Spring naar bijdragen

Nieuw nieuw


Frank56

Aanbevolen berichten

Frank, wat die anderen vinden doet er niet toe.

Het gaat om wat jij vindt en jij schrijft dat je een enorm probleem hebt met alcohol.

Dat je vrouw een site bezoekt voor partners van alcoholisten zegt dat ook zij het door heeft en zij leeft met jou samen.

Fijn dat je je beter voelt. Weet je meteen dat je niet voor niets stopt.

Is die meeting vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een nieuwe dag, ben even hier niet geweest. Ik worstel nog steeds maar ik zal het dag per dag bekijken. Elke dag 1 is er weer 1 erbij! Voor nu ben ik lekker aan het werk gisteren weer lekker aan het sporten geweest , Ok iedereen sterkte vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen, Mijn drankprobleem is nog heel duidelijk aanwezig . Ik zit er zeg maar nog steeds vol midden in . Het ergste is dat ik het soms helemaal niet erg vindt. Ik denk dat ik het nog steeds allemaal makkelijk aankan. Maar ik merk aan mijn omgeving zeker mijn vrouw dat het allemaal steeds slechter gaat. Ik lees hier soms verhalen over mensen die in een scheiding zitten of er net 1 achter de rug. Ik denk als mijn vrouw bij mij weg gaat dat ik niet lang meer leef. Dus zover wil ik het niet laten komen. Door de weeks lukt het mij aardig om v d drank te blijven . Alleen in het wknd ga ik gewoon helemaal los. Er zijn zat slimme maniertjes om te drinken dat mijn vrouw het niet merkt. Ik zou naar een meeting gaan maar ik durfde niet ben ook bang dat ik daar bekende tegen kom. Het gekke is ik ben best wel een leuke ozer , makkelijk in de omgang, sociaal , alleen voor mijzelf heb ik de drank nodig om mezelf te kunnen zijn. Ik heb echt drie super kids 2 meisjes en een jochie van 1 jaar nu. Mijn vrouw kan soms zeuren maar die is echt top. Dus waar die drank vandaan komt. Heb wel een maffe jeugd gehad mijn ouders gingen uit elkaar toen ik een jaar of 15 was. Van af toen ging het helemaal fout slechte vrienden., drank ec . Mijn vader keek nergens meer naar ik ben de oudste van 5 en opgegroeid in een zwaar hervormd gezin. Vaak geef ik dat allemaal de schuld. Ik zoek een manier om mijn gedachten vast te houden. De eerste 2/3 dagen gaan wel alleen dan maak ik gewoon alweeer plannetjes in mijn hoofd dat gaat zo automatisch . En ik ben ook zo snel om ik zeg drie keer nee en dan denk ik ja jammer dan maakt mij niet uit. Alleen ik maak echt dingen kapot en zeker mijn gezin . Die kinderen verdienen ook geen vader die zwaar aan de drank zit. Plus je laat ook gewoon zoveel dingen liggen. Ik weet het nu wel maar overmorgen weer niet dan ben ik het kwijt. Ik heb al verschillende keren geprobeerd te stoppenn denk dat 6 maanden het langste was maar altijd weer terug. Verder heb ik echt wel een tof leven ik heb veel hobby s mijn werk gaat goed sport ook maar toch gewoon blijven drinken. Ben gewoon verslaafd aan dat gevoel die alcohol in je bloed dat geeft mij zo lekker gevoel . Het is gewoon vergif ik wil het gewoon uit mijn systeem hebben. Maar ik wil dat het vanzelf gaat alleen dat werkt niet ik zal er gewoon keihard voor moeten knokken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frank,

Je hebt gelukkig door dat je hard zal moeten knokken om van de drank af te blijven.

Je zegt dat je een lieve vrouw en kanjers van dochters hebt.

Met alle respect: het doet er niet toe waarom je bent gaan drinken. Iedereen hier heeft zijn eigen verhaal, zijn eigen redenen.

Waar het om gaat is dat je er mee op houdt voor het te laat is.

Drank maakt jou en je gezin kapot.

Al eens hulp gevraagd van verslavingszorg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Proudmary,

 

Ja al verschillende keren. Ik denk dat ik er niet serieus mee omging toen. Kan toch proberen om naar die meeting te gaan. Soms denk ik dat ik die hulp niet nodig heb. Ik geloof er soms ook niet in ik denk dat ik zelf die knop om met zetten en er achter staan daar worstel ik nog heel erg mee. Pas geleden ook een heel bloedonderzoek gedaan ook voor mijn lever maar alles is nog top in orde. Eet ook altijd gezond etc,m Maar dat doe ik om dat ik wil blijven drinken. Denk gewoon goed frank jij wilt drinken prima alleen dan zal je goed moeten sporten gezond eten etc. Slaat nergens op maar zo die ik het al heel lang. Maar dit is geen leven daar begin ik nu eindelijk wel een beetje achter te komen. Alles staat in het leven voor die drank. drank komt op nr 1 dan de rest zo zit ik in elkaar op dit moment. Im wordt bijna 40 maar ik denk soms dat ik nog steeds dat jochie ben van 17 . Ik moet eens goed wakker worden geschud en ik doe het liever nuvoordat er straks wat ergs gebeurd en dan achter kom. Ik zeg al nu denk ik dit maar het verslapt gewoon weer. Moet gewoon een manier vinden dat ik scherp blijf ja idd hulp zou wel goed zijn . Ik moet wakker worden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank, ik denk dat je om te beginnen eens goed met je vrouw moet praten.

Die gaat naar de Al Anon en zal ook best zich schamen, dat ze misschien bekenden

tegen komt. Maar ze doet het wel.

Ze doet het blijkbaar omdat ze nu (nog) kiest voor jou en jullie gezin.

Maar als jij zo doorgaat komt er een punt waarop zij en de kinderen beter af zijn zonder jou.

Misschien is dat punt er al. Weet jij dat? Hebben jullie het daar over? Houd je nog van haar?

Dit zijn geen vragen die je hier moet beantwoorden hoor, stel ze aan jezelf en heb het er samen over.

Als je echt voor jezelf en je gezin gaat komen jullie er nu misschien nog uit.

Kies jij voor de drank, dan kun je er donder op zeggen dat dat een zware tol gaat kosten.

Die gezondheid dat trek je nog wel op je 40ste. Dat is ook een beetje de valkuil.

Ik zat gisteren tussen topsporters en op de tribune werd alleen maar over drank gepraat en de lol enzo.

Maar jij weet beter. Jij weet dat je vrouw niet zeurt, maar jou wijst op dingen waarin je waarschijnlijk je

verantwoordelijkheid niet neemt.

Sterker nog als jij ondanks hoe je er aan toe bent over drank blijft doorgaan, wie zeurt er dan?
Wat is drank nou op een mensenleven?
Meestal een periode, een fase. Het hoort een beetje bij de puberteit. En in nog mindere mate bij volwassenen.

Maar je kunt prima zonder. Beter zelfs als je een afhankelijkheid erin hebt. En dat weet jij ook best.

Stop met jezelf voor de gek houden. Erken tenminste hoe erg het is. Misschien kan dan die knop wel om.

Je bent geen jochie van 17 meer, maar gedraagt je nog als een.

Ik zou als vrouw met jonge kinderen er niet graag een egocentrische puber bij hebben jij?

Niet zeggen dat als je vrouw weggaat jij niet lang meer leeft. Zorgen dat je nog 80/85 kunt worden

samen met je gezin en een gezonde lever.

Ik hoor wekelijks mensen aan die anderen nog steeds de schuld van hun  problemen geven Frank, en

vaak speelt daar drank een (te) grote rol in.

Stel dat de situatie andersom was, dat je vrouw zich zo gedroeg, leef je daar eens in, en hoe zou dat voor jou

en de kinderen zijn?

Frank, ik gun jou een echt gezond leven, jij jezelf ook? En je gezin ook?

Dan is het nu tijd voor actie Frank, harde actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank,

 

Wat de aanleiding voor jou is geweest om veel te gaan drinken, is eigenlijk niet van belang. Je drink teveel en je komt daar niet van af. Je wilt het wel, maar valt iedere keer terug in je oude gedrag.

Je ziet de problemen opdoemen. Je huwelijk gaat straks misschien stuk en voor je kinderen kun je niet de vader zijn, die ze nodig hebben en die je wilt zijn. En er is nog meer natuurlijk.

 

Voor mij was het belangrijk om, na vele jaren worstelen, echt in te zien dat ik een probleem bij de kop had, dat ik niet zelf kon oplossen. En waar ik dus echt hulp bij nodig had. Dat was even slikken, want ik kon toch alles zelf als ik wilde? Nou, deze niet dus.

 

Later heb ik gelezen, dat verslavingsgevoeligheid tegenwoordig als ziekte wordt gezien. Er zijn veel mensen die die ziekte hebben en een deel daarvan raakt daadwerkelijk verslaafd. Aan alcohol, aan cannabisproducten, aan hard drugs, eten, sex, gokken, noem maar op.

Die ziekte raak je niet kwijt. Maar wat je ermee doet, daar ben je zelf verantwoordelijk voor en daar heb je wél invloed op. De vergelijking zal wel mank gaan, maar vergelijk het eens met iemand die suikerziekte heeft. Dat gaat nooit meer over, dat kun je niet zonder hulp aanpakken. Je moet daar dagelijks aandacht aan besteden.

 

Ik zie mezelf als verslaafd aan alcohol, alleen geef ik er niet meer aan toe. Naast de wil om niet meer te drinken, had ik dat inzicht nodig. En hulp om te leren hoe ik van de drank kan afblijven. Het forum helpt mij heel erg. Ik heb een internettraining gedaan (bij Tactus) en dat heeft me geholpen om heel gestructureerd aan mezelf en mijn probleem te werken. Dat was nodig. Nu ben ik iedere dag hier én bezoek iedere week een zelfhulpgroep. Dat is de dagelijkse aandacht, die in mijn geval (in deze periode) nodig is.

 

Als de drank onder controle is, dan is daarna de tijd om eventuele andere zaken aan te pakken. Het is best mogelijk dat je ervaringen uit je jeugd nog aandacht behoeven. Of de relatie met je vrouw. Nu je steeds alles onder de alcohol zet, zul je daar niet verder mee komen. Nuchter heb je wel mogelijkheden daartoe.

 

Lees je eigen draad eens terug, denk na.

 

Hup.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok tot nu toen gaat het gaat. Ik stel jullie advies zeer op prijs, vanavond ga ik droog naar bed . As wknd gaat het moeilijk worden dan heb ik een verjaardag bij ons thuis. Veel vrienden en fam komen dan langs dat is altijd gezellig. Onder die verjaardag daar kom ik niet onder uit. Dat zal een eerste test zijn. Waarschijnlijk wordt ik sacherijnig dat krijg ik meestal als ik niet kan drinken. Terwijl ik ook wel weer een vrolijke jongen bent. Voor nu ga ik slapen nogmaals super bedankt voor jullie support . Slaap lekker iedereen  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan vandaag, Frank!

 

Dat je niet onder die verjaardag uitkomt, is duidelijk. Dat dat een lastige situatie kan zijn, ook.

Zelf heb ik gemerkt dat het zonder drank ook gezellig is. Wel anders soms, maar zeker niet minder waardevol. Waar ik nu wel wat last van heb, is als andere mensen aangeschoten raken. Dat vind ik gewoon niet leuk meer. Ze mogen best van mij, dat is het niet, maar ik vind het niet leuk.

Zit er niemand bij, die thuis opgehaald moet worden en dan weer teruggebracht? Dan kun je mooi voor Bob spelen. Of je trakteert wat later op de avond op kroketten en die moet je toch echt met de auto halen, want die van wat verder weg zijn natuurlijk lekkerder. Zou zo'n soort truc je kunnen helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de verjaardag ben ik idd wel een beetje bang. Het is wel van 12:00 uur tot 17;00 uur. Dus dat moet te overbruggen zijn. Het is ook wel moeilijk vooraf . Ik zit nu gewoon al te bedenken of ik wel of niet ga drinken. Dat speelt er de hele tijd door mijn hoofd. Maar het is wel een mooie uitdaging. Voor de rest probeer ik er ook gewoon niet teveel aan te denken. Vandaag gaat een ieder geval weer goed. Mijn vrouw ziet ook dat ik mijn best doe dus dat gaat ook ineens wat beter. Alleen die leegte die ik krijg als ik niet drink , ook zoiets. Nou heb ik genoeg hobby s maar ook niet altijd zin in. Juist dan was het lekker om even te zitten muziekje op , drankje erbij beetje nadenken over het leven . Dat vind ik zo relaxed ,nooit geprobeerd zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank, als je deze verjaardag droog kunt doorkomen, dan geeft dat een ontzettende kick. Ik kan me mijn eerste etentje, een paar weken nadat ik (voor de zoveelste keer) was gestopt, nog goed herinneren. Gaandeweg de middag/avond werd ik euforisch toen ik begon te beseffen, dat ik het ging redden.

Die rot momenten, die ik in het begin had, die gingen ook weer over en toen ik dat doorhad werd het iedere keer weer wat makkelijker.

 

Ook heb ik in het begin meer gewandeld dan ik normaal doe. Hardlopen kan ook natuurlijk. Muziek draaien en een beetje nadenken kan ook prima zonder drank. 't Is misschien even wennen. Beetje vreemd, maar wel lekker ... zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Mijn Gerrit, dat gevoel hou ik ook vast. Nu ik een paar dagen niet gedronken heb voel ik mij ook steeds goed de volgende morgen. Ik weet ook heel goed dat drank alleen maar een moment is dat is het . Vaak vind ik de drank niet eens lekker maar meer het gevoel wat ik er van krijg. Alleen zonder voel ik mij nu ook prima dat wil ik idd graag vasthouden. Nou nu net lekker gegeten maar beginnen aan de afwas. Thuis gaat het voor nu ook weer aangenamer . Mijn vrouw ziet dat ik er mee bezig bent dat geeft haar een goed gevoel. Ik heb er gewoon een tijd helemaal niks mee gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank,

Je gaat zien dat je ineens tijd gaat overhouden, tijd die anders 'ons vriendje alcohol' kreeg. Ik zeg 'ons vriendje' want zo voelde de drank voor mij. Als ik me ellendig voelde, 'vriendje' was er. Als ik me super voelde 'vriendje' was er. Als ik me eenzaam voelde 'vriendje' was er. Als ik onzeker was 'vriendje' was er en dat gaat natuurlijk op voor heel veel gebeurtenissen in ons leven, zo ook de verjaardag 'vriendje' is er. Maar is het echt wel een goede vriend? Was die vriend er ook toen m'n ex vrouw wanhopig en woest op me was? Nee. Was die vriend er ook toen ik mezelf voor schut zette op straat? ....en toen m'n dochter zei pap je wordt vervelend? Nee nee, de manier waarop jij en ik alcohol gebruiken is misbruiken en is destructief! Werkelijk waar Frank, gewoon in je hoofd zetten dat je best zonder alcohol kunt leven! Dat je tijd en energie overhoudt en je gezin bij elkaar houdt! Ik ben uiteindelijk toch nog te ver gegaan en ben gescheiden en daardoor mijn gezin kwijt. Ik zie m'n kinderen een deel van de week opgroeien, een ander deel van hun leven speelt zich elders af. Hoewel het om verschillende redenen met m'n ex vrouw mis ging was mijn alcoholmisbruik en daardoor mijn pannetjes 5 borderline gedrag wel een bepalende factor. Ik dacht scheiden overkomt mij niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen borderliner,

 

het voelt ook als mijn vriendje dat snap ik wat je daar mee bedoeld. Vervelend om je verhaal te horen en dat je je kinderen niet dagelijks ziet. Om eerlijk te zijn begrijp ik wat je bedoeld. Mijn eerste relatie heb ik 2 dochters aan over gehouden . Ik wil niet zeggen dat dat is stuk gelopen door de drank maar voor een groot gedeelte wel. Nu heb ik het geluk dat ik een super lieve nieyuwe vrouw heb. Die mij enorm steunt in alles door haar is ook de rede dat ik met mijn ex vrouw super goed om ga en mijn dochters vaak zie. Met mijn nieuwe vrouw hebben wij nu een gezond kereltje van net een jaar. Dus het zal mij toch echt geen 2 e keer gebeuren al die ellende. Alleen ja ik ben ook eigenwijs en die drank heeft het tot nu toe altijd gewonnen . Mede ook omdat het dingen gewoon verblind. Je denkt gewoon dat het allemaal wel mee valt. Maar dat is het gewoon niet het verslechterd. Op dit moment ben ik nu wel beland dat ik na een lange tijd gewoon duidelijker ben gaan zien. Het is triest dat het zo lang duurt. Ik denk ook dat je het gewoon maar wilt uitstellen . Zo van ah die eene keer dat moet toch nog wel lukken. Het is het bekend excuses zoeken om weer te kunnen drinken. Dat is volgens mij gewoon verslavend zijn. Ik moet zeggen dat ik mij per dag steeds sterker ben gaan voelen. Gistereravond dacht dat het mij wel zou lukken om droog naar bed te gaan. Nou ik had heel het huis door zitten zoeken of ik nog wat geld zou kunnen vinden . Uiteindelijk had ik nog wat euros en stond voor de huisdeur om met een smoes naar buiten te gaan. Op dat moment besloot ik gewoon om het niet te doen. Dacht nee man morgen voel je je beter. En ja tuurlijk voel ik mij nu beter. Het is maar een kleine stap . Ik begin er ook steeds meer in te geloven . Soms denk je althans ik dan dat ik het niet kan maar dat is aan het veranderen. Nou Borderliner jij sterkte leuk dat je je dochters nog ziet laten we er voor zorgen dat ze trots op die papas kunnen zijn dat verdienen ze!   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Frank, dat je gisteren de deur niet bent uitgegaan! Je was er behoorlijk dichtbij zeg.

 

Als je wel was gegaan en je had gisteravond toch gedronken, wat zou dan da hebben toegevoegd aan je leven?

Je had je misschien een paar uurtjes wat verdoofd gevoeld ... en verder niets. Drank voegt niets toe.

Het lost geen problemen op. Ongeschikt voor mensen zoals jij en ik en vele anderen hier.

 

Volhouden Frank, de zucht naar drank, de trek, het gaat minder worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha mijn Gerrit, Het gaat goed. Heb nog geen alcohol gedronken wel heel veel trek gehad. Nu heb ik het niet makkelijk in het wknd. Ik kan ook niet stil zitten dus ben altijd wel druk bezig. Alleen als ik dan klaar ben met de dagelijkse huisdingen dan dan krijg ik het echt moeilijk. Dan is het straks half vier ben ik uitgeblust van het niet stilzitten. Dan wil ik even relax zitten . Dan denk ik ook ahh dit verdien ik. Dus dan is een drankje wel lekker. Ik weet nog niet hoe ik daar mee om moet gaan. Maar voor nu gaat het nog steeds goed. Vanmorgen nog lekker een stukje gerend . Mijn kids zijn er ook allemaal dus dat is gezellig. Hoe gaat het verder met jou.? Heb je het nu nog soms moeilijk nadat je een lange tijd bent gestopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank,

Nog van harte gefeliciteerd met je dochter en wat goed van je dat je geen alcohol gedronken hebt! Mij helpt het om veel water te drinken, liters. Als ik zoete of hartige dingen drink of eet dat wil dat bij mij wel eens de alcoholsmaak gedachte opkomen. Door water (koud) te drinken houdt ik mn smaak neutraal. En ik gebruik nu ook een week Selincro (werkzame stof Nalmefene) ter ondersteuning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja voelde mij ook trots en eerlijk gezegd voelde ik mij die dag ook gewoon goed. De komende tijd geen verjaardagen of feestjes. Wel as wknd een eettentje met wat vrienden. 1 vriend van mij die daar is is ook al een tijd geleden helemaal gestopt met drinken dus als ik daar geen alcohol zou drinken zou dat niet verkeerd over komen. Nu weet ik ook dat het gewoon gezellig kan zijn zonder drank. En je voelt je de volgende dag gewoon fit en nuchter. ook wel gevaarlijk is dat deze week mijn vrouw weg is 2 dagen en ik alleen thuis bent. Dat zal ook wel moeilijk worden. Ik heb mij wel voorgenomen om lekker te gaan sporten die avond en wat gezonds eten en een filmpje kijken. Iedereen bedankt voor jullie berichtjes.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...