Spring naar bijdragen

Zondag 14 september 2014


plof

Aanbevolen berichten

Het helpt mij om proberen alles te accepteren. Mijn eigen karakter, het karakter van anderen, beslissingen van anderen................

"Geef mij kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen." Wel 300 keer heb ik die zin gepreveld om te leren mijn verwachtingen van anderen, van gebeurtenissen los te laten. Of een oordeel eraan te verbinden.

Accepteren.

Hoe ik ben.

Was ik een madeliefje: ik zou me te klein vinden voor een vaasje. Was ik een zonnebloem: ik zou het rood missen. Was ik een klaproos: ik zou nog geen 2 uur houden op een vaasje.

Laat ik nou een klaproos zijn! Groot genoeg en rood genoeg. Alleen behoorlijk wat beperkingen. Maar precies goed genoeg om mooi genoemd te kunnen worden voor mensen die op klaprozen vallen. 

Hoe zweverig.

NEE.

Werken aan gedrag is helpend, zolang ik ondertussen niet mijzelf als persoon afwijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat lukken om balans te vinden MG? Ik heb voor mijzelf een hard hoofd in, maar ik doe het ermee. Zolang ik niet over iemands grenzen ga vind ik het best. Dan zie ik die onbalans als weerstand. Iets om naar te kijken wat ik mezelf wilde vertellen.

Niet dat ik makkelijk herken waarom ik nou weer zo onmatig was hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft iets oppervlakkigs om te roepen: ik sport te weinig, ik doe te weinig, ik weeg te veel, ik lees te veel.......................blablabla

Voor mijzelf denk ik: ow ow zit ik weer in mijn EGO - OPBOUW - modus. Moet ik weer van alles vóórdat ik trots kan zijn op mijzelf. Moet ik weer zo nodig laten zien dat ik heus wel zie dat ik VOLGENS DE GELDENDE NORM te veel of te weinig doe.

zucht

Globaal bekeken onvoorstelbaar dom. Wat is te ?

En als ik voldoe, word ik daar mooier of beter van voor de ander?

En houd iemand dan meer van me?

Houd ik meer van mij?

 

Hou toch op Monster. Dit heet aan mijzelf werken. Mijn ego of mijn zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een super trieste dag trouwens. Iemand die heel belangrijk is voor mij heeft de strijd tegen de verslaving opgegeven. Daar ben ik echt kapot van. Sorry dat ik dit deel maar ik kan maar niet stoppen om te beseffen hoe listig Verslaving werkt.

 

Ik ben ook een beetje bang. 

 

Dit heb ik 2 maand geleden ook gedeeld. Maar toen ging het gauw weer goed. Nu zag ik het einde van vertrouwen van de omgeving en dat is bikkelhard. Ik wilde dolgraag meehuilen maar ik heb dat niet gedaan. Ik weet even niet hoe ik moet reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die al jaren en jaren clean zijn, "oude rotten in het vak" mogen niet omvallen. Schokkend om te beseffen dat ik me echt NOOIT genezen mag wanen. Misschien heb ik te veel opgekeken naar zoveel jaren cleantijd. Na zoveel jaren weet je toch waar je valkuilen schuilen. Zo veel kennis als aanwezig is, zo listig is Verslaving. Hoe meer zelfvertrouwen in dezen, hoe gevaarlijker lijkt het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG dat weet ik nog niet. Ik ging langs toen de beide telefoons dood leken..............tuurlijk zat de deur op slot. Morgen ga ik weer. En overmorgen. Ik ben geen wekker en ik kan niemand wakker maken maar ik kan wel mijn best doen. Ik weet niet hoe lang zoiets mijn zaken zijn en wanneer ik los moet laten. Ik weet alleen dat ik verstom in een oordeel. Het gebeurde is vreselijk, hij is niet vreselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, KMW is het antwoord voor mijn brein. Mijn hart zegt: Ik ga hem door elkaar schudden en net zo lang schreeuwen tot ie wakker is. Maar zo primair ga ik niet reageren. 

 

Ik ben nu niet bang dat ik zelf omval. Ik heb weer een gratis les gehad. Het is ook goed voor mijn nederigheid. Nog even en ik bespeur dankbaarheid. Maar dat is nog nét een brug te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederigheid is niet ondermaats. Niet slaafs. Taoïsme en Zen weten er wel raad mee. Het Christendom laat ik even buiten beschouwing. Mensen met een tekort aan nederigheid zijn niet de fijnste mensen in de omgang. Toch kost het mij moeite om nederig te zijn. Ik weet het allemaal zó goed, ik word er niet goed van ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...