Spring naar bijdragen

Voorstellen en minderen...

Paulus1990

Aanbevolen berichten

Mijn doel is om te minderen met alcohol en ik hoop via deze site en op dit forum de handvaten te vinden die ik nodig heb om dat te bereiken. Ik ben een man van 30 jaar jong, woon samen met mijn vriendin, werk, hou van sporten, gezelligheid, lekker eten en drinken. 

Ik ben een gezelligheidsdrinker. Alleen weet ik vaak geen maat te houden. Een avondje in de kroeg eindigt veelal in teveel drinken. Zo veel dat ik vaak niet meer weet wat ik het laatste uur heb gedaan of hoe ik thuis ben gekomen. Ik drink eigenlijk alleen in het weekend. Door de week af en toe een wijntje bij het eten maar daar blijft het dan ook bij.

De laatste tijd ben ik na een avond stappen (en dus teveel drinken) vaak agressief. Niet richting andere personen maar vooral richting mijzelf, muren, deuren, etc. Ik ben jaloers, haal dingen in mijn hoofd die er niet zijn, kortom: het loop gigantisch uit de hand.

Een groot gedeelte van mijn sociale leven speelt zich af in de kroeg, in restaurants of tijdens etentjes thuis. Hier is dus altijd alcohol aan verbonden. Daarom wil ik ook niet stoppen maar minderen. Zo veel minderen dat ik niet meer in dit soort vreemd gedrag verval. Ik hoop dit te kunnen bereiken middels dit medium.

Tips, opmerkingen, vragen of andere zaken zijn heel erg welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paulus, welkom.

Ik heb wel een tip.

Maak het concreet. Minderen is vaag. "Zo veel minderen dat ik niet meer in dit soort vreemd gedrag verval", is al iets concreter, maar zal in

de praktijk ook vaag blijken. Ik kon soms heel veel drinken (zeg eens 18 bier) toch zonder onaangenaam gedrag, een andere keer was ik na 12 bier

zat en strondvervelend.

Daarom zal je eerst in kaart moeten brengen hoeveel je drinkt. Tellen dus. En bijhouden.

Dan doelen stellen. Ook weer heel concreet, exacte aantallen glazen, liefst standaardglazen, dus zware biertjes en halve liters tellen dubbel.

En dan ben je in het cafe, waarschijnlijk is je doel, het aantal glazen, snel bereikt. Wat dan?

Fris drinken, naar huis, of je afspraak met jezelf verbreken?

Ik wens je veel succes, want zat dingen doen waar je spijt van krijgt dat is erg vervelend. Dat weet ik maar al te goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...