huttula Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Hoi Nu ik alcohol en roken de baas ben wil ik ook eten de baas worden Eten is eigenlijk waar het mee begon...het onderdrukken van gevoelens..emoties Denk al vanaf mijn 10de jaar. Baal van mezelf dat ik het eten..snoepen nog niet onder controle heb Dus ja...waar een wil is is een weg En ik ga ervoor...omdat ik het kan en wil Huttula dribbeltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 (bewerkt) De eerste stap is gezet hier... Tweede stap is nu wanneer begin ik...vandaag...morgen...maandag...2 januari Het liefst 2 januari...zijn de feestdagen achter de rug Vandaag eet ik pannekoeken Morgen ga ik een dag weg met vriendinnen...ook zoiets Blijft maandag over...heb ik nog een paar dagen om aan het idee te wennen.. 29 november 2014 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 (bewerkt) Zat ik net ook te bedenken...gewoon vandaag Niet om aan het idee te wennen...tis puur nog ff laten gaan. Ja...hoezo verslaafde geest Dus ja..rolletje snoep en koek al op. En ja...liefste zou ik ook keuze maken om niet meer te eten...zo makkelijk werkt het niet..helaas Laatste tijd at ik al meer dan dat ik wou..puur ..om vies van het eten te worden Vergelijkbaar met mijn andere verslavingen....doorgaan tot ik niet meer kan. Helaas of gelukkig gaat me dit niet meer lukken...maar een overvloed aan suiker voel ik me behoorlijk rot op. Mijn lichaam geeft aan kappen...weet dag ik naar lichaam moet luisteren. Waarom dan toch doen...(een vraag aan mezelf) Wat ik nu weet dat dit..hier de goede manier is om ook eten de baas te worden Ben anoniem..weet dat mensen me lezen.. Mensen met ook een probleem. 29 november 2014 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 Vannacht nog een halve reep en een broodje gegeten...op zich viel het wel mee Was niet nodig geweest..pannekoeken hebben goed gevuld. En ik heb de afspraak met mezelf maandag..dus we hebben eerst vandaag nog. Uitje met vriendinnen echt zenn in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 Het lastige is dat ik kan over-eten in alles wat ik in huis heb. Het alles of niets principe gaat met eten gewoon niet op. Eten moet je, snoepen niet. Maar ook al haal ik mijn favoriete eten niet in huis ik kan ook losgaan op boterhammen met pindakaas, gesmolten kaas, appelstroop....Ergens zeg ik tegen mezelf dat eten nog zo slecht niet is. Alcohol vond ik een groter probleem en dat terwijl het teveel eten er al veel langer is...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 30 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 Zo weer thuis...was een leuke dag tuurlijk veels te veel gehad. vooral treinreis terug vandaag was het nog geoorloofd. vanaf Nu wil ik anders. Eerst ff de luiken dicht..moe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Zo wakker ..vannacht best last gehad van de overvloed aan gesnoep van terugreis mijn lijf vond het niet leuk...voor mezelf was het een mooie om af tesluiten. Vanaf vandaag ga ik niet meer snoepen! Niet meer snoepen is al een uitdaging..vandaar uit weer verder. moet geen straf worden maar een leefwijze die ik bewust wil veranderen. Heb mezelf met stoppen met roken en alcohol behoorlijk hard aangepakt.. tis net of ik alle wilskracht heb verbruikt. Om niet het uiterste van mezelf te eisen ga ik het in stappen doen. Stap 1 niet snoepen Go go go Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 1 december 2014 Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Niet snoepen vind ik al een hele grote stap maar voor mij persoonlijk ook lastig, want wat is niet snoepen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Niet snoepen betekent voor mij... Geen snoep halen bij supermarkt Benzinepomp is voor de auto De tractaties op het werk/prive laten liggen Geen stroopwafels op markt kopen Snoep niet vevangen in chips e.d En vanuit hier bekijken hoe het me afgaat Bezinepomp,supermarkt en werk word voor mij al een grote uitdaging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Zo eerste uitdaging zit erop...supermarkt Snel soep en wortels gehaald...normaal ben ik nooit zoooo snel de supermarkt uit. staat erbij de kassa nog een grote schaal pepernoten om te graaien. niet gedaan...maar tis net of ze het erom doen Heb wel een lach op mijn gezicht dat ik me netjes heb gedragen in die supermarkt deze mag ik ook niet vergeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 december 2014 Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 ... ik las "snoep en wortels..." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2014 Nee het was echt soep en wortels Vandaag op mijn werk werd er getrakteerd..wel 2 keer dus 2 koffiepauzes staat er chocola voor mijn neus Was nog wel een strijd met mezelf...zou ik nou wel of zal ik toch...en vandaag 1 neem ik morgen.. als ik neem en niks zeg...kan ook morgen Erg ben ik Toch..niks genomen..wel 2 koffie pauzes gewijd aan het niet nemen. zat net in de auto en dacht wat zal ik eens nemen zo Kom erachter dat ik geen zuivel gehad heb... morgen weer een dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2014 Van de week nog wat geleerd... dacht dat in mijn hoofd de "wil" zit...maar hij zit eigenlijk in mijn buik. Nu begin ik ook te snappen...waarom ik iets naar binnen werk terwijl er eigenlijk naar wat anders wat ik wil word gevraagd Bv rot gevoel over iets....ik wil dit niet...zet zich om in eten ,drinken Mijn "wil" wil genoegdoening...niet in eten en drinken maar in echte oplossingen Een"wil" meld zich als dit nodig is..het heeft heel veel kracht krijgt veel voor elkaar mits hij goed gebruikt word. Ik kan wel zeggen dat ik mijn wil alleen gevoed heb om rustig te houden...door drinken ,eten,roken ik heb mijn "wil " onderdrukt Onderdrukking is niet goed. Beetje vreemd hersenspinsel van mezelf maar ik begin"de wil" in mijn buik te begrijpen Trek is eigenlijk ik WIL het anders Dit stukje is een belangrijke voor mezelf. dribbeltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 2 december 2014 Rapport Share Geplaatst 2 december 2014 Ik kan ook enorm druk zijn met het niet pakken van lekkers bij het koffiezetapparaat, ga dan maar geen koffie halen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2014 Ik heb nu de gedachte.behoefte om naar zoet te vergrijpen. Laat ff dat rot gevoel toe. Is het wel trek in zoet..waarom wil ik nu gaan snaaien Baal van mezelf ..heb haast...moet veel En de belangrijkste..ik heb echt best wel honger Tis al 4 uur geleden dat ik wag gegeten heb Dus tijd om eten te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 2 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2014 Zo weer een tractatie op werk overleefd...dit keer was het een klein strijdje. Wel 2 pepernoten gehad ..legde iemand voor me neer...had ze al naar binnen gewerkt zonder erover na te denken Net wel ff een beker kippesoep gedronken...moest ff wat warm en hartigs hebben..moet zeggen het beviel me wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 3 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 december 2014 Net koffie met brood op..zit al aan wat kan ik nog meer eten. Elke 2 uur mag ik wat eten...dus maar inhouden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 3 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 december 2014 Klopt Gewoon Doen Ik kan heel veel toevoegen ...wat allemaal mag Dit keer wil ik eten de baas worden dus ook gevoel toelaten wat hierbij hoort Ken het gevoel van eten...wat is het ware gevoel van ik en niet eten Tis net of als ik niet eet of dan de wereld vergaat voor mij. Dit is niet zo...dat weet ik...dus zal ik dat gevoel ook moeten toelaten en niet wegdrukken door erweer meer in te stoppen Wat jij meer moet doen...moet ik minder doen Of zoiets Zo joghurt met muesli...niks geen zoetstof ofzo. Ben benieuwd wat dat weer opleverd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 3 december 2014 Rapport Share Geplaatst 3 december 2014 Heb geluncht, maar omdat ik aan tafel zit met een zee langzaametend mannetje eet ik weer teveel, gewoon 5 boterhammen gegeten in een veel te snel tempo! Gggrrr.... Tja, wat als ik het niet doe, leeg en ongemakkelijk gevoel levert dat op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 3 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 december 2014 En dat ongemakkelijke is ff wennen Net een qigong gedaan en 7 km gefietst Gelijk boodschappen gehaald...kon de hele winkel wel leeg kopen....alles lacht naar mij Wist dat ik 2 volkoren bolletjes met kaas en ui uit de oven ging maken...toch wil mijn hoofd meer Eerst wat lekkers en dan thuis die bolletjes Niet aan mijn gedachten toegegeven hoor...was ook geen piece of cake voor mij Thuis halve liter thee gezet...water heb ik moeite mee met dit weer broodjes op...maar niet echt een voldaan gevoel Voldaan gevoel...wat is dit? Voor mij denk ik een gevoel dat ik vol zit...dat ik mijn buik voel totdat ik zoet heb gehad...een verlangen...of zoiets Weet nu wel dat deze kou mij doet verlangen naar iets warm En das niet gek Maar waarom wil ik persee warm en zoet hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 3 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 december 2014 Snitzel...gebakken ui..champignons..paprika..doperwtjes Best een bord vol...voel niet echt iets van . Toch zou ik hier genoeg aan moeten hebben. De vraag is naar meer en zoet Dan maar een zuivel toetje er achteraan....of had ik dit al voor de tijd bekok stoofd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Kom er net achter dat ik eigenlijk heel bewust nu met eten bezig niet dat alles perfect gaat maar dat ik over eten nadenk ik prop nu niet meer zomaar wat in mijn mond..geef niet zomaar toe eigenlijk maak ik nu al bewuste keuzes Toch al een mooie vooruitgang... Zit aan tafel met een bord mihoen..groente..gehaktballetjes. satesaus is niet de beste keuze...ook deze heb ik gehalveerd beker melk...misschien dat het een voller gevoel geeft Wie niet waagt wie niet wint Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Even kwam het duiveltje weer naar boven toen ik een chocolade letter kreeg op werk. Ik heb hem toch maar weg gegeven. ben ook maar niet te lang in discussie met mezelf gegaan. Ik had deze toch verdiend,..en dat voelt dubbel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 Geen kadootje voor mij vandaag..maar wel bewustwording...das een heel mooi kado Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne87 Geplaatst 6 december 2014 Rapport Share Geplaatst 6 december 2014 Wat goed dat je de rest van het chocolade weg gegooit hebt, ik zou dat heeeel moeilijk vinden. Om iets heel lekkers weg te gooien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden