Spring naar bijdragen

Even voorstellen

sammie1971

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Sammie ik ben getrouwd en heb kinderen.
Ik heb aankomende september 2 jaar niet gedronken, en zit nu eigenlijk gewoon in een dip.
Ik vraag me eigenlijk gewoon nu af of ik wel goed bezig ben en voel me eigen al maanden gewoon niet goed in mijn vel zitten.
Ik heb een verhaal wat ik nog wel vertel hier maar het is te lang om nu op te schrijven.
Dacht eigenlijk altijd als ik stop is alles voorbij, maar dan begint het pas en moet je echt aan je problemen gaan werken.
Ik lees hier voorlopig gewoon lekker mee en zal natuurlijk ook posten en hoop dat ik er dan vanzelf een keertje uit kom.
Ik denk wel dat ik dit niet jaren vol ga houden en ben soms bang voor de toekomst.
Er is me verteld dat ik (bij de brijder) er klaar voor moest zijn, om relaties te verbreken met wie dan ook als ik daar een rot gevoel bij had. En ik ben tot de conclussie gekomen dat ik nu eigenlijk met iedereen behalve mijn man en gezin gebroken heb. En ik moet zeggen dat is best eenzaam. Ik ben eigenlijk gewoon een oude chagerijn geworden die helemaal niemand meer ziet. In iedergeval ben ik er niet vrolijker op geworden van stoppen met drinken. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik nu veel suiker eet en volgens mij ben ik daar nu verlsaafd aan. Wat kan ik nu het beste doen, ik merk als ik geen suiker eet mijn tong zeg maar gaat branden en ik krijg hoofdpijn. Ik moet hier gewoon mee stoppen. Zal een suikerverlaving ook van invloed hebben op je emoties?
Groetjes Sammie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje mina lekker duidelijk zeg hihihi.
Misschien is het handig om wat meer te vertellen. Ik heb 15 jaar gedronken en was een binge drinker kon zo weken niet drinken, maar als ik dronk pfffff wel 3 of 4 dagen van smorgens vroeg tot savonds laat. Het was gewoon een proces waar ik door moest en had er altijd wel vertrouwen in dat het een keer zou lukken, maar het was heeeeeel moeilijk ik heb het gewoon helemaal alleen gedaan. Ben 2x naar de brijder geweest en 3x naar de jellienek maar voordat ik daar geholpen werd was ik al weer 8 weken gestopt en zat ik daar maar te niksen. De laatste keer kreeg ik na 3x een andere behandelaar en had er toen helemaal geen zin meer in. Alles weer opnieuw vertellen ik werd daar zo moe van.
Als ik het moeilijk had of als ik wist dat ik het moeilijk zou krijgen nam ik een refusol of refusal? En kon toen niet drinken en de trek was meteen weg. Ik moet eerst maar eens stoppen met suiker en cafeinne jemig wat krijg je daar trek van.
Even voor de duidelijk heid ik wil niet drinken, maar ben gewoon bang als ik zo nog maanden door ga dat het er vanzelf weer van gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sammie,
Vervelend dat je zo rot in je vel zit op dit moment.
Super, dat je niet drinkt.
Als je een tijd niet drinkt komen er soms allerlei nare gevoelens naar boven, waar je nu misschien nog even geen raad mee weet.
Denk goed na over je leven.
Wat wil je nu echt?
En hoe ga je dat vorm geven
Waarschijnlijk verdrong je vroeger dat soort gevoelens, want dan moet je nadenken.
Dus ga je lekker drinken, dan hoef je nergens meer over na te denken.
Verdringen van de feiten dus.
Nu je niet meer drinkt, wordt je als het ware gedwongen om alle realiteit onder ogen te zien.
Geef dat tijd, maar wees je er wel van bewust.

Suiker geeft je een heel moe gevoel.
Gezond eten, en veel bewegen kan je een beter gevoel geven waardoor je in staat bent je zelf aan te pakken.
Oke, nu stop ik met preken.
Heel veel succes en niet te vergeten;
Van harte welkom natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha sammie, welkom hier
en wat heb je al veel gedaan.
Natuurlijk ga je het redden, maar het zal niet vanzelf gaan.
ik hoopte ook dat stoppen met drinken alles zou veranderen,
maar eigenlijk is het alleen maar moeilijker geworden.
Ik moet nu verantwoordelijkheid gaan nemen voor al die jaren
dat ik dat voor me uitschoof en wegdronk. en die neiging heb ik nog steeds, dat is zo maar niet weg.
Suiker is een gevaarlijke, ik zit er ook mee. Alcohol is omgezette loze suiker.
Die suikerverslaving is dus een uitvloeisel van de alco-verslaving.
En moet dus ook aangepakt worden.
beginnen met gezondere suikers (fruit, groenten, volkoren produkten enz). Witte meel wordt in je lijf ook omgezet in loze suikers. Die geven dus instant energie en daarna kak je in.
Ik tob hier zelf ook nog mee , dus echte adviezen heb ik niet hierin. Anderen waarschijnlijk wel. Ik heb voor mezelf besloten het eerste jaar mild te zijn en na 4 aug. dat ook aan te pakken. de koffie laat ik.
daar word ik in elk geval niet dik van, en ik wil geen gezondheidsfreak worden, want ik ben al van alles of niks, dus na dat niks volgt dan weer alles. En dan ben ik ook bang weer te gaan drinken.
Wat ik wel belangrijk vind en dat mis ik bij jou ook: heb je therapie of hulp om met die onderliggende gevoelens te dealen? Want er kunnen best zware dingen loskomen als je je niet meer verdooft en dat behoeft serieuze begeleiding.
ik ben daar een jaar geleden mee begonnen en sta al 1/2 jaar op een wachtlijst voor het vervolg.
Nou ook een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes en tot ziens op de d&d-draad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sammie,
ik heb niet veel toe te voegen aan wat er hier bovenstaande al is gezegd. Behalve dat ik zelf een klein beetje twijfel over het loswroeten van oud zeer, maar hulp is altijd belangrijk wanneer je er zelf niet uitkomt. Oud zeer moet wel een plek krijgen, dat zeker. En ook de somberheid die je beschrijft is een echt groot probleem voor je. Ik hoop dat je veel kunt met alle mogelijke tips die je hier kunt vinden. Er is erg veel ervarings deskundigheid hier.
Vertel gerust je verhaal hier. Het is veilig en anoniem.

Ik wens je sterkte en hou het droog! Knap dat jou dat al zolang goed af gaat!!!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga stoppen met de suikers dat moet gewoon, zal straks de huisarts even bellen en vragen of hij nog wat tips heeft daarvoor.

Alle klachten die ik heb heb ik sinds ik gestopt ben en vooral als ik menstureer, mijn god zoals nu, ben ik constant verdrietig zeg maar, ik huil niet maar, er is niet veel voor nodig. Ben al begonnen met vitamine b Complex en mijn dokter zegt dat als dat niet helpt mijn spriraal er uit moet of dat ik aan de pil moet. Daar zit ik op te wachten nog een paar kilos erbij pffffffff.
Maar goed ga straks lekker even werken en daarna op visite bij mijn dochter die net op haar zelf woont.
Lekker even eruit het is lekker weer.
Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan, want het is best eenzaam als je een alcohol probleem heb.
Ik ben de enigste die een echt probleem heeft en mijn omgeving denkt dat ik langzaam gek aan het worden ben hihihi.Al die mensen die ik niet meer zie. Het is moeilijk om dat te verklaren maar ik heb er teveel gestress door gehad.

Ik heb een mooie tekst gevonden die ik steeds maar lees als ik het even slecht heb.

Er komt een punt in me leven dat ik, me realiseer: Wie belangrijk is, Wie nooit belangrijk was, Wie niet meer belangrijk is en wie altijd belangrijk zal zijn. Dus, maak ik me geen zorgen over mensen uit me verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in MIJN toekomst

Groetjes Sammie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...