lostgirl Geplaatst 27 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 Hallootjes Allemaal,Ik schijn geen maat te kennen.Gisteren begonnen met Refusal als stok achter de deur om eens een tijdje de alcohol te laten staan.Lang over nagedacht maar nu toch gestart. Komende tijd weer veel feestjes dus veel drank. Met deze stok achter de deur kan ik nu hoop ik gewoon nee zeggen. Wil er nu voor gaan, niet langer mijn gevoelens verdoven. Ben erg bang voor wat er komen gaat. Voel me ook werkelijk lost Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 27 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 Hoi Lostgirl,Welkom hier. Wat goed van je zeg, dat je begonnen bent met de Refusal.Je zegt, dat je, hoop je, nee kunt zeggen maar dat hoef je immers niet te hopen?Met Refu kun je niet drinken dus dat boek is dan dicht.Knap van je hoor.Kom je ook op de dagdraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lostgirl Geplaatst 27 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 Ik heb geen idee wat de dagraad is?Dank je voor je positieve reactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 27 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 Dat is Ditjes en datjes en dan de datum van vandaag aanklikken.Hier zit iedereen elke dag met elkaar te kletsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 27 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 lostgirl, welkom hier. bij ditjes en datjes vindt je de 'huiskamer'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 27 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 Hallo Lostgirl,Hopelijk over een tijdje minder "lost";)Goed dat je al gestopt bent! Ik ben hier nu een paar maanden. Het helpt me om van de wijn te blijven zogezegd... De eerste 3 weken had ik erg veel trekmomenten en sliep ik slecht. Maar daarna ging het steeds beter en nu voel ik me goed. Ok, iedere dag kan niet top zijn. Dat is hij mèt alcohol niet dus zonder ook niet;) Voor mij nu in ieder geval geen katers meer, black outs en andere ongemakken.Hoop dat het jou ook goed vergaat, succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 Welkom Lostgirl,kan me voorstellen dat het even lost voelt,maar de refusal is een krachtig besluitdus als je vaak hier op t forum komtals je het moeilijk hebt, kunnen we er samen voor zorgendat jij over een maand een fijne nieuwe naam mag uitkiezen!Ik kan de ADB behandeling, op deze sote, van harte aanbevelen,ik heb er net als velen hier erg veel aan gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lostgirl Geplaatst 27 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2010 vandaag gelijk mijn eerste feestje gehad, maar zonder drank. Voel me wel ongemakkelijk bij al die alcohol drinkende mensen, maar dat zal met de tijd wel verdwijnen. Ik zit vol goeie plannen, moet alleen dat goede gevoel vasthouden.ga zeker kijken op de dagdraad. Kan wel wat hulp gebruiken en zeker af en toe een opbeurend gesprek. Schuldgevoel en machteloosheid heb ik de laatste tijd al voldoende gevoeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 28 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 Hoi Lostgirl,Ik ben zelf geen voorstander van medicijnen in een beginstadium. Wat heb je zoal al ondernomenom te minderen of te stoppen? Op een gegeven moment zul je toch weer stoppen met Refusal. Wat ga je dan doen bij een terugval? Ik kan je de online AdB-behandeling van harte aanbevelen.Je leert dan vanuit je eigen kracht vaardig te worden om hier mee om te gaan.Ik kan je de meer wetenschappelijke artikelen hier op het Forum aanbevelen.Lees bijvoorbeeld 'TIQ's op herhaling' en 'De vijf Cirkels van Van Dijk'.Maar ook van mij een warm welkom hier en lees en schrijf mee.Joris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lostgirl Geplaatst 28 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 hoi Joris en wingchun,Bedankt voor jullie reactie. Ik merk dat ik er goed aan heb gedaan me hier in te schrijven. JorisHet is niet de 1e keer dat ik probeer te minderen of te stoppen. Ik heb bv het boek van van Allan Carr gelezen (jazeker dezelfde als van stoppen met roken) Hij heeft ook zoiets geschreven om te stoppen of minderen met alcohol. Ik heb er heel veel aangehad vond dat hij op heel veel punten gelijk had.Maar helaas verviel ik toch weer in de oude gewoonte. Het is gewoon zo lekker om aan het eind van een drukke dag een glas wijn te nemen en dan de spanning van je af laten glijden en alle scherpe kantjes worden minder. Daarbij heb ik een partner die zijn leven compleet voor elkaar heeft en alles onder controle heeft, behalve mijn drinkgedrag. Hij geeft alles de schuld van mijn "geen maat kunnen houden".Nu heb ik hem die stok uit handen genomen, maar aangezien ik al eerder terugviel was ik bang dat ik het niet op eigen kracht kon, vandaar de medicijnen. Ik doe dit in de 1e plaats voor mijn gezondheid en mijn meiden. Daarnaast hoop ik ook over een tijdje te kunnen zeggen dat het niet allemaal aan mij ligt.Ik sta er echt achter en natuurlijk ben ik bang voor wat er komen gaan, want als ik niet boos verdrietig of eenzaam ben vind ik een goed glas wijn gewoon erg lekker.Ik heb nog een een lange weg te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 Ha Lostgirl,Alles wat we leuk of lekker vinden hoeven we nog niet te hebben of te nemen.Ik leer dit mijn puberdochter van 14, maar ik moet dat mezelf ook voor ogen blijvenhouden. En er zijn meer leuke en lekkere dingen die me meer goed doen, en dan kwetsik anderen ook niet meer. Het stuk wiens schuld met je partner is wel een valkuil hoor, daar gaat het niet om schuld en perfekt hoeft je leven ook niet te zijn. Dat zijn veelal Amerikaanse normen die hier ook steeds meer ingeburgerd raken. gelukkig geeft het leven zelf daar antwoord op door steeds nieuwe tegenslagen en tests te geven. Want we zijn er nooit. We kunnen ons best doen en zo goed mogelijk leven en that's it. Meet tevreden leren zijn met minder materiele zaken is alleen maar goed.En spanning van je af laten glijden kan ook via gezonde leuke dingen: yoga, sauna, massage, mindfulness, sporten, boek lezen, film kijken, de natuur in wandelen of fietsen, kijk maar wat bij jou/jullie past. En als het met refu wel lukt, dan is dat mooi. Als je sterker wordt kun je minder of later zonder proberen, maar niet in je euforie denken meteen, oh het gaat goed , dan meteen de volgende stap. Dat is al velen opgebroken.Als je naar de dagdraad (ditjes en datjes met datum vandaag) komt, kun je meepraten/lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lostgirl Geplaatst 28 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 je hebt gelijk en ik ben er nog lang niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2010 En ook jij komt er:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden