Spring naar bijdragen

oké hier gaat ie

jahallo

Aanbevolen berichten

Beetje dom. Hou die er maar in.

Je hebt nu (weer) een keer gezien, dat het zo niet gaat. Een alternatief plan maken voor komende weekend lijkt me een goed idee.

Daar heb je nu mooi een paar dagen de tijd voor.

Ook voor mij was één glas teveel, ook een glas wijn. Maakte me allemaal niets uit. Dus dan helemaal maar niet meer en inderdaad, dat geeft meer rust.

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 6 months later...

Heeeeel lang geleden geweest. En nu weer terug... helemaal volgens welbekend patroon ;-) heb weer ff een oppepper nodig. Het zint me weer ff niet. Op zich binnen de perken, heb een behoorlijke tijd het op 2 a 3 avonden gehouden, zo nu en dan a la binge, en dan weer soms 2 a 4 borrels. En daar bij de laatste 2 mnd in combinatie met drugs weer te vaak. Vanavond zat de drang naar drugs me hoog, ligt hier ook in huis (weet iemand een drugs de baas achtig forum?). Ik heb het kunnen weerstaan en dat gaat deze week iig niet meer gebeuren (is te laat, dat kan ik dan nog rationaliseren) maar goed, ff bemoedigende woorden nodig om mezelf te helpen die schop onder mijn kont te geven die ik nodig heb...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rode kaart mag zeker. Het drugs deel is inderdaad nogal uitgestorven. Jammer. Misschien open ik hier wel een combo topic.

Ik voel de behoefte weer om hier actief te zijn dus doe ik dat (voor zolang het duurt). Bedankt voor je reactie. Helpt om te 'remmen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jahallo, daar ben je weer!

Als ik je zo lees dan denk ik "Ze weet het wel, maar wil er nog niet aan".

Je bent niet helemaal ontevreden over de afgelopen periode, maar ook niet tevreden. Je drinkt regelmatig, af en toe wat meer en af en toe veel. In de loop van de afgelopen maanden is het langzaamaan wat meer geworden. Nu ook met drugs erbij. Dat lijkt toch ergens op.

Ik ben zo een aantal jaren aan het rommelen geweest, ik wilde er niet aan. Nu wil ik niet anders meer en de lol in het leven begint ook steeds meer terug te komen, moet ik zeggen.

Een andere frummer heeft een keer een linkje op het forum geplaatst, misschien heb je er wat aan. Het is een presentatie over de werking van de hersenen en het geldt in ieder geval voor mij. Het duurt een half uurtje en het is geen gelikt verhaal, maar dat maakte het voor mij alleen maar echter.

▶ Presentatie: Dr. drs Els A. Noorlander Psychiater - Verslaving, behandeling en valkuilen. - YouTube

Ik wens je succes in je poging en hoop je regelmatig te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had net ook al ff in een ander topic gereageerd. Het is voor mij al een hele geschiedenis waar ik drank nog als enige van over 'heb'. Ik gebruik dus niet vaak meer drugs. En dat wil ik zo houden, daarom heb ik dit ff weer nodig. Drank triggert de zin, dat herken je vast. Zoals ik een tijd geleden al schreef, ik crash nooit hard, blijf altijd een beetje heen-en weer gaan tussen acceptabel en net niet. voel wel aan wanneer ik mezelf moet terugroepen maar heb daar dus zo nu en dan ondersteuning bij nodig en dat ik dat hier kwijt kan vind ik fijn (en eng)

Om ff op je vraag terug te komen. Het gaat niet om coke maar bij mij om speed.

Hoeveel hangt af vd gelegenheid. Frequentie normaal een paar x per jaar, de laatste keer was 2 wkn geleden en daar voor een paar keer elk weekend. En gister dus gelukkig niet. Ik moet de cirkel dus weer ff doorbreken en niet teveel drinken is daarbij het belangrijkste want dan doe ik ook geen andere gekke dingen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gipsy, is het bij jou dan toch uit de hand gelopen? Of bij de mensen die je hebt gezien daar? Spelen met vuur is zeker niet goed/verstandig. Jij bent overal vanaf? Knap hoor.

Het irritante is dat dat idee niet/nauwelijks heb, tenminste als ik dus op tijd bedenk, 'moet weer wat gas terug' zoals nu. Dit patroon is er al jaren, voorheen veel erger dan nu hoor, maar alert zijn op dit soort dingen is dan wel belangrijk. Wat ik daarom wil, wat mijn doel is... Door hier te schrijven als ik in ff een fase zit v oké gas terug. Dan heb ik het nodig dat er een externe factor is... Kritische vragen. De vraag waarom ik er niet helemaal mee kap doet mij goed ook al denk ik ja dat gaat nooit gebeuren. Geen oordeel. Door de lastige momenten heen helpen. Dat ik er op gewezen word door anderen om niet overmoedig te worden. Voeten op de grond. Verhalen lezen v mensen die wel echt een andere wending er aan hebben kunnen geven. Misschien denken jullie wat een geblaat... De kern blijft natuurlijk wel dat ik nog geen afstand wil nemen in dit alles en als ik denk het is wel weer oké is, dan weer verder tot het volgende moment dat ik denk mmm gas terug. Excuses etc. Misschien is dat wel zo. Misschien niet. Iig ik heb soms anderen nodig ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, geen geblaat...

Maar je houdt de mogelijkheid om te gebruiken voor je zelf in stand.

Bang om de stap te zetten naar 'niks'. En dat is begrijpelijk.

Ik kan me vinden in de woorden  van Royco...

Het is die rem, die je vroeg of laat de das om doet.

Maar het is jouw proces, jouw keuzes, jouw leven, in jouw tempo.

Door mijn hoofd gaat wel steeds de zin: wat voegt het uiteindelijk toe?

Wijsheid en moed gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat ik wat moeite heb om te reageren op je berichten.

Wat ik erin lees (en dat is natuurlijk mijn interpretatie) is dat je niet van plan bent om te stoppen met drinken of echt strak te minderen.

Stoppen lijkt me gezien je verhaal de beste optie. Minderen een goed alternatief, op voorwaarde dat je het in de hand kunt houden.

In mijn ogen wil je niet stoppen of minderen en wil je het forum alleen gebruiken als een soort rem als het echt te gek wordt. Alles onder die grens lijkt met open armen door jou te worden ontvangen. Het is dit laatste dat mij niet enthousiast op je berichten doet reageren; ik denk dan "waarom zou ik hier mijn tijd in steken?"

Ik hoop  dat ik er naast zit. Ik lees het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Royco: dat zou goed kunnen ja. Dat is iets om eens goed bij stil te staan. Zo had ik het nog niet bekeken.

Kruidenthee: ik hou het zeker in stand, het voelt als onvoorstelbaar dat er ooit een punt komt waarop ik denk :helemaal klaar. En dat is ook meteen het probleem natuurlijk. Maar stappen zoals deze om het te delen helpen mij wel. Anders bagatelliseer ik het, of erger, geef het geen woorden en lijkt het net alsof het er niet is. Iets met een struisvogel.

Gerrit: het was mij ook opgevallen dat de meesten in een ander proces zitten of in elk geval een andere fase in zo'n proces. Maar mijn proces is er ook. En misschien past dat niet in een plaatje/ jouw opvattingen.

Het staat je natuurlijk helemaal vrij om wel of niet te reageren. Doe vooral wat goed voelt.

Misschien is dit ook niet het juiste forum qua zwart wit (wat ik heel goed begrijp, geen oordeel!!! Ik hoop ergens dat ik dit ook ooit ga doen) waarin ik grijs doe. Tips over wat passender zou zijn, zijn altijd welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is meer de vrijblijvendheid, die ik in je berichten lees, Jahallo. Ik lees je wel hoor en als ik geen zinnige bijdrage heb, dan laat ik die gewoon achterwege.

Jouw proces is er ook, daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop oprecht dat het je brengt waar je wezen wilt of wezen moet.

En inderdaad zit ik in een andere fase en soms merk ik, dat ik de nieuwkomers wat anders tegemoet treed dan voorheen. Ook dat is weer een kwestie van balans zoeken voor mij. Goed dat je het aanhaalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...