Spring naar bijdragen

Zondag 19 oktober


jowan

Aanbevolen berichten

Lijkt me inderdaad heftig Agnieta, om na zo een lange tijd je kind in huis te hebben en ook weten dat je die weer los moet laten.

En het wennen aan elkaar na zoveel tijd.

Had je zoon geen wijze woorden zoals hij vaker heeft?

Wel ontzettend tof dat het vandaag eindelijk zover kon zijn.

 

Hoop dat je er ook een beetje van hebt kunnen genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg ooit aan een Zen-meester: Hoe vergeef ik nou mezelf? 

Hij zei: Door alles wat fout ging in het verleden los te laten. Wat je fout deed door een wel of niet begrijpelijke oorzaak/reden, door de gevolgen daarvan maar ook door de oorzaken daarvan. Ook al waren die oorzaken buiten jou................... alles hoe je geworden bent is goed nu. Alles wat je nog wilt veranderen, best, maar het verleden niet meer met je mee zeulen.

Hm. Jaren over gedaan.

Ik kan dat in vele opzichten niet, maar gebruik er wel dingen van. Accepteren dat ik ook inschattingsfouten kan maken. En wanneer je het op dat moment niet wil leren, het leven je liefdevol die les opnieuw brengt. Net zo lang totdat je het snapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En.... héb ik toen geantwoord?

Ja met vakjargon, ik wilde een motor kopen toen. :D

Je zei zelfs dat ik gemeen bezig was om jou een antwoord reactie te ontlokken.

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gesprek en dank voor het delen. Ik had niets toe te voegen, behalve dit.

 

Agnieta, je hebt een goede dag gehad en ik begrijp dat je er even door zit en vol bent. Ik hoop dat je straks kunt slapen.

 

Skip, je schreef een kort berichtje over die man en het hondje. Dergelijke dingen doen mjn hart altijd even omdraaien. Zo triest, hoewel die man zelf het waarschijnlijk niet meer beseft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet hij het laten bezinken.

Moet ik ook heel vaak als mensen zeggen dat ze me lief vinden.

Dan moet ik wel tig x slikken om dat veilig toe te laten.

Misschien is hij  ook wel zo, hij is immers een vriend van je;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen, wat SPud schrijft kan ik me ook heel goed voorstellen. Het is nogal een boodschap, als je die niet verwacht. Of misschien wel verwacht, maar die dan daadwerkelijk uitgesproken wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook ik meld me droog af de afgelopen twee weken. Eigenlijk zonder een centje pijn. Vanmiddag mijn 1e echte test, op visite bij mijn beste vriend. Probleemloos een colaatje gevraagd in plaats van de gebruikelijke bier, wijn of borrel en door hem geen enkele uitleg gevraagd. zo makkelijk kan het dus zijn. Gek genoeg had ik 's avonds thuis wel een craving moment. Die heeft geen schijn van kans, want ik ga zo lekker slapen en nagenieten van de fijne middag en de afgelopen twee weken. Goede nachtrust iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...