Spring naar bijdragen

Even voorstellen

antje

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Antje en ik wil me even voorstellen.
Al jaren drink ik veel te veel en hier moet maar eens een einde aankomen. Overdag drink ik niets ivm mijn werk maar iedere avond gaat er wel een fles rose in en waarom geen idee ben overduidelijk niet happy met mezelf. Alcohol is er langzaam ingeslopen vroeger dronk ik nooit en had een goed voorbeeld mijn moeder was alcohollist beter voorbeeld kon ik niet hebben om dus niet te gaan drinken. In 1994 heb ik de vader van mijn 2 kids ontmoet en dat is een stevige drinker, langzamerhand vond ook ik de alcohol lekker het ging toen van kwaad tot erger zo erg dat ik toendertijd ook overdag de fles pakte maakte niet uit wat, jenever, vieux, barcardi. Dit gedrag heb ik gelukkig kunnen stoppen en ben ook al 6 jaar niet meer samen met de vader van mijn kids (gelukkig). Ik wil nu echt helemaal stoppen met drinken het lost nl niets op je voelt je alleen lekker na een of 2 flessen rose en je valt heerlijk in slaap maar ohh je de volgende ochtend een ramp. Merk ook dat ik depri wordt heb nergens meer zin en stel alles maar uit. Kortom ik wil een nieuwe weg inslaan en hoop hier hulp en steun te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antje,

Welkom hier!
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen: jouw verhaal lijkt op zovele anderen... het is om treurig van te worden (maar ik was al treurig vandaag).
Je hebt in elk geval reden genoeg om te stoppen; je drinkgedrag goed in ogenschouw te nemen! o.a. je 2 kinderen, maar zeker ook je eigen gezondheid tellen!

Hoe oud ben je Antje? Want met het ouder worden gaat je lijf het alcoholgebruik ook minder tolereren.
Ik hoop van harte dat dit forum je kan helpen, zoals het mij dat vaak ook doet.
In elk geval is er heel veel te lezen. Ieder heeft zijn eigen ervaringen en je zult veel herkenning en erkenning vinden.

Veel suc6. Wie weet horen we nog meer van je?

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Antje,
welkom hier en gefeliciteerd dat je de stap hebt gezet
wat aan je drankprobleem te doen.
De anti-keus die je eerst maakte door het alcoholisme
van je moeder was geen vrije keuze. Nu je zelf die ervaring hebt
en haar misschien kan begrijpen kun je voor jezelf en je kinderen
echt kiezen om niet meer te willen drinken. De overgang en alcohol
is een desastreuze kombinatie dus de tijd is echt rijp om een beetje
wijzer uit deze fase te komen. Vrouwe Antje, klinkt mooi he!
Ik kan je aanraden wat verschillende draadjes te gaan lezen met tips, thema's
en verhalen en eruit d te halen wat voor jou helpend kan zijn.
Ik heb zelf veel gehad aan de ADB training en op het forum ook hulp en steun gehad.
Het zal in eerste instantie niet gemakkelijk zijn, maar laat je niet ontmoedigen, je lijf moet resetten en en ontgiften,
je psyche krijgt te maken met de redenen waarom je dronk en er komt tijd, geld en energie vrij waar je andere dingen mee gaat doen.
Dat worden vooruitgangen op den duur, daar mag je op vertrouwen. Voor iedereen loopt het proces verschillend, dat was de drankfase immers ook.
Het helpt om de stapjes klein te houden: vandaag neem ik die eerste niet.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Antje!,

Je bent nu al een winnaar! Gefeliciteerd met deze stap in de goede richting.
Naast de vele tips en adviezen kan ik je de meer wetenschappelijke artikelen
aanbevelen. Neem niet alles klakkeloos aan, maar blijf kritisch en bekijk
of je er iets aan hebt voor jouw proces:
- TIQ's op herhaling; en
- De Vijf Cirkels van Van Dijk.

Graag tot schrijfs op de dagdraad.
Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...