Spring naar bijdragen

voorstellen


lotus

Aanbevolen berichten

Hallo Lotus,

Welkom hier. We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje en we weten dus hoe je je voelt.

Denk niet te ver vooruit. "Vandaag neem ik de eerste niet", is hier een veelgebruikte zegswijze. Op andere draadjes zie je alle mogelijke adviezen, bijv. de keukenwekker methode. Wat ook belangrijk is, is om voldoende gezond te eten en te drinken, dat vermindert de trek.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en daardoor meer inzicht gekregen in het hoe en waarom van mijn drinken. Ook heb ik alternatieven bedacht voor de moeilijke momenten. Als ik ga koken, neem ik bijv. eerst een kop bouillon of soep, zodat ik niet val voor een glas wijn.

We hebben hier een virtuele huiskamer, onder ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak mensen te vinden die het over van alles hebben. Heb je het moeilijk of wat dan ook, bericht het dan en we proberen je te helpen. We hebben daar ook een dagpact. Wie zich daarbij aansluit belooft aan zichzelf en de anderen dat hij/zij vandaag niet zal drinken. 's Avonds vertel je hoe het gegaan is. Voor mij is dat een extra stimulans om niet te drinken.

In ieder geval wens ik je veel doorzettingsvermogen: het is een slechte gewoonte die je af moet leren. Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op, knietjes afvegen, kijken waarom het gebeurde en met hernieuwde moed weer verder gaan!

Ben je trouwens een man of een vrouw?

Veel succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Jane4, Lytse,Acer

Bedankt voor jullie steun

Ik ben een geheime drinker dus niemand weet ervan.

Mijn man maakt

soms wel eens een opmerking dat ik wel veel dronk

waar ik dan nors op reageerde en dit doet de relatie geen goed

Gisteren nuchter gebleven. Weinig of niets gedaan

Slechte nacht gehad maar enkele uren geslapen

Ik hoop vandaag de draad weer op te pakken en wat te gaan doen

Vriendelijke Groet

Lotus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lotus,

Ook van mij welkom hier.

Stiekem drinken geeft een rot gevoel. Alle moeite waard daar een eind aan te maken.

Goede tips heb je hier al gekregen. Kijk verder maar wat rond op de site. Er valt veel te leren en ook vaak heel herkenbaar.

Heel veel sterkte. Gewoon het dag voor dag doen. Vandaag drink ik niet.

Ik doe met je mee.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond

Dag 2 zit er bijna op.

Is best goed gegaan

Ik ga om 20u naar een vergadering waar nadien vaak flink gedronken wordt

Eerste test voor me, ik voel me gespannen zal het me lukken?

Gelukkig dat jullie mijn geheim stilhouden LOL

Tot morgen

Lotus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...