ik iets meer vooruit te denken en mijn verantwoordelijkheden te nemen. Wat ik wel en niet blijk te kunnen, daar maak ik me niet zoveel zorgen meer over. Maar zolang ik nog midden in een rechtzaak zit en dingen rond de belastingen zo vaak lijken, moet ik even alles op alles zetten zodat ik niet na 1 januari zeg; ach had ik dat nou maar geweten of gedaan, want na 1 jan. valt er misschien niets af te trekken, bij gebrek aan inkomsten. En geld laten liggen, ja, ik blijf de dochter van een Zeeuw he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 december 2014 ik ga zo naar het bespaarhuis hier kijken of die goede tips heeft als ik voor de kids iets open breng ik hun uitkering en studiefinanciering weer in gevaar. komt goed hoor, luxe probleem momenteel haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden