Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Johanna63

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, me zojuist aangemeld omdat het bij mij ook de spuigaten uitloopt. Mijn kinderen hebben me al een paar keer gevraagd te stoppen met drinken omdat ze een aangeschoten moeder niet leuk vinden. Afgelopen zondag de hele dag brak op de bank gezeten omdat ik zaterdag weer bijna 2 flessen wijn op had. Daarna niet meer gedronken en het is denk ik meer dan een jaar geleden dat ik een aantal dagen alcoholvrij ben geweest. Het gaat overigens prima, ben alleen erg moe! Graag zou ik van jullie weten of jullie ook geen alcohol drinken als jullie bijvoorbeeld gezellig uit eten zijn. Zijn er die het volhouden thuis niet te drinken en alleen bij gelegenheden? Stel jullie advies en mening zeer op prijs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Johanna.

Ik ben begonnen als minderaar (lang weekend wel drinken, andere dagen niet, en nooit meer dan 3 glazen). Na verloop van tijd merkte ik dat zo de alcohol nooit uit mijn systeem zou gaan en dat het me steeds meer moeite kostte om me te houden aan die dagen en hoeveelheden.

Af en toe ging ik weer in de fout en toen heb ik mijn man beloofd, om helemaal te stoppen als ik weer in de fout zou gaan. Dat gebeurde en dus ben ik gestopt!

Het was zeker niet gemakkelijk, vooral omdat mijn man nog wel drinkt. Hij kan wel maat houden. Dat betekent dat hier altijd drank aanwezig is en dat er regelmatig een glas op tafel staat, ook al zit hij er niet bij.

Ik was een drinker die stiekem bijvulde als hij de kamer uit was, slokken uit de fles nam in de keuken, als ik stond te koken, of een slok uit zijn glas als hij er niet bij was. Terwijl ik van nature een heel eerlijk persoon ben, loog ik over mijn drankgebruik. Al die verbroken beloften van "nu drink ik echt niet meer"! Mijn man had alle vertrouwen in mij verloren en het heeft me bijna mijn huwelijk gekost.

Nu drink ik helemaal niet meer, ook niet op feestjes, uit eten o.i.d. Het is het mij niet meer waard. Ik heb de internetbehandeling gevolgd van Tactive en daar heb ik o.a. geleerd waarom ik dronk, mijn valkuilen en alternatief gedrag voor de moeilijke momenten. Ook van dit forum heb ik veel steun ondervonden.

We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak wel mensen te vinden, die over van alles en nog wat kunnen praten. Als je wilt babbelen of je hebt het moeilijk, kom dan daar en we proberen je te helpen.

Het zal tijd en doorzettingsvermogen kosten voor je deze slechte gewoonte hebt afgeleerd. Ik wens je hierbij veel succes en vooral hou vol, ook als het een keer niet lukt.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Johanna,

Het is een lang en pijnlijk proces om een gedragsverandering te bewerkstelligen.

Ik zou je de online behandeling van Tactice kunnen aanbevelen.

Zo krijg je goed in beeld wat je wilt aanpakken en hoe.

Je zou hier ook kunnen beginnen om de artikelen 'TIQ's op herhaling' en de

'Vijf Cirkels van Van Dijk' (niet religieus of spiri). Ik zal ze op een ander

draadje even voor je omhoog halen.

Voor nu? Kom op de dagdraad, dat is de virtuele huiskamer. Krijg je last

van trek? Dan is er altijd wel iemand online waarmee je kunt 'chatten'.

groet,

Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Johanna,

als je bij andere forummers leest

zul je merken dat er geen een dezelfde is.

iedereen heeft dus ook andere ervaringen,

triggers, verleden, karakter en bagage.

Voor mij geldt dat er eindelijk rust in mijn leven is

sinds ik geen alcohol meer drink. Mijn aanvaringen met

de kidz zijn echt 100% over, mijn lontje is langer en ik

ben in vrede met mezelf. Dit lijkt een halleluja-verhaal, en is dat natuurlijk niet.

Ook hier zijn nog steeds zorgen, problemen en tegenslagen.

ik kan ze aan, heb weer zelfvertrouwen en ik red het, geniet weer zelfs.

Toen ik net het stukje van Lytse las realiseerde ik me weer eens dat er zelfs

in dit huis de laatste maanden alcohol is, en ook aangebroken flessen. niet

voortdurend en ze vallem me nog steeds op, zo nieuw is deze situatie alweer.

Maar ze doen me blijkbaar helemaal niets. Zelfs toen dochter me aan een (mierzoete)

fles bananen likeur liet ruiken. Jagh dacht ik, maar ik had niet de associatie met drank.

Een eye-opener dus. op feestjes, die ik nog maar heel sporadisch bezoek, totaal geen

triggers. Hoguit wat ergernissen aan mensen die vervelend worden na te veel drank; vroeger dronk ik mee en wist niet half hoe ik zelf dus ook deed.

ervaar en verwonder je Johanna! succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...