jowan Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Heerlijk gewandeld! Aan de NA tafel praten we binnen het format, nu wat vrijer en ook heel goed! Mooi begin van het weekend. (Hoe kan ik er hier een sfeerfoto bijzetten?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 A3, nou heb je Jopie aan het huilen gemaakt! Maar mooi om te lezen zo. Voorhoede. Ik doe niet geheimzinnig naar mensen die het opvalt dat ik niet meer drink en vertel regelmatig hoe het met mij is gelopen. Sommigen reflecteren dan op hun eigen omgang met alcohol. Ik heb dan de stille hoop dat ik een zaadje heb gelegd zo af en toe. Wie weet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Zou het lukken met zo'n fotootje...? Hoort bij mijn wandeling vanochtend... Kastanje en plof reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 (bewerkt) . 20 september 2014 bewerkt door MijnGerrit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Ploffie, zo beschouwd denk ik wel eens dat wij hier op het forum een voorhoede zijn. Hele volksstammen zuipen zich vrolijk naar de afgrond. Hier op het forum zit slechts een selecte groep die het lef heeft te erkennen dat het de spuigaten uitloopt en daar wat aan wil doen. Ik weet niet of iedere niet-alcoholist zich naar de afgrond zuipt. Ik voel me behoren bij een groep die voor zichzelf erkent dat ze niet tegen alcohol kunnen, een allergie tegen alcohol hebben. En zo simpel is het natuurlijk ook weer niet, van het spul afblijven was mijn kleinste moeite, mijn leven dusdanig inrichten dat ik het spul niet meer nodig heb is een heel ander verhaal, maar wel een heel boeiend verhaal. Kern bij mijn "nieuwe leven": ik wil mijn geluk en mijn welbevinden in mezelf vinden en daarin niet afhankelijk zijn van andere mensen of externe middelen. (Netjes technisch uitgedrukt, he?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 (bewerkt) . 17 november 2014 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 (bewerkt) . 17 november 2014 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Jowan, ja het is hard werken zonder alcohol. Geen geluk meer in een flessie. Hard werken en daarna pas voldoening. Ik had nooit geluk uit een flessie. Wat in het flessie zat daar dacht ik mijn ongeluk mee te kunnen verstoppen, mijn emoties te dempen. Heeft niet geholpen, het komt nu allemaal voorbij. Iemand heeft ze voor mij bewaard.... Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik niet meer hoef te drinken! Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Hoi Allemaal Een fijne zaterdag gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Even een filmtip van mij When a man loves a woman met Andy garcia en Meg Ryan. Gaat over een verslaafde vrouw die vecht tegen haar verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Macaronischotel is klaar... Nu in de relaxmodus, al vraag ik mij af of dat gaat lukken... Teveel nare gedachten en helaas kan er nu niet verder mee. Loslaten... Zo moeilijk, maar ga het proberen. Niet geschoten is ten aller tijde mis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Hoi Agnieta, Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Ik speel zelf gitaar, vooral eigen nummers. Daarnaast ben ik gek op alle muzieksoorten behalve happyhardcore Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Agnieta, Mijn verhaal is dat terugkijken naar het verleden teveel trek oproept. Te ver in de toekomst kijken kan niemand. Het gaat allemaal om nu! Je bekijkt het per 24uur en dat is een hele prestatie. Niet drinken kost minder energie dan proberen sociaal te drinken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Audio Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Oja en ik luister nu dj Alice Better of alone whahaha Toch een beetje Happyhardcore. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Witte bonen in tomatensaus en braadworstjes Hier moe moe moe Verg iets teveel van mezelf...kan ff niet anders Slaap veel..heb het nodig..gaat goed komen Goed gesprek van de week nog met huisarts gehad Vanavond weer ff zwemmen .. Denk aan jullie..succes ..sterkte die het nodig hebben Fijn weekend..maak er wat van Doe ik ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca39 Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Ik ben vandaag gestart op dit forum en heb jullie berichten doorgenomen. Indien mogelijk sluit ik me graag aan bij het dagpact! Fijne middag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walrus Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Hoi Bigrt0, ben zelf net sinds gisteren op deze site dus beetje raar als ik je nu welkom ga heten. Maar ik vind het nu al een hele steun. Dagpact doe ik ook aan mee. Ik zag dat er ook jaarpacten zijn - en mensen die al jaaaren adb zijn. Respect. Ik herken je struggle op je profiel (niet hoeven ipv niet moeten drinken) en ook ik heb aan de buitenkant een leuk en succesvol leven. Er zit alleen deze rotwurm in de appel - alcohol. Bianca39 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Audio en Bigrt0, welkom ook op de dagdraad. Even het dagpact aanvullen: Dagpact : Kaboutertje JowanBlondie Wimmelt Agnieta Jootje Nancy Walrus Bigrt0 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 september 2014 Rapport Share Geplaatst 20 september 2014 Voor de nieuwkomers: op de dagelijkse draad, die iedere ochtend wordt aangemaakt door één van de eersten die hier aanwezig zijn, start ook iemand met het Dagpact. Als je de draad van vandaag leest, dan zie je het gebeuren. Als je mee wilt doen, dan kopiëer je de laatste en zet je eigen naam eronder. Het kan ook met quoten. Als je niet weet hoe quoten werkt, dan kun je dat uitproberen in de Zandbak. Die is er om te rommelen en prutsen. Succes hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden